Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Mister No Chaïn »

vedet schreef:mwoa,
Ik vraag altijd of alles ok is en indien niet wil ik gerust helpen maar ik vind dat iedereen eigen herstel materiaal moet bijhebben.
Missing links heb ik altijd wel een stuk of drie bij, dus misschien wil ik daar nog wel eentje van afgeven maar buitenbandjes altijd maar 1 bij en dat geef ik niet af.
Maar 1 buitenband mee? Gij slecht vel :lol:

Ik ben na jaren afwezigheid dit jaar terug TT's beginnen rijden en nog amper een probleem gehad of gezien.
Enkel op de TT van Heusden-Zolder reed er zo'n blaaskaak mee. Aan het klagen dat er mensen voor hem een foutje maakte, op onmogelijke plaatsen mensen inhalen. Gelukkig waren zijn kwaliteiten als mecanicien even groot als zijn kwaliteiten als mens en reed ie al rap zijn versnellingen bij elkaar en heb ik hem niet meer teruggezien.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

vani schreef:
Free_ltd schreef: Toevallig had ik dan een missing link bij,

Heb er dit jaar altijd 2 bij en nog een extra 10 speed neemt geen plaats in in een zadeltasje en je kan er altijd iemand mee uit nood helpen al is het maar in je eigen fietsgroep. Niets zo erg als een kameraad moeten achterlaten met pech waardoor we zelf meestal ook de rit staken en als je zo al terug een mogelijkheid tot de strijd moeten staken kan schrappen is het leuk mee genomen :)
Ik had er ook ooit 2, maar nu geen meer :lol: Eerste zelf op nen TT gebruikt en gisteren den andere. Maar ik heb sowiso altijd binnenband, plakkers, colsonbandjes, derailleurpad en missing links bij. al de rest wat daar buiten kapot gaat, is brute pech :lol:

En als ik iemand anders ermee kan helpen, zowel binnen de groep of een willekeurige vreemde, dan doe ik dat gewoon. Ge gaat samen nen TT rijden en ja, de ene is rapper en meer ervaren als een andere. Als mensen zich daaraan gaan storen, ga dan zelf routekes rijden buiten nen TT om. Ge weet dat op nen TT heel wat volk op af komt en dat ge geen records kunt breken.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

vedet schreef:mwoa,
Ik vraag altijd of alles ok is en indien niet wil ik gerust helpen maar ik vind dat iedereen eigen herstel materiaal moet bijhebben.
Missing links heb ik altijd wel een stuk of drie bij, dus misschien wil ik daar nog wel eentje van afgeven maar buitenbandjes altijd maar 1 bij en dat geef ik niet af.
Nen buitenband heb ik sowiso nooit bij, en op u hoef ik al niet te rekenen :lol: :lol: :lol:
Ik rij op binnenbanden en dus altijd een binnenband mee. Denk wel dat ik deze zou afgeven aan een andere zodat die zijne TT kan uitrijden. Nen buitenband is ook een smak geld dat ge ineens weggeeft. Die missing link van gisteren is mss €3 of wat dat gekost heeft. Toen het niet ging wilde de persoon hem terug geven, maar ik zei dat hij hem mocht houden om zo toch nog tot aan de start terug te geraken.

Zelf als ik dan van iemand iets aan zou nemen, zou ik er wel op staan om het te betalen.
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door fishie »

kootje schreef:
fishie schreef:
Ik hoop dat je niet iemand bent die veralgemeent, (...)

(...) Wacht tot binnen een maand de "asfaltraces" ons komen vervoegen.... :roll:
Beetje dubbel, niet? :roll:
Nee hoor, niet dubbel...

