Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
van petegem
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 10 apr 2004 14:49
Rijdt met: Trek 9.8 OCLV

Ongehoord gedrag

Bericht door van petegem »

Tijdens en na de TT in Wetteren is mij één zaak bijgebleven:
er rijden een bende 'kiekens' rond op mtb's die even dienen stil te staan bij hun eigen gedrag.
Als je iemand door je eigen dommigheid in de decor rijdt, kan je op zijn minst even je excuses aanbieden en navragen of er geen letsels zijn of beschadigingen aan de bike.
Als een organisatie gesponsord wordt door bv Red Bull, drink dan je blik direct leeg en gooi het ter plaatse in de vuilbak, maar kieper het aub niet in buurtbewoners hun tuin enkele straten verder. Dit heb ik al op meerdere toertochten gezien. Neem je afval desnoods gewoon mee in je achterzak en gooi het in de vuilbak op de volgende bevoorrading of op het einde. Maar dat kost weer enkele grammetjes meer zeker!?
Op de TT van Ertvelde gezien dat er zelfs door de voortuin van een buurtbewoner gereden werd om zo een vijftal meter van het te volgen pad te kunnen afsnijden.

Gedraag jullie eens als volwassen bikers. Want in de toekomst zullen organisatoren gekonfronteerd worden met weigeringen door gemeentebesturen omdat buurten klachten neerleggen. Dit allemaal te danken aan het lompe gedrag van een stel 'kiekens'.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

...
Laatst gewijzigd door Biker Zjé op ma 19 okt 2009 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

Nog zoiets zijn kiekens die op hunne voorganger die ze niet onmiddelijk kunnen passeren schreeuwen. Dit weekend nog gezien, iemand die op mensen begon te roepen omdat hij niet onmiddelijk door kon. Ben er dan maar achteraan gegaan. Dieje kerel was redelijk aan het doorrijden en ik dus erachter aan. Paar minuutjes kort in zen wiel gaan hangen en toen kwam een klim, en daar ben ik hem dan maar gepasseerd, eens omgekeken en eens gelachen en verder. Het was dus iemand die d8 dat hij de man was, dus maar even het tegendeel bewezen aan hem :lol:
Mensen die afval langs de weg kieperen kan er bij mij ook niet in.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Afbeelding

Voila =D> =D> zonder verder commentaar. :wink:
Laatst gewijzigd door Gf biker op di 26 feb 2008 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Prosper
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 feb 2006 23:33
Rijdt met: Trotinette

Ongehoord gedrag

Bericht door Prosper »

Ik ben het voledig met julllie eens.Ik word misselijk als ik zie wat er word gedumpd van afval tijdens een mountainbikerit.Ik zelf heb jaren lang motorcross gereden en daar werd s'avonds na de crosswedstrijd het terrein ook achtergelaten als een stortplaats.Toen zei ik al dat er een dag zou komen dat er door het wangedrag van piloten er verschillende mooie circuits zouden dicht gaan of wedstrijden worden afgelast.Ze lachten toen met mij.......MAAR NU LACHEN ZE NIET MEER.Verschillende permanente circuits zijn dicht gegaan.INDIEN HET GEDRAG VAN DE MOUNTAINBIKER NIET ZAL VERANDEREN ZULLEN WE BINNENKORT OOK PROBLEMEN KRIJGEN OM RITTEN TE ORGANISREN.INDIEN JULLIE MENSEN ZIEN DIE HUN AFVAL WEG GOOIEN WIJS HEN ER DAN OP.
Ale het aan alle fieters en hoopend op een betere sfeer.
kichi
Kerstman
Berichten: 32
Lid geworden op: di 02 mei 2006 23:35
Rijdt met: RIDLEY Tiger

rijgedrag

Bericht door kichi »

Ok, iemand moet hier maar es het initiatief nemen, dus doe ik het maar...Het is nu al een al een aantal weken dat het spelletje heeft geduurd, maar nu MOET ik hier reageren...
Het hangt stillekesaan meer dan mijn voeten uit dat sommigen geen rekening meer houden met andere deelnemers op één of andere mtb-toertocht. En nee, ik wil hier geen bepaalde mensen met de vinger wijzen, maar aub, als sommigen vinden dat er te traag wordt gereden, dan heb ik een aantal alternatieven : blijf op de weg rijden, een vriendelijke verwittiging kan veel verhelpen, ga wedstrijden rijden (maar daar zullen ze wat te plat voor zijn, vrees ik), doe die chrono-ritten mee en vooral GENIET van jullie tocht. Gelukkig ben ik zelf nog niet aangevallen geweest, maar ik heb al mensen gezien die opzettelijk de gracht werden inverdomd, opzettelijk aan de trui werden getrokken, aan de fiets werden getrokken en....zelfs werden omver geklopt. Ik vrees als dit zo blijft voortduren dat er es erge "dinges" gaan gebeuren...
Vandaar dat ik hier een aantal "forumleiders" (oa Veeteeteetje, Veeteepeetje, Moviestar, Katrien20 en nog andere) oproep om als gehele "groep van mountainbikers" daarop te reageren...Of anders kan het wel es te laat worden...Hopelijk van niet...
MarcNuyts
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 14 jul 2006 23:42
Rijdt met: Rocky Mountain Element SC

