Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
LordRiffenstein
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 okt 2015 15:30
Rijdt met: Cube Reaction - Merida BigNine

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door LordRiffenstein »

Gisteren op de groene route van Herentals/Lichtaart/Kasterlee.

We starten aan de camping Floreal, kwamen daar aan omstreek 17u30-17u40, er stond een ambulance en even later een politie combi. Verder geen aandacht aan geschonken en met de MTB vertrokken om de groene route te rijden. Ergens na +- 8km (single track door een stuk heide), kwamen we een zwaar 'accident' tegen. In een korte S-bocht in de track, hing er een paardenkoets in de bomen. Zo'n klein geval voor 1 paard waar men met 2 kan opzitten. Niemand in de buurt, paard niet te zien maar de schade aan de koets was behoorlijk. Ik vermoed dat die ambulance er was voor iemand die op die koets zat.

Wat ik niet snap is hoe iemand het in zijne STOMME kop krijgt, om met zijn paard/koets TEGEN DE RICHTING in te gaan rijden op zo'n single track. Ik wil me niet voorstellen wat de gevolgen zijn als ge daar met de MTB de bocht om komt en dan ineens paard en koets uit de andere richting tegenkomt. ](*,) ](*,) ](*,)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door scelter »

Bloso routes zijn geen afgesloten parkoers voor mtb only, dus iedereen mag in gelijk welke richting gebruik maken van die paden. Het is dus aan u om u erop te voorzien altijd tijdig te kunnen stoppen. Zo zie ik het..
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Wacky-S »

    scelter schreef:Bloso routes zijn geen afgesloten parkoers voor mtb only, dus iedereen mag in gelijk welke richting gebruik maken van die paden. Het is dus aan u om u erop te voorzien altijd tijdig te kunnen stoppen. Zo zie ik het..
    +1, ... zelfs op toertochten dien je er rekening mee te houden dat je tegenliggers kan tegenkomen, of dat nu een paard, wandelaar, baanslet :-$ of collega mountainbiker is...
    wattie
    Mountainbiker
    Berichten: 481
    Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
    Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

    Re: Ongehoord gedrag

    Bericht door wattie »

    Wacky-S schreef:
      scelter schreef:Bloso routes zijn geen afgesloten parkoers voor mtb only, dus iedereen mag in gelijk welke richting gebruik maken van die paden. Het is dus aan u om u erop te voorzien altijd tijdig te kunnen stoppen. Zo zie ik het..
      +1, ... zelfs op toertochten dien je er rekening mee te houden dat je tegenliggers kan tegenkomen, of dat nu een paard, wandelaar, baanslet :-$ of collega mountainbiker is...
      Inderdaad, het eerste jaar dat ik bikete, had ik zelfs nog nooit van georganiseerde tochten gehoord. Ik heb toen eens serieus gevloekt op al die achterlijke debielen die de bloso route van Brakel in tegengestelde richting aan het rijden waren en dachten dat de baan voor hun alleen was. Er moet toen juist een tocht bezig zijn geweest die eens origineel wilden zijn en in omgekeerde richting reden :lol: .
      Sunreezer
      Mountainbiker
      Berichten: 161
      Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
      Rijdt met: Orbea Alma Carbon

      Re: Ongehoord gedrag

      Bericht door Sunreezer »

      Het verschillen tussen 100% mtb tochten in Wallonië en de plattere toertochten in Vlaanderen is toch wel immens qua publiek. Gisteren de TT in Berlare gereden en sommigen denken echt wel dat ze op een kermiskoers zitten.
      Free_ltd
      Mountainbiker
      Berichten: 1588
      Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
      Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

      Re: Ongehoord gedrag

      Bericht door Free_ltd »

      Sunreezer schreef:Het verschillen tussen 100% mtb tochten in Wallonië en de plattere toertochten in Vlaanderen is toch wel immens qua publiek. Gisteren de TT in Berlare gereden en sommigen denken echt wel dat ze op een kermiskoers zitten.
      Die vraag stel ik me ook vaak. Wij zijn niet van de snelste, maar hebben enorm veel plezier. Op zich vinden we dat het er meestal wel beschaafd aan toe gaat. Roepen en zo nog niet meegemaakt, tenzij in tegengestelde richting om te waarschuwen. Maar de meesten die ons voorbij steken gaan ofwel op het moment dat het kan, of zeggen enkel langs welke kant zodat ik daar rekening mee kan houden.

      Maar er zijn er ook tussen die op de gekste plekken bijna zouden verongelukken om u toch maar voorbij te kunnen ipv ff een seintje te geven. En dan zijn ze ook nog boos dat ze door hun actie vast komen te zitten in de modder.
      Gebruikersavatar
      vedet
      Mountainbiker
      Berichten: 787
      Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
      Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

      Re: Ongehoord gedrag

      Bericht door vedet »

      idd sommige denken echt dat ze voor een hesp aan het rijden zijn.
      Gebruikersavatar
      BerggeitCasualFietser
      Mountainbiker
      Berichten: 2935
      Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
      Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

      Re: Ongehoord gedrag

      Bericht door BerggeitCasualFietser »

      Ze riskeren misschien pak slaag als ze te laat thuis komen van vrouwlief? :D

      In Sombeke was er blijkbaar ook incidentje, werd rechtgezet aan de afspuitstand, maar heb de helft van het verhaal maar gehoord.
      Gebruikersavatar
      JB
      Mountainbiker
      Berichten: 730
      Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
      Rijdt met: ne Groene

      Re: Ongehoord gedrag

      Bericht door JB »

      Sunreezer schreef:Het verschillen tussen 100% mtb tochten in Wallonië en de plattere toertochten in Vlaanderen is toch wel immens qua publiek. Gisteren de TT in Berlare gereden en sommigen denken echt wel dat ze op een kermiskoers zitten.
      Als men in Wallonië langs het parcours stopt, rijd er geen 5 man voorbij of er heeft wel iemand gevraagd of je hulp nodig hebt. Doet men dit in Vlaanderen, rijd er geen 5 man voorbij of er heeft wel iemand geroepen "aan de kant".
      Free_ltd
      Mountainbiker
      Berichten: 1588
      Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
      Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

      Re: Ongehoord gedrag

      Bericht door Free_ltd »

      En zelf steek ik nooit voorbij als ik niet kan. Blijf altijd netjes achter de voorliggers totdat het echt kan. Voor mij een uitgelezen kans om terug op adem te komen :lol:

      Soms maak ik mee dat er vaders zijn met hun zoon of dochter die nog niet echt mee kunnen en de vader dan bv zegt van te stoppen om ons door te laten. Maar dan zeg ik altijd direct dat ze maar gewoon door rijden en ze zich niet aan mij moeten storen. Tijd genoeg en niets te winnen. Rijden doe ik voor mijn plezier ... en calorieën verbranden :lol:
      Plaats reactie