Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen een wielerterrorist om het leven gekomen, aangereden door vrachtwagen bij het vermoedelijk oversteken. Discussie begint weer, wie zijn fout is het.
Krijg dat nieuws maar thuis. :(
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door J.E. »

Ik heb het moeilijk met de term 'wielerterrorist'.
Terwijl terroristen tegenwoordig 'strijders' genoemd worden.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

BerggeitCasualFietser schreef:Vanmorgen een wielerterrorist om het leven gekomen, aangereden door vrachtwagen bij het vermoedelijk oversteken. Discussie begint weer, wie zijn fout is het.
Krijg dat nieuws maar thuis. :(
Het feit dat je baanrenners als wielerterroristen bestempeld, zegt meer over jezelf, dan over die bepaalde groep fietsers. Verdraagzaamheid begint bij jezelf ...

Waar is de tijd dat een mountainbiker respect had voor iedereen. Dik 10 jaar of langer geleden had je hier amper kritiek op andere weggebruikers op dit forum. De tijden veranderen duidelijk ...
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vani »

BerggeitCasualFietser schreef:
scelter schreef: Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoedat jullie zien wie er op de weg rijdt en wie niet. Staat dat op hunne kop geschreven ofzo??
Meestal kunnen die geen bocht pakken :-D

Dan heb je het ws over die toeristen die bij de C's of recreanten rijden de zondag die nog de moeite doen als er een toertocht is op de streek om toch deel te nemen om de organisatie te steunen. ant als het van veel zogenaamde ECHTE MTB'ers zal moeten komen zal het maar mager beestje zijn...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

Om elke baanfietsers als wielerterrorist te bestempelen, is kort door de bocht. Dat er bij MTB'ers weinig terroristen zijn, is normaal omdat we meestal off-road zitten.

Maar bij de andere groep ligt dat anders. Ik heb respect voor alle weggebruikers, zowel fietsers, als vrachtwagenchauffeurs, als boeren. Maar het valt me echt wel regelmatig op dat veel amateurwielrenners de rechten van de auto's willen, maar niet de plichten. Enkele dagen terug nog wel kunnen ondervinden. En daarstraks nog eentje vol door het rood zien vlammen om zijn snelheid niet te hoeven minderen.

Ieder zijn sport, maar heb respect voor de anderen.

Wat de overleden fietser betreft, is dat een spijtig voorval, maar is het niet bekend of het echt wel een wielerterrorist was.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door i-Mac »

Als ik elke dag olnieuw zie hoeveel gewone fietsers alle regels aan hun laarzen lappen, dan valt het bij de wielertoeristen nog heel goed mee. Zonder licht rijden, rijden waar het niet mag, door rood rijden, enz ...

En nogmaals, je hebt bij elke sport of weggebruiker klojo's die denken alles te mogen. Veralgemenen is dus echt niet nodig.

er is veel,in het leven om je aan te ergeren, maar het leven is te kort om dat te doen. Geniet van het leven!!!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Mannen sorry, ik maakte een typfout, het moest zijn wielertoerist.
Ik heb de gewoonte om met veel zaken te kunnen lachen, maar dat was zeker niet de bedoeling.
Lachten met de stuurvaardigheid etc, maar niet de betrokkenheid bij een ongeval.
Sowieso zou de fietser de baan onvoorzichtig de baan hebben overgestoken, laten we het daar bij houden.
Man laat vrouw en kinderen na.

Als iedereen zijn verstand gebruikt en niet zijn egoïstisch gedrag, komen we al verder, en dan nog de onnodige commentaren achterwege laten op sociale media, komen we nog verder
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Ratchet »

Ik respecteer iedereen zijn mening, maar kunnen we aub ophouden met het politiek correct gedrag op een f!?cking forum? Het is hier geen stemmen ronselen voor de volgende verkiezing... Als ik baanjanet, wielerterrorist, krom stuur, modderkieken, zondagsfietser en nog cvan dat fraais wil zeggen dan is dat mijn recht tot er een forumbeheerder over valt. Wie zich door dit soort termen beledigd voelt: ga meer fietsen...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Reflex »

Ieder zijn mening, maar het gebrek aan verdraagzaamheid zit in de gehele samenleving. Ik ben niet zo naïef om te denken dat er hier niet zo iemand tussen zit.

Sinds 2 seizoenen ben ik ook meer op de weg gaan rijden. Inclusief een volledig zomerseizoen in wedstrijden. Ook ik merk dat er op de weg een andere sfeer hangt dan bij het mountainbiken. Met name in de wedstrijden is het respect ver te zoeken. In een peloton van 150 man letterlijk vechten voor je plaats. Elkaar de berm induwen, tegen de sturen rijden en schelden om maar dat plaatsje voorin te bemachtigen en dat aan dik 50 per uur.

Binnen de toeristische ritten gaat het nog wel. Er zitten inderdaad wel wat idioten tussen maar ik merk steeds meer dat zo iemand wordt aangesproken op zijn gedrag. Daarnaast zie ik op mtb toertochten ook wel eens idioten rijden.

De keerzijde is wel dat er op de weg ook bestuurders zijn die geen geduld hebben. Met dik 100 tegemoet rijden op een smalle polderweg zonder te remmen, vlak langs een groep inhalen zonder ff te toeteren of agressief worden omdat ze in een onoverzichtelijke bocht er niet gelijk langs kunnen.

Het gaat allemaal over verdraagzaamheid en sociale controle.

Ik moet wel lachen om de mensen die op een toertocht gelijk gaan roepen met termen als "Racekonijn" omdat je iemand inhaalt. Iedereen zijn eigen tempo denk ik dan. Ik rij dan soms op duurtempo of onder/rond omslagpunt en neem alle tijd en ruimte om in te halen en nog krijg ik commentaar. Zo eens een marathon gereden waarbij 3 man naast elkaar gingen rijden over de volledige breedte van het pad. Wanneer ik dan "pardon" zei omdat ik erlangs wou begonnen ze moeilijk te doen... Zucht.
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Ratchet »

@Reflex: idd, die ervaring zorgde ervoor dat ik niet meer met toertochten meerij. Nu = zondagochtend, ik zit op de Teut...
Plaats reactie