Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

tijdens den chrono van Houffalize, werd ik voorbijgestoken door nen
Hollander en dienen riep op voorhand "ik zou u graag links voorbijsteken",
ik ging wa opzij en dienen kerel vlamde mij dan voorbij.
Da's pas "cool" iemand voorbijsteken! Want als't er iemand afkomt die alleen ma de kreet "Ja" kan roepen omdat hij 't einde zit, dan weet ge nog nie langs waar ge moet gaan hé....
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kenny »

JurgenG schreef:
kenny schreef:Ook sympathiek dat :roll: #-o
Ik roep gewoon "pardon" gevolgd door een "dank u wel" tijdens het voorbijgaan.
Ewel voor iemand als u ga ik met veel plezier opzij. =D>
Een "pardon ik kom langs links" is nog net iets handiger.
U heeft een punt, ik zal er rekening mee houden :-)
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door TimDC »

Slipsnifter schreef:
vinni schreef:.... Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
....
Eigenlijk is het heel simpel, als je op openbaar terrein wil rijden, zet dan een bel op uwen bike, da weegt 23 gram, dus da zal het ni maken he.Ik wijk NIET voor eerder wie dat roept, voor een bel wil ik direct aan de kant. Voor de rest hoe het leuk...
Als iedereen een beetje respect heeft voor elkaar de trage voor de snelle en de snelle voor de trage zijn we dan niet veel stappen vooruit. Uw reactie als je geen bel hebt ga ik niet opzij vind ik niet kunnen!! Ben jij baanjanet of zo, die hebben zo'n mentaliteit.
Als iemand vriendelijk vraagt om opzij te gaan en er is plaats wees dan zo beleefd om dit te doen. Dan zullen andere mensen zeker ook beleefd blijven. Of het moeten wintertochtrijders zijn, in de zomer nog nooit problemen gekend. Zelfs niet op de Houffamarathon die door velen als wedstrijd wordt opgevat.
Gebruikersavatar
Rocky Rider
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:32
Rijdt met: Rockrider 8.1 (R.I.P), Ridley X-bow

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Rocky Rider »

Slipsnifter schreef:
vinni schreef:.... Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
....
Eigenlijk is het heel simpel, als je op openbaar terrein wil rijden, zet dan een bel op uwen bike, da weegt 23 gram, dus da zal het ni maken he.Ik wijk NIET voor eerder wie dat roept, voor een bel wil ik direct aan de kant. Voor de rest hoe het leuk...
Nog erger, vandaag meegemaakt. Zone pseudo Sven Nys die gewoon floot. Ik was eerst gewoon verbouwereerd maar had eigenlijk willen roepen : "Ik ben uwen hond niet hé fooraap", dus doe ik dat bij deze dan maar.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door J.E. »

Rocky Rider schreef:
Slipsnifter schreef:
vinni schreef:.... Ik vind het walgelijk om JA te roepen of OPZIJ. Zoals al eerder gezegd in deze topic kunnen deze mensen beter eens meedoen aan een wedstrijd en wanneer ze dan waarschijnlijk halverwege wedstrijd gedubbeld worden kunnen ze ook eens meemaken hoe het voelt om JA of OPZIJ te horen te krijgen.
....
Eigenlijk is het heel simpel, als je op openbaar terrein wil rijden, zet dan een bel op uwen bike, da weegt 23 gram, dus da zal het ni maken he.Ik wijk NIET voor eerder wie dat roept, voor een bel wil ik direct aan de kant. Voor de rest hoe het leuk...
Nog erger, vandaag meegemaakt. Zone pseudo Sven Nys die gewoon floot. Ik was eerst gewoon verbouwereerd maar had eigenlijk willen roepen : "Ik ben uwen hond niet hé fooraap", dus doe ik dat bij deze dan maar.
:lol: dienen moet dan nog fris gezeten hebben, als't hij zo al fluiten rondrijdt...
Gebruikersavatar
Dave the madman
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 10:33
Rijdt met: Specialized Epic, XT

Bericht door Dave the madman »

Ik heb het opgegeven om nog wintertoertochten te rijden. Ik ga alleen nog zomertoertochten rijden in Wallonië. Daar heeft iedereen respect voor elkaar, en dat in twee richtingen.
Het is hier te veel een discussie ‘snel’ en ‘langzaam’: te gek voor woorden. Het gaat over respect, of je nu snel of langzaam rijdt.