Dit onderwerp is goed doorspekt van vaststellingen dat het in de wintermaanden in de bossen minder hoffelijk aan toe gaat tov de zomermaanden, en dat dit te wijten is aan het andere soort publiek dat vanuit het baanmilieu komt.
Dat niet alle wegrijders in de winter de bossen komen onveilig maken weet ik maar al te goed: Het drietal baanrijders waar ik in de wintermaanden mee mag meerijden zijn voor mij een toonbeeld hoe het kan en altijd zou moeten zijn!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door scelter »

Ik rij al 14 jaar met de mtb en wekelijks toertochten en ik heb nog nooit kunnen vaststellen dat baanrijders het in de winter zouden verzieken. Dat het in de winter drukker is en er meer dingen kunnen voorvallen wel. Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoedat jullie zien wie er op de weg rijdt en wie niet. Staat dat op hunne kop geschreven ofzo?? Asociaal gedrag zie je wat Meij betreft in beide groepen, maar gelukkig erg zelden.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

scelter schreef:Ik rij al 14 jaar met de mtb en wekelijks toertochten en ik heb nog nooit kunnen vaststellen dat baanrijders het in de winter zouden verzieken. Dat het in de winter drukker is en er meer dingen kunnen voorvallen wel. Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoedat jullie zien wie er op de weg rijdt en wie niet. Staat dat op hunne kop geschreven ofzo?? Asociaal gedrag zie je wat Meij betreft in beide groepen, maar gelukkig erg zelden.
Dikke vette 2. Ik begrijp die hetze tegen baan wielrenners niet goed. Soms heb ik de indruk dat bepaalde MTB'ers een heel klein lontje hebben.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

Ik zie vooral ongehoord gedrag van baanrijders op de baan zelf :-). Gisteren nog. Plaats genoeg hebben en zo breed met 4 uit mekaar rijden om moedwillig de auto's te hinderen :-s. Zovel tegenliggers als achterliggers.

Ongehoord gedrag zit in het beestje. Kunt ge weinig aan veranderen.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

Free_ltd schreef:Ik zie vooral ongehoord gedrag van baanrijders op de baan zelf :-). Gisteren nog. Plaats genoeg hebben en zo breed met 4 uit mekaar rijden om moedwillig de auto's te hinderen :-s. Zovel tegenliggers als achterliggers.

Ongehoord gedrag zit in het beestje. Kunt ge weinig aan veranderen.
Nogmaals, een baanrenner valt op omdat hij/zij nu eenmaal op de weg fietst. Als een MTB'er onnozel doet, valt dat veel minder op. De ergernis is er niet minder om bij de mede gebruiker van het pad waar hij dan fietst.

Overal heb je mensen die alleen aan zichzelf denken. En natuurlijk is dat ergerlijk.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

i-Mac schreef:
Free_ltd schreef:Ik zie vooral ongehoord gedrag van baanrijders op de baan zelf :-). Gisteren nog. Plaats genoeg hebben en zo breed met 4 uit mekaar rijden om moedwillig de auto's te hinderen :-s. Zovel tegenliggers als achterliggers.

Ongehoord gedrag zit in het beestje. Kunt ge weinig aan veranderen.
Nogmaals, een baanrenner valt op omdat hij/zij nu eenmaal op de weg fietst. Als een MTB'er onnozel doet, valt dat veel minder op. De ergernis is er niet minder om bij de mede gebruiker van het pad waar hij dan fietst.

Overal heb je mensen die alleen aan zichzelf denken. En natuurlijk is dat ergerlijk.
Van mij mag die op de weg, maar ook rekening houden dat hij niet 'alleen' op die weg fietst. Ik rij met mijn MTB ook wel eens op de weg om rap een toerke te doen, maar ik ga wel aan de kant rijden, of ff op het voetpad waar het kan. Overal waar een fietspad is, maak ik er ook gebruik van.

De 4 heren gisteren hadden zelfs niet genoeg met hun eigen rijstrook, en namen die van de tegenliggers er ook nog bij.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

scelter schreef: Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoedat jullie zien wie er op de weg rijdt en wie niet. Staat dat op hunne kop geschreven ofzo??
Meestal kunnen die geen bocht pakken :-D
Plaats reactie