Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jaaktrekhaak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 08 sep 2013 12:24
Rijdt met: Radon

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Jaaktrekhaak »

Nu nie voor dit of dat, maar soms kan doorknallen eens fijn zijn :) Weliswaar rekening houdend met anderen.... Iedereen zijn/haar plezier tijdens een toertocht.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door KrisMaes76 »

Sunreezer schreef:Het verschillen tussen 100% mtb tochten in Wallonië en de plattere toertochten in Vlaanderen is toch wel immens qua publiek. Gisteren de TT in Berlare gereden en sommigen denken echt wel dat ze op een kermiskoers zitten.
Heb er daar ook nen hevigen achter mij gehad. Op 1 van de weinige hellingen was het opstopping en de kerel achter mij was zwaar aant vloeken da em ook moest stoppen :)
Gebruikersavatar
bulls68
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 06 sep 2006 13:26
Rijdt met: Scott Scale
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door bulls68 »

Ongehoord gedrag tijdens de TT in Gelrode op zondag 18/9/2016:
op een single track hoor ik achter mij roepen "rechts rechts...". Vermits er maar 1 klein spoor was en langs beide kanten wat hoge heide en afspanning bleef ik dus mooi op mijn lijn rijden en dacht ik; "eventjes wachten kan toch niet zo erg zijn". Mijn achterligger had daar blijkbaar een ander idee over. Hij kwam naast me rijden en begon tegen me aan te leunen. Een paar fracties van een seconde. Ik duwde eerst terug maar gezien zijn over(ge)wicht kwam ik ten val. Dacht je dat hij stopte om te vragen hoe het was of op zijn minst om zich te excuseren.
Neen, natuurlijk niet, want zijn maatje was al doorgereden en hij moest toch zo snel mogelijk blijven volgen. [-X [-X
Er waren nog andere bikers die gelukkig wel vroegen of het ging en me gelijk gaven dat dit absoluut ongehoord gedrag was.

Kunnen we in het mtb'en ook geen "rode kaarten" uitdelen? Een schorsing voor een paar weken en bij herhaling een schorsing voor een gans seizoen.

Och ja, het was iemand met een rood/zwart truitje met reclame op van "Essers". Misschien dacht hij wel dat hij met een camion onderweg was en zo overal kon doorduwen? (ik heb niets tegen vrachtwagenchauffeurs, hoor, zolang ze zich maar hoffelijk gedragen.
Hoffelijkheid was aan deze biker echter niet besteed.

Ik kon hem er ook niet over aanspreken, gezien hij al weg was toen ik terug recht krabbelde. Later aan de kantine was hij ook niet te bespeuren. Zou hij niet gedurfd hebben uit schrik voor de pijnlijke reacties of moest hij zo snel mogelijk naar huis van zijn vrouw. Want macho's op de fiets hebben meestal thuis niet veel te vertellen :lol:

Enfin, dit moest er toch effen van af......

Op 2 oktober 2016 organiseren we in Pellenberg onze TT. Als hij zich daar komt inschrijven zal ik hem vriendelijk verzoeken om zich terug om te draaien en huiswaarts te keren ofwel zich te gedragen zoals het hoort. Want dit soort fietsers hoort niet thuis op een TT.
[-X
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door fishie »

bulls68 schreef:Och ja, het was iemand met een rood/zwart truitje met reclame op van "Essers". Misschien dacht hij wel dat hij met een camion onderweg was en zo overal kon doorduwen? (ik heb niets tegen vrachtwagenchauffeurs, hoor, zolang ze zich maar hoffelijk gedragen.
Hoffelijkheid was aan deze biker echter niet besteed.

Op 2 oktober 2016 organiseren we in Pellenberg onze TT. Als hij zich daar komt inschrijven zal ik hem vriendelijk verzoeken om zich terug om te draaien en huiswaarts te keren ofwel zich te gedragen zoals het hoort. Want dit soort fietsers hoort niet thuis op een TT.
[-X
Ik hoop dat je niet iemand bent die veralgemeent, want ook ik reed vandaag in Gelrode, met kledij van Essers.... Ik heb wel een andere rijder met kledij van Essers zien rijden in een klein groepje, die mij inhaalde. Ikzelf zal het alvast niet geweest zijn, want heb op de toer van 47km slechts twee rijders(op asfalt) ingehaald....

