03-09-2006 De Gordel - Overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

03-09-2006 De Gordel - Overijse

Bericht door aresius »

Gordel Website schreef:De Bosuilroute bevat 2 spectaculaire omlopen (van 30 en 60 km), geschikt voor beginnende én ervaren mountainbikers. De ingrediënten liggen voor de hand: bos en open natuur, veld- en boswegen, holle wegen, taluds, hellingen, afdalingen,... Verharde stroken zorgen voor recuperatiemomenten. Meer informatie: http://www.bloso.be/public/pdffile.asp? ... inbike.pdf
Zijn er mensen die al meegedaan hebben met de gordel?
Is het een goed idee om hier aan mee te doen of komt er te veel volk op af zodat het niet meer leuk is om te rijden?
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Ik ben een 3-tal jaar terug gestart in Overijse en heb het me zekers niet beklaagd!
Parcours was vrij pittig te noemen met alles der op en der aan!
De 60 km vindt ik zekers niet voor beginnelingen daar er toch enkele wat moeilijker passages inzaten!
Ook redelijk wat hoogtemeters toen(schat ong.600) en een zeer afwisselende omloop.
Goede bevooradingen en een gezellige drukke sfeer!
Het enige wat me toen stoorde waren de"zondagsrijders"die met gans de familie op de kleine
omloop zaten en waar er soms heel onervaren rijders bijzaten!
Maar ja, het is nu eenmaal een familiehapening,dus moeten we ons maar aanpassen en het als een uitstap beschouwen!
Gebruikersavatar
Oldie
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: di 13 dec 2005 15:21
Rijdt met: scott scale 29 elite

Bericht door Oldie »

Jazeker, de sfeer is apart en het hele gebeuren is best gezellig. Bovendien moet je er er voor één keer niet persé vroeg uit. Ritkwaliteit ok. De gordel benadrukt het groen en Vlaams karakter van de Brusselse rand: een reden te meer.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

de ware schreef:vorig jaar er gebold, 5€ inschrijving en met moeite een bevoorrading of tegen betaling. Al dikwijls in de streek gaan bollen maar 't parcours van de gordel viel wat tegen en het is zeker geen overrompelingbij 't mtb-en
als er dit jaar in de buurt een andere tourtocht is trek ik daar naartoe
sorry maar ik denk dat ge mis zijt zenne [-X , heb vorig jaar ook de gordel gereden en de jaren ervoor ook al en ben best tevreden over hun parcours en omkadering ervan.
tja op de kleinere omloop moet ge u wat inhouden ja maar op de lange lus kunt ge da wel inhalen zekers.
de bevoorrading vorig jaar was aan de start alvast een fleske aquarius performance en onderweg voor de stempel controle moest ge betalen ( was zelfs nie verplicht ) en dan verder nog een stand met aquarius blue ice dus klagen konden we niet.
dees jaar ga ik terug ( allez hangt af wat er van mijn verlof terecht komt ).

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Als je vooraf inschrijft is het 4€ ter plaatse 6€

Echte bevoorradinegn zijn het niet (slechts hier en daar een drankje).
Dus raad ik aan om zelf uw proviand mee te nemen.

Persoonlijk vindt ik het zeker de moeite.
Het is eens totaal andere streek dan de TT's hier in West-Vlaanderen.

Het is ook wel een leuke sfeer, dit jaar misschien zelfs nog meer, er is een "mountainbikedorp" aangekondigd (stands polar,VUB,...).
Er wordt ook altijd gezeurd over nagelkes die gestrooid worden door tegengangers van de gordel? welnu ik neem al jaren deel en heb nog nooit nagelkes in mijn banden gekregen, ben, trouwens ook nooit platgereden medebiker tegengekomen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat het totaal uit de lucht gegrepen is maar het wordt wel wat overdreven.

Ben alvast al ingeschreven.
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Katedv schreef:Hey,

Het zou de eerste keer zijn dat ik aan zo'n tocht zou meedoen samen met vrienden die niet elke week op hun bike zitten.
Wij zouden dit als een uitstap bekijken maar is de 60 km dan wel te doen?
Ikzelf rij ook nog maar een goede maand.
De afstand zelf zal nog wel gaan daar we niet andere moeten achternarijden. Ik maak me meer zorgen over de hoogteverschillen.
Het enige glooiende parcour dat ik al gereden het is dit van Sint Lievens Houtem.
Grts
Het moet natuurlijk altijd eens de eerste keer zijn hé.

