Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

Bericht door fille »

Zal ook mijn verhaal is doen.

Het had enkele dagen keihard geregend en der stonden verschrikkelijk diepe plassen. Meestal had je maar een klein strookje in het midden van de weg waar je kon rijden.
Begint daar zone boomlange fooraap achter mij te roepen om door te mogen; ik zeg : als er plaats is.
Daar nam hij blijkbaar geen genoegen mee. Hij komt langszij en probeert mij in een 30 cm diepe plas te duwen.
Stamp tegen zijn voorwiel gegeven ! Gaf een geweldige plons. En moesten blijkbaar vele mensen om lachten. Zal wel een koud tochtje geweest zijn voor die gast!
Moest em het lezen : :lol: :lol: :lol:
Manieren leren of op de baan blijven!!!

Ik weet het, niet echt volwassen van mij, maar t zat toen wat hoog.

En neen, heb er absoluut geen probleem mee dat men mij voorbijsteekt.
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

fille schreef: Stamp tegen zijn voorwiel gegeven ! Gaf een geweldige plons. En moesten blijkbaar vele mensen om lachten. Zal wel een koud tochtje geweest zijn voor die gast!
Moest em het lezen : :lol: :lol: :lol:
Manieren leren of op de baan blijven!!!

Ik weet het, niet echt volwassen van mij, maar t zat toen wat hoog.

En neen, heb er absoluut geen probleem mee dat men mij voorbijsteekt.
=D> =D> =D> =D>
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

helaas meer en meer zo van die toestanden, en in de wintermaanden op de grote tts is het nog erger!

dringend aanpakken en onder ons sensibileren want anders gaan er inderdaad instanties en lobbygroepen tegen mtb beginnen werken en zal het gedaan zijn met de paadjes te berijden die we willen, zie wat er in Frankrijk aan het gebeuren is....
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

:off:
Wat bedoel je Pacer met "zie wat er in Frankrijk aan het gebeuren is".

Wij rijden er vaak ( ten zuiden en zuidwesten van Rijsel) en vingen nog geen geruchten op.
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

Hoi Motorbiker:

Regio Ile De France (regio groot Parijs) is men bezig met wetsvoorstellen om bikers te bannen van de meeste paden en ze enkel toe te laten op de zo gevreesde brandwegen.

Als dat erdoor komt en doorsijpelt naar de locale regios, eet ik mijn zadel op.

Nu krijgen de lobbygroepen die dit steunen (wandelaars, ruiters, milieugroepen) enorme tegenwind van de bikers. Hopelijk komt het goed, ben ns benieuwd, was een artikel in Frans tijdschrift oktober.

Heb zelfde geruchten gehoord van maat in Slovakije.

Om maar te zeggen dat ons krediet heel broos is, en we ons gedrag terdege van belang is om onze sport niet te beschadigen.
Gebruikersavatar
Don Cortisoni
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 30 nov 2006 16:07
Rijdt met: nen iets te tragen

Bericht door Don Cortisoni »

...
Laatst gewijzigd door Don Cortisoni op vr 24 okt 2008 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Don Cortisoni
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 30 nov 2006 16:07
Rijdt met: nen iets te tragen

Bericht door Don Cortisoni »

Blijkbaar moet dit fenomeen toch regiogebonden zijn, want hier in het VBR circuit in de West-Vlaanders merk ik daar toch weinig tot niets van.

Soms wel eens een ongelukkige actie op een lastig of moeilijk stuk (kan mezelf ook al wel eens overkomen), maar meestal volgen hierop excuses en kan mij zelfs geen situatie met verhitte discussies herinneren... Zonder dat het hier altijd peis en vree is, wordt er in een positieve sfeer rondgetoerd. Uitzonderingen zijn er natuurliijk altijd, maar die zijn er zowel bij diegenen die te snel willen passeren als bij diegenen die zich niet willen laten passeren...

Wel al twee keer meegemaakt dat een auto getoucheerd was zonder dat de dader zich meldde (komt wel eens voor in het gedraai, gekeer op zoek naar parking). Mag gerust ook wat sociale controle op komen!

Ciao
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

ik ben er volledig mee akkorrd dat iedereen zijn tempo kan rijden op een tt.dus ook de snellere rijders...begrijp ook niet de haat tegen de baanjanetten zoals jullie ze noemen...is het omdat dit meestal renners zijn die doorgaans sneller zijn dan de modale mtb'r?ik vraag meestal ook paar keer of ik ff langs rechts kan maar er zijjn van die mannen die gew intmidden blijven rije en zegge van kust mijn kloten,awel dan ga ik er ook voorbij.of we liggen er dan met ons 2 of ik ben er voorbij...

hiermee wil ik gew zeggen...een beetje respect langs 2kanten en er is geen probleem...maar er heerst zoiets van...het is ne baancoureur dus die gaan we is goe kloten...meestal hebt ge dan pech.ne baancoureur is wel gew van wa duw en trekwerk dus..

mvg piet
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

cureghempiet schreef:meestal hebt ge dan pech.ne baancoureur is wel gew van wa duw en trekwerk dus..
Maar die kennen dan weer geen blockpasses ;)
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

is proberen? :-D
Plaats reactie