Tijdens de wintertochten wordt ik niet alleen knettergek van de ongelooflijke 'massa', maar ook door het egoïsme: snellere jongens rijden je inderdaad van de weg (maar staan stil bij de eerste pseudo-heuvel) en de langzamere rijders maken er soms een missie van om zeker niemand voorbij te laten... #-o

Ikzelf roep nooit. In Wallonië is dat ook niet nodig: als ze je horen of zien gaan ze vanzelf aan de kant waar mogelijk of vragen soms zelfs 'vous veuillez passez?'.
En iedereen die ik passeer begroet ik met een dikke collegiale 'Merci' ! Ik verwacht tenslotte ook niet dat iemand zijn eigen toerrit aanpast aan een ander, het moet voor iedereen plezant blijven.

Als iedereen een beetje respect toont en af en toe daarnaast ook de moeite neemt eens naar zijn/haar eigen te kijken (zelfkritiek) zouden toertochten terug zijn zoals 10 jaar terug.

Hoewel de wintermassa..... een probleem dat niemand kan oplossen vrees ik :-) .
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Bericht door KoRn »

heb het ook al aan de hand gehad, singletrack en dan willen ze u voorbij, maar 'gij' zou de bos in moeten gaan om hun voorbij te laten, niks van, als zij sneller zijn moeten ze maar een plaatske zoeken, op een breder stuk geen probleem, roept iemand links (beleefd) dan ga ik aan de kant, maar zo zitten wringen op een singletrack, daar kan ik niet tegen, de eerste die mij van de weg probeert te duwen die stamp ik zijn achterste velg krom, eens zien hoe snel hij nog rijdt, ik weet het, dit is niet de juiste mentaliteit maar hij zal de volgende keer wel nadenken alvorens te brullen en te wringen. Ik zie soms vaders met hunne kleine van een jaar of 9-10 en die mannekes zijn in paniek als er iemand achter hun rijdt, ik zeg dan dat ze maar doormoeten rijden, ik heb tijd en als de gelegenheid zich voordoet steek ik wel voorbij, met een schouderklopke en 'goe bezig jong' erbovenop, chapeau voor die gasten, die mannen een beetje motiveren hé, das de toekomst.
Gebruikersavatar
micro-be
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 10:46
Rijdt met: een upgrade van een goedkoop kotje, maar het rijd

Bericht door micro-be »

Ik heb dit mogen meemaken en ik moet je bijtreden, ik weet niet waar sommige (volwassenen??) hun manieren geleerd hebben.

kinderen/volwassenen proberen te passeren op stukken waar het onmogelijk is.

Ik kon dit weekend in gistel ok niet inhalen omdat er kinderen voor mij reden met hun vader.
Ik heb echt ongeveer een km gewacht om in te( kunnen) halen en dan heb ik nog een stukje afgesneden (reglementair weliswaar) om er voorbij te geraken.En ja mijn gemiddelde zal wel wat gezakt zijn ja, er zijn ergere dingen in het leven.

Ik kijk naar de organiserende clubs nu, maar zou het veel werk vragen om een doek, affiche, bord of iets dergelijks te plaatsen aan de inschrijvingstafel met enkele (hoe noemen we het) fairplay belangen op?
Om sommige bike piraten er op te wijzen dat ze niet alleen zijn.
Kijk, op de weg is het blijkbaar de gewoonte bij het inhalen dat ze roepen, dat neem ik toch aan, en ik smijt niet enkel en alleen een steen naar de wtc'ers, maar in het mtb'en kom ik dat zelden tegen en het is idd zo dat het met massa volk wel veel meer gebeurd.

Hopelijk zijn het maar zeldzame gevallen, en hopelijk gebeurd het nooit met één van mijn kids.

Een respectvolle mtb'er
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

zouden er echt mensen bestaan die zo nen kleinen van de baan zouden rijden of nen stoemp geven of van hun kloten beginnen te maken tegen die gastjes? Die zou'k dan wel eens willen tegenkomen.... :-)
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

FMC Joris schreef:zouden er echt mensen bestaan die zo nen kleinen van de baan zouden rijden of nen stoemp geven of van hun kloten beginnen te maken tegen die gastjes? Die zou'k dan wel eens willen tegenkomen.... :-)
Dat soort idioten bestaat - spijtig genoeg - echt.

Pike jr
Plaats reactie