Dit parcours zou ik toch zeker niet onderschatten er zitten soms wel technische stukken in en ook enkele klimmetjes neem daar de weersomstandigheden van de laatste maand bij...

Nu ge kunt inschrijven voor de 60 en dan tijdens de rit desnoods de korte lus nemen hé.

Zou toch aanraden aan uw vrienden een drinkbus mee te nemen.

Succes :wink:
Gebruikersavatar
brick37
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:02
Rijdt met: Scott yz 1 xt &marzocchi

Bericht door brick37 »

Katedv schreef:Hey,

Het zou de eerste keer zijn dat ik aan zo'n tocht zou meedoen samen met vrienden die niet elke week op hun bike zitten.
Wij zouden dit als een uitstap bekijken maar is de 60 km dan wel te doen?
Ikzelf rij ook nog maar een goede maand.
De afstand zelf zal nog wel gaan daar we niet andere moeten achternarijden. Ik maak me meer zorgen over de hoogteverschillen.
Het enige glooiende parcour dat ik al gereden het is dit van Sint Lievens Houtem.
Grts
tis gelijk davy zei :.eens de eerste keer moet het zijn .
de mijne was in hoffalize wreed gezweed mor kei tof .
ge gaat eerst een stuk naar boven en dan komt de beloning om naar beneden terijden wel zien da uwe bike goed in orde is en voor de rest er voor gaan .Al doende leert men en je geraakt er wel al is het een stukje je bike aan de hand gewoon doen
grtz
vike
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 15 sep 2005 12:55

03/09/2006 De Gordel-Overijse

Bericht door vike »

Yo,

gisteren voor de eerste keer deelgenomen aan de Gordel, de 60Km. Een vrij pittig parcoursken mag ik zeggen zowel de klimmetjes als de afdalingen waren dik in orde!
Wat me echter wel tegen de borst stootte, en nog anderen (mochten we vernemen uit de gesprekken) was dat er geen bevoorrading was onderweg!! Als je ziet wat men krijgt tijdens een "normale toertocht van een plaatselijke club" (daar betaal je toch ook maar zoiets van een 4euro, niet-aangeslotenen).... dan moet het voor een organisatie als 3de Gordel" toch zeker te doen zijn om deftige bevoorradingen te organiseren!! Rond 45Km kregen we een Aquarius en niet toevallig op een kruispunt met " een normale gezinsfietstocht" maar op het MTB-parcours .... jawel ergens een stand zien opkrassen, van MTBPlus denk ik (ergens in een bos) brandweer stond er met zwaailichten (mss niet in orde met de aanvraag ofzo)
Op de controleposten kon je wel iets verkrijgen maar mist betaling!!

Nu gaan er sommigen zeggen "misschien zijn we te verwend en is de essentie van het fietsen het belangrijkste" het parcours (bepijling, seingevers, parcours zelf,...) allemaal dik in orde maar toch dit ontbrak er volgens mij en nog anderen !!!

Op de 60Km geen opstoppingen hoor enkel van de fiets moeten gaan omdat er moto's (trials, cross, quads,...) vanuit de andere richting kwamen op een voor ons toch wel heel steil stukje!! die hebben dan ook enkele verwensingen naar hun kop gekregen

grtz
Craxy
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 02 feb 2006 16:24
Rijdt met: Cube ltd cc

Bericht door Craxy »

Idd Vike. Bevoorrading trok op niks. Enige dat je kreeg was een aquarius. Er mocht toch wel ergens een stukje banaan of appelsien gegeven worden maar nada kreeg je. Als je dat vergelijkt met de Scott toertochten toch een groot verschil zenne. En ik ben zelf van Overijse dus ik ken de streek door en door en vond toch dat het parcours niet spectaculair was. Veel op de baan moeten rijden.
vike
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 15 sep 2005 12:55

03/09/2006 De Gordel-Overijse

Bericht door vike »

als ge vanuit het platte West-Vlaanderen komt is dit toch een redelijk pittig parcours hoor, ook al pikken we redelijk wat tochtjes mee langs onze kanten, vond het wel een heel leuke tocht (afwisseling)

veel baan; ook rekening houden met de occasionele mountainbiker tijdens zo'n evenement he
Plaats reactie