Hoe gevaarlijker hoe liever

Bericht door MarcNuyts »

Sommige mtb'ers in club verband denken dat de toertochten wedstrijden zijn en er iets te winnen valt. Geen respect voor de jongere deelnemers en iedereen moet maar voor he wijken, liefst op de onmogelijkste plaatsen. Ik denk dat iedereen ze wel kent.
Eenvoudig, kunnen we deze clubs niet weren in de toertochten?
Rijders die zich niet gedragen van hetzelfde laken een broek, weigeren?
vinni
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 10 apr 2005 18:27

Ongehoord gedrag

Bericht door vinni »

Ikzelf rijd alleen in de wintermaanden enkele toertochten omdat ik wegcoureur ben, met enkele vrienden maken wij er soms wel eens een wedstrijdje van maar bvb op singletracks steken wij zelden voorbij en wachten dan tot het breed genoeg is. Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
En ivm al het afval dat tegenwoordig rondslingert op toertochten dat vind ik persoonlijk nog de grootste schande van allemaal, er is niet makkelijker dan je vuiligheid in één van je drie zakjes te steken van je koerstrui! Ikzelf gooi zelfs tijdens wegwedstrijden mij papiertjes enz niet weg maar steek ze onder mijn koerstrui.
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Griet »

vinni schreef:Ikzelf rijd alleen in de wintermaanden enkele toertochten omdat ik wegcoureur ben, met enkele vrienden maken wij er soms wel eens een wedstrijdje van maar bvb op singletracks steken wij zelden voorbij en wachten dan tot het breed genoeg is. Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
En ivm al het afval dat tegenwoordig rondslingert op toertochten dat vind ik persoonlijk nog de grootste schande van allemaal, er is niet makkelijker dan je vuiligheid in één van je drie zakjes te steken van je koerstrui! Ikzelf gooi zelfs tijdens wegwedstrijden mij papiertjes enz niet weg maar steek ze onder mijn koerstrui.
Ik rijd nu toch al 2 jaar tt's en ga eerlijk toegeven dat ik nog nooit iets van agressiviteit op tt 's heb gezien. Of ligt het hier aan de streek mss?

Persoonlijk vind ik wel dat ge JA moogt roepen om te passeren,dan weet ge tenminste dat er iemand voorbij komt en verschiet ge uw gene bult.
Dus daar vind ik niks mis mee.
Zolang ze je idd maar niet opzijduwen en ik denk dat dit maar eens uitzonderlijk gebeurd.
Van de meesten krijg je "bedankt" of "yoh" te horen.
Ik weet niet hoe het hier bij andere forumleden zit maar mijn mening is dat er toch met respect voor de medebiker wordt gereden.
Gebruikersavatar
fredje_76
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 18 mar 2008 16:20
Rijdt met: Scott Scale 35
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door fredje_76 »

Griet schreef:Persoonlijk vind ik wel dat ge JA moogt roepen om te passeren,dan weet ge tenminste dat er iemand voorbij komt en verschiet ge uw gene bult.
Dus daar vind ik niks mis mee.
Zolang ze je idd maar niet opzijduwen en ik denk dat dit maar eens uitzonderlijk gebeurd.
Van de meesten krijg je "bedankt" of "yoh" te horen.
Ik weet niet hoe het hier bij andere forumleden zit maar mijn mening is dat er toch met respect voor de medebiker wordt gereden.
Klopt. Ik hou het bij een beleefdere versie "ik kom links/rechts" en wacht tot wanneer de plaats het toelaat.

Als ik zelf voorbijgestoken word, vind ik het ook leuk om iets te horen, kwestie van dus inderdaad niet te schrikken. Niks zo boerig dan bikers die zomaar passeren, zonder iets te zeggen.

Mijn mening hé...
Plaats reactie