In de streek Leuven/Aarschot heb ik nog niet te veel rijders opgemerkt met deze kledij(eerder in het Limburgse), en hoop dan ook dat ik op jullie tocht in Pellenberg geen onaangename belevenissen krijg vanwege enige persoonsverwisselingen...

Laat het echter duidelijk zijn, zeer ongepast gedrag van deze rijder!! ](*,) Ik vond het vandaag in Gelrode best wel meevallen en hoorde regelmatig "ik kom langs recht/links" en als ik even op de kant reed, ook dikwijls "Thanks!" Wacht tot binnen een maand de "asfaltraces" ons komen vervoegen.... :roll:
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door scelter »

Mtb truitjes van Essers.. oh the irony...
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kootje »

fishie schreef:
Ik hoop dat je niet iemand bent die veralgemeent, (...)



(...) Wacht tot binnen een maand de "asfaltraces" ons komen vervoegen.... :roll:


Beetje dubbel, niet? :roll:
Gebruikersavatar
bulls68
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 06 sep 2006 13:26
Rijdt met: Scott Scale
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door bulls68 »

@ fishie -> ik ga zeker niet veralgemenen. Want het merendeel van de mtb'ers gedraagt zich wel zoals het hoort.

Het is zoals bij zoveel andere dingen, dat een paar rotte appels de ganse kist bederven...
Maar gooien we daarom de ganse kist weg? Neen toch, we maken er compote van :lol:

En btw, van harte welkom in Pellenberg op 2 oktober. Ik zal je zeker niet terugsturen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

Wij hebben gisteren ook die van Gelrode gereden en heb er wel wat met shirts van Essers gezien, maar niet iemand met overgewicht :lol:
Raar dat er geen topic over deze TT is, want deze zit bij de beste 3 die ik dit jaar al gereden heb.

Zelf hebben wij gisteren totaal geen ongehoord gedrag meegemaakt. Wel een paar keer dat er iemand op kritieke punten voor ons viel (vaak dezelfde) en daardoor wij gehinderd werden. Dat is frustrerend, maar dan nog doen wij daar niet moeilijk over. Wij zijn ooit moeten beginnen en ik vind het alleen al leuk dat steeds meer mensen ermee beginnen en die moeten ook een kans krijgen. Maar dan zie ik wel soms dat er mensen zijn die daar commentaar op geven alsof ze zelf nooit ergens zijn moeten beginnen.

Wij zijn ook van die ingesteldheid als we iemand zien vallen of aan de kant zien staan om te vragen of alles in orde is. Zo zag ik gisteren aan een beklimming boven iemand te voet gaan en massa's mtb'er er langs door. Ik was blijkbaar de enige die vroeg of er iets was en zijn ketting was kapot en hij ging te voet terug naar de start. Toevallig had ik dan een missing link bij, maar na het in mekaar zetten, bleek dat ze niet alleen over was, maar ook een heel deel schakels weg (hoeveel pech kunt ge hebben) waardoor het niet meer doenbaar was om de rit normaal uit te rijden. Maar hij kon op het kleine tandwiel van voor en van achter nog naar de start rijden.

Dit is de sfeer wat ik zoals zou verwachten. Niet iedereen heeft alles bij, maar anderen wel waarmee ge mekaar kunt helpen. Heb met de moto ook al met platte band gestaan en op een mooie zomerdag staat er binnen de 15 min wel ne andere motard bij u om u te helpen.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vani »

Free_ltd schreef: Toevallig had ik dan een missing link bij,

Heb er dit jaar altijd 2 bij en nog een extra 10 speed neemt geen plaats in in een zadeltasje en je kan er altijd iemand mee uit nood helpen al is het maar in je eigen fietsgroep. Niets zo erg als een kameraad moeten achterlaten met pech waardoor we zelf meestal ook de rit staken en als je zo al terug een mogelijkheid tot de strijd moeten staken kan schrappen is het leuk mee genomen :)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vedet »

mwoa,
Ik vraag altijd of alles ok is en indien niet wil ik gerust helpen maar ik vind dat iedereen eigen herstel materiaal moet bijhebben.
Missing links heb ik altijd wel een stuk of drie bij, dus misschien wil ik daar nog wel eentje van afgeven maar buitenbandjes altijd maar 1 bij en dat geef ik niet af.
Plaats reactie