Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
steve
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 31 aug 2007 20:24
Rijdt met: trek top fuel 9 ,trek 6000, cube

Bericht door steve »

zwijg mij van het gedrag.

vorige week met mijn zoon 9 jaar pas beginnent op de mountanbike, dus ik rij erachter, en soms rij ik een klein stukje voor , en geef hem wat uitleg onderweg
we kwamen op een smal stuk
dus ik ree op dat moment even voor , en mijn zoon had zicht vast gereden in de distels (tengels) en wilde weer opstappen, kwam een groepje af , brullen brullen brullen dat hij naar rechts moest , en ze gingen hem een handje helpen, tot er opeens iemand mij zag staan en de gemoederen werden ineens een ferm stuk minder dan ineens hadden ze geduld .
vergeten er veel RESPECT voor de mens en natuur(zonder natuur geen mountainbike)
Gebruikersavatar
Fred83
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: vr 08 feb 2008 03:43
Rijdt met: Granville Pulse

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Fred83 »

van petegem schreef:er rijden een bende 'kiekens' rond op mtb's die even dienen stil te staan bij hun eigen gedrag.
Als je iemand door je eigen dommigheid in de decor rijdt, kan je op zijn minst even je excuses aanbieden en navragen of er geen letsels zijn of beschadigingen aan de bike.
Als een organisatie gesponsord wordt door bv Red Bull, drink dan je blik direct leeg en gooi het ter plaatse in de vuilbak, maar kieper het aub niet in buurtbewoners hun tuin enkele straten verder. Dit heb ik al op meerdere toertochten gezien. Neem je afval desnoods gewoon mee in je achterzak en gooi het in de vuilbak op de volgende bevoorrading of op het einde. Maar dat kost weer enkele grammetjes meer zeker!?
Op de TT van Ertvelde gezien dat er zelfs door de voortuin van een buurtbewoner gereden werd om zo een vijftal meter van het te volgen pad te kunnen afsnijden.

Gedraag jullie eens als volwassen bikers. Want in de toekomst zullen organisatoren gekonfronteerd worden met weigeringen door gemeentebesturen omdat buurten klachten neerleggen. Dit allemaal te danken aan het lompe gedrag van een stel 'kiekens'.
Mommen schreef:Nog zoiets zijn kiekens die op hunne voorganger die ze niet onmiddelijk kunnen passeren schreeuwen. Dit weekend nog gezien, iemand die op mensen begon te roepen omdat hij niet onmiddelijk door kon.
Mensen die afval langs de weg kieperen kan er bij mij ook niet in.
Dat ze op mij beginnen roepen of schreeuwen heb ik nog niet meegemaakt, ben thans gene rappe :wink: Ik moet wel zeggen als ik er zie of hoor afkomen dat vlugger rijden hou ik me wat aan de kant, bij een singeltrack waar niemand voorbij kan steek ik desnoods een tandje bij.

Wat ik wel ieder keer zie zijn de lege blikjes en papiertjes wat sommige gewoon in de kant hebben gegooid en daar krijg ik het schijt van. Door zulke boeren is er kans dat in de toekomst organisatoren geen toelating meer zullen krijgen voor toerritten.

Verleden week is de zoon van mijn zuster voor de eerste maal eens komen proeven van de tourtocht in Wolfsdonk. Hij ging voor de 65km maar heeft hem daarbij mispakt en had zich al na +/- 40km leeggereden.
Door een andere biker is hij uitgemaakt dat het daar geen wandeltocht was en dat er moest gereden worden etc....en dit op een zeer onbeschofte manier, jammer dat ik er niet bij was. Zulke mensen denken dat ze beter zijn en goed kunnen rijden, neen, zulk gedrag zal nooit van een renner komen want zij weten zeer goed dat het tempo bij zulke tourtochten voor het lachen is tegenover een wedstrijd. Dat is het probleem bij sommige, zij denken vlug te zijn maar laat ze eens starten bij een competitiewedstrijd, dan zullen ze zo geen groot ba**es meer opzetten want op enkele kilometers zijn ze er al af gereden.

Tourtochten zijn er voor iedereen, trage, vlugge en hoe je het moet zeggen soms wel lomperiken maar respecteer hen, er is aan het eind van de tocht toch niets te winnen.

En voor mij het belangrijkste hou van de natuur en neem je vuiligheid mee ipv ergens in de kant te gooien [-X

Van mij part zouden ze bevoegde mensen mogen inzetten dat zulke personen kunnen beboeten
vennum
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 aug 2006 23:01
Rijdt met: cube + scatto+giant anthem

Bericht door vennum »

ik kan er niet tegen dat er afval wordt weg gegooid.
Samen met een groepje vrienden trekken we er regelmatig op uit, met de koersfiets, op tt of gewoon met de mtb de bossen in. en mooi dat dat is als er voor je een hele vuilkar gepasseerd is. Hou je afval gewoon bij.

persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat ik word ingehaald. Maar de eerste die me de kant inrijd zal van ene kale reis thuis komen, dit is zeker niet de juiste reactie maar zo evolueren we.

