Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
sTTevie
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 10:37
Rijdt met: On One Inbred 650B & 29 / Lynskey M230 & Pro29

Bericht door sTTevie »

FMC Joris schreef:zouden er echt mensen bestaan die zo nen kleinen van de baan zouden rijden of nen stoemp geven of van hun kloten beginnen te maken tegen die gastjes? Die zou'k dan wel eens willen tegenkomen.... :-)
vorige week in Kiewit, vader & zoon op redelijk breed fietspad, ik roep om ze te waarschuwen ... vader wil naar rechts, zoon kijkt eerst opzij en rijdt bijna tegen z'n pa aan ... begint die pa daar te vloeken dat 't niet meer normaal is op zijne kleine :lol: kleine stopt onmiddellijk met rijden

't is dus niet alleen van vreemden dat ge zo iets moet verwachten blijkbaar ...
Gebruikersavatar
Rocky Rider
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:32
Rijdt met: Rockrider 8.1 (R.I.P), Ridley X-bow

Bericht door Rocky Rider »

Dave the madman schreef:Ik heb het opgegeven om nog wintertoertochten te rijden. Ik ga alleen nog zomertoertochten rijden in Wallonië. Daar heeft iedereen respect voor elkaar, en dat in twee richtingen.
Het is hier te veel een discussie ‘snel’ en ‘langzaam’: te gek voor woorden. Het gaat over respect, of je nu snel of langzaam rijdt.

Tijdens de wintertochten wordt ik niet alleen knettergek van de ongelooflijke 'massa', maar ook door het egoïsme: snellere jongens rijden je inderdaad van de weg (maar staan stil bij de eerste pseudo-heuvel) en de langzamere rijders maken er soms een missie van om zeker niemand voorbij te laten... #-o

Ikzelf roep nooit. In Wallonië is dat ook niet nodig: als ze je horen of zien gaan ze vanzelf aan de kant waar mogelijk of vragen soms zelfs 'vous veuillez passez?'.
En iedereen die ik passeer begroet ik met een dikke collegiale 'Merci' ! Ik verwacht tenslotte ook niet dat iemand zijn eigen toerrit aanpast aan een ander, het moet voor iedereen plezant blijven.

Als iedereen een beetje respect toont en af en toe daarnaast ook de moeite neemt eens naar zijn/haar eigen te kijken (zelfkritiek) zouden toertochten terug zijn zoals 10 jaar terug.

Hoewel de wintermassa..... een probleem dat niemand kan oplossen vrees ik :-) .
Ik treed u volledig bij in deze Dave.
Ik wil hier niet meer de discussie aangaan over de 'baanrenners' die in de winter plots allemaal willen 'mountainbiken' (alhoewel, veldrijden of cyclocrossen hier echt wel een beter benaming voor is). Iedereen heeft het 'recht' om zijn/haar hobby te beoefenen maar je kan alles toch het hele jaar door doen, allez dat doe ik toch.
Maar er komt tegenwoordig veel te veel volk op al die tt's af.

Zoals een andere forumgast hier ook al zei : Mountainbiketochten in de walen doen. Altijd goede organisaties, leuke sfeer, beleefde medebikers en uitdagende parcoursen.
Laat zone f*ckin' Bart de (peze)Wever maar zagen. Walen en vlamingen komen wèl goed overeen en de dardennen zijn het schoonste deel van ons land.

Ik heb ook de oplossing gevonden. Voor m'n verjaardag binnenkort krijg ik van 't vrouwke zone Garmin 705 GPS en dan laad ik gewoon een toer (veld, baan of mountain, dat zien we dan wel) van 't net en dan rijd ik alleen of met enkele gelijkgestemde zielen.
Dan hebben we ook geen last meer van laagvliegers die er per sé langs alle kanten voorbij willen.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Vorige zondag op TT Overpelt, een snelle bikers komt achter me aan, "bumper kleven", en niet eens geroepen links/rechts, ja, pzij of gefloten, neen, hij liet een boer los, nie ne boerke, maar een BOER om U tegen te zeggen...ik dacht: oei, een everzwijn achter me !!! Boer loslaten om te waarschuwen is ook een oplossing hé :-)
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

ongehoord gedrag.