Heb al en paar keer deelgenomen aan een strandrace en daar kom je tot de vaststelling dat je me rijdt om de hoop te vullen.
Iedereen moet eens beginnen en laat die mensen rijden. ben er zelf ook een van. als je goed genoeg bent ga je er even verder toch voorbij
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Mijn eerste TT is die van vorige zondag in Kattenbos (Lommel).
Ik moet vermelden dat ik door bijna iedereen werd ingehaald (reed solo op eigen tempo :wink:
Niemand heeft hard geroepen, ik kon niet altijd aan de kant in de smalle paadjes, maar iedereen was hoffelijk (het waren degenen die zonder chrono reden).
Van afval heb ik niks van bemerkt, als laatste man :oops:
kun je dit goed overzien hé...
Wellicht aan de streek gebonden ???
Limburgers zijn brave mensen zeggen ze overal !!! 8)
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Bericht door patje »

Het is ook zomer :lol: :lol: :lol: :lol:
markasiet
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 12:57
Rijdt met: Trek 830

Re: rijgedrag

Bericht door markasiet »

kichi schreef:Ok, iemand moet hier maar es het initiatief nemen, dus doe ik het maar...Het is nu al een al een aantal weken dat het spelletje heeft geduurd, maar nu MOET ik hier reageren...
Het hangt stillekesaan meer dan mijn voeten uit dat sommigen geen rekening meer houden met andere deelnemers op één of andere mtb-toertocht. En nee, ik wil hier geen bepaalde mensen met de vinger wijzen, maar aub, als sommigen vinden dat er te traag wordt gereden, dan heb ik een aantal alternatieven : blijf op de weg rijden, een vriendelijke verwittiging kan veel verhelpen, ga wedstrijden rijden (maar daar zullen ze wat te plat voor zijn, vrees ik), doe die chrono-ritten mee en vooral GENIET van jullie tocht. Gelukkig ben ik zelf nog niet aangevallen geweest, maar ik heb al mensen gezien die opzettelijk de gracht werden inverdomd, opzettelijk aan de trui werden getrokken, aan de fiets werden getrokken en....zelfs werden omver geklopt. Ik vrees als dit zo blijft voortduren dat er es erge "dinges" gaan gebeuren...
Vandaar dat ik hier een aantal "forumleiders" (oa Veeteeteetje, Veeteepeetje, Moviestar, Katrien20 en nog andere) oproep om als gehele "groep van mountainbikers" daarop te reageren...Of anders kan het wel es te laat worden...Hopelijk van niet...
oeioei
Ik ben een baanrenner die echter langzaam weer naar zijn roots wil terug keren.
Blijkbaar hebben jullie nog steeds last van "bikers"!
Zal proberen mijn temperament in te houden
Ikzelf rij niemand van de baan maar loer liever op een toelaatbaar gaatje
Maar als er iemand mij in de gracht rijd, dan is jammer genoeg meestal het kot te klein !!

Allez,
prettig weerzien in elk geval
Gebruikersavatar
stevo de slowbiker
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 19:29
Rijdt met: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL

Agressie

Bericht door stevo de slowbiker »

Ben sinds mei terug beginnen toertochten te doen, je geraakt die bloso routes na een tijd wel beu. Kan me meestal terugvinden in de Wallonie, iedereen is daar altijd vriendelijk, niks agressie. Ben niet de snelste, maar iedereen wacht daar gewoon af tot men voorbij kan. Toffe streek en behulpzame mensen. Tja de wielertoeristen zijn een ander soort bikers, zullen elkaar ook op de top van de berg ook niet wachten op elkaar. Hun moto is soms wil de snelste zijn, de rest er vanaf rijden en de baan is van mij. Merk je goed genoeg op de weg, met drie naast elkaar of volledige weg innemen, rood licht. En dan verwonderd zijn dat er zoveel accidenten gebeuren.
Gebruikersavatar
Slipsnifter
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 24 sep 2007 10:53
Rijdt met: Cube LTD CC 2008

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Slipsnifter »

vinni schreef:.... Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
....
Eigenlijk is het heel simpel, als je op openbaar terrein wil rijden, zet dan een bel op uwen bike, da weegt 23 gram, dus da zal het ni maken he.Ik wijk NIET voor eerder wie dat roept, voor een bel wil ik direct aan de kant. Voor de rest hoe het leuk...
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kenny »

Slipsnifter schreef:
vinni schreef:.... Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
....
Eigenlijk is het heel simpel, als je op openbaar terrein wil rijden, zet dan een bel op uwen bike, da weegt 23 gram, dus da zal het ni maken he.Ik wijk NIET voor eerder wie dat roept, voor een bel wil ik direct aan de kant. Voor de rest hoe het leuk...
Ook sympathiek dat :roll: #-o
Ik roep gewoon "pardon" gevolgd door een "dank u wel" tijdens het voorbijgaan.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door JurgenG »

kenny schreef:Ook sympathiek dat :roll: #-o
Ik roep gewoon "pardon" gevolgd door een "dank u wel" tijdens het voorbijgaan.
Ewel voor iemand als u ga ik met veel plezier opzij. =D>
Een "pardon ik kom langs links" is nog net iets handiger.
Plaats reactie