Bericht door mtbfool »

Ja ik word ook een beetje zot van deze aso's.
Iedereen aan de kant brullen en als ge nie gaat kun de nog een klap krijgen [-X
Ik tolereer da nie he die krijgen er van mij ene terug en goe.
Heb pas weer eens een stel van die aso's een paar vrouwen aan de kant zien rijden dat die vrouwen toch echt nie flauw het decor ingereden werden.
Ben der eens achter gaan zitten en heb ze ferm de huid vol gezet.
Waar ik me mee bemoeide was het antwoord en als ge uwe mond nie toehoud krijgt ge ne knal.
Oke zeg ik maar dan ga de gij op ne stretcher het bos uit was mijne repliek. :evil:
Bij de pauze heb ik ze wel bij de organisatie aangegeven en das dan al wat ge kunt doen.
Denk wel dat iedereen hier eens een keer hard tegen op moet treden.

grtz;mtbfool
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

Elk weekend zijn er onnozelaars die eens de ambetante willen uithangen, ik kan jullie wel verzekeren dat ik voor die enkele boeren zeker niet zal thuisblijven of mijne zaterdag of zondag zal laten verpesten.
Als er iemand vriendelijk vraagt om te passeren, gaan we zeker aan de kant, omgekeerd hebben wij ook nog nooit last gehad als wij iemand willen passeren. Vriendelijkheid blijft de boodschap, en genieten komt bij ons ook op de eerste plaats hoewel we soms ook wel eens serieus durven door te vlammen.
In Sinaai werd mijne maat de weg afgesneden door zo'n gestampte boer, uit mijne weg riep die, op een singletrackske, ik reed achter hem en heb dan op den Tom geroepen, kom er op en erover we rijden der hem af. Gaat die ineens opzij en gaat volenbak aan zijn rem gaan trekken zodat die mens die achter hem reed er gewoon vollenbak tegen aan knalde. 300m verder was het dan bevoorrading en hebben we eens ferm ons gedacht kunnen zeggen.

Daarna hebben we ze niet meer gezien, ze hadden gekozen voor de 30km :-D Dit is dus echt wel typisch!!! De boodschap blijft GENIET van het biken ieder op zijn manier met respect voor elkaar, dit is de spirit van het toertochtrijden bij MTB-ers, dit moet ook zo blijven!!!!
boommax
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 26 okt 2006 21:27
Rijdt met: nen trakteur

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door boommax »

Nog erger, vandaag meegemaakt. Zone pseudo Sven Nys die gewoon floot. Ik was eerst gewoon verbouwereerd maar had eigenlijk willen roepen : "Ik ben uwen hond niet hé fooraap", dus doe ik dat bij deze dan maar.[/quote]


haha ben volledig akkoord om beleefd tegenover mekaar te blijven en mekaar ruimte te geven , maar een "hallo" "ik passeer" "ik kom door" roepen of eens fluiten als dat niet goed is #-o straks moet er nog een aangetekende brief verstuurd worden alvorens er mag voorbij gereden worden
beetje begrip van beide kanten kan geen kwaad
en nee ik ben gene rappen ik laat ze meestal door en is dat met een fluitje of een hallo , heb ik geen probleem mee
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

Mijn vriendin is anders gevaren, nog geen eens een fluitje gekregen...
komen er zo een 3 baansl**** voorbij terwijl zij daar mooi met mijn dochter in de kinderwagen wandelt, neemt ene van die drie haar toch wel niet mee zeker...
En maar van zjn gat geven dat zij in de weg liep (op het voetpad nvdr) en dattem geen bel nodig heeft :evil:
Sjans dat ik niet erbij liep of ik hing zijn klokken aan zijn stuur dan kon em zo bellen :-D
Gebruikersavatar
Don Cortisoni
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 30 nov 2006 16:07
Rijdt met: nen iets te tragen

FLYER vs RUITEWISSER

Bericht door Don Cortisoni »

't is niet echt ongehoord gedrag, maar ik vond nergens een thema om het onder te zetten.

Ik erger mij de laatste tijd vooral aan de flyers die iedere week weer tussen de ruitewissers van mijn teergeliefd camionnetje gestoken worden. Het merendeel van de bikers kiest toch op basis van wat zijn club doet/zoekt via internet/vraagt gewoon rond/volgt gewoon de kalender van een bepaalde bond...

Bij deze misschien een oproep om dit papierverlies (en opeenhoping in de auto wegens steeds weer vergeten papier er uit te halen) én vervuiling van de parkings (wordt nogal eens van tussen de wisser gehaald en op straat gegooid)!
Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Bericht door xtremebiker »

is dat wat er van over blijft van wat weleer een ontspannende winterbezigheid was van wielertoeristen en wielrenners .
FilipF
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: di 15 jul 2008 17:53
Rijdt met: Trek 8000 (2009) / Specialized Stumpjumper Expert ( 2009)

Bericht door FilipF »

ik heb me er ook al vele malen druk in gemaakt dat er van die kerels zijn die u op een single track bijna de bossen in rijden omdat ze denken dat ze sneller zijn , als ik een veel snellere biker opmerk probeer ik een beetje plaats te maken als het mogelijk is...maar om dan bijne de bossen in gereden te worden .... jammer , een beetje wederzijds respect kan toch wel , we hebben toch allemaal dezelfde hobby/passie....
Plaats reactie