Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Jdw77 »

boca schreef:Vandaag op de toertocht van Lozerbos (27/08/2017) letterlijk een slag in mijn gezicht gekregen van een andere deelnemer die het blijkbaar niet eens was met mijn rijgedrag. Even de situatie schetsen, ik had dit rijdersduo enkele kilometers eerder overstoken tijden een offroadpassage, tussen 2 offroadpassage nam ik even tijd om iets te eten en drinken met als gevolg dit duo dichter kwam en een van de twee me voorbij stak op een single track na verlaten van de single track stak ik de betreffende persoon opnieuw voorbij op een boereslag richting N459 (Oudenaarde-Kruishoutem) vervolgens ging het richting klimmetje Wannegem dorp, bij de aanloop kwam een van die 2 links van mij rijden net voor het afdraaien merkte ik al dat hij geen mm geen geven en toen begon de miserie. Bij het afdraaien net voor de klim begon hij achter mij te roepen dat hij dat in zijn 20-jarige carrière van fietsen/MTB nog nooit had meegemaakt dat hij zo werd gecoupeerd. Pardon ik ben constant op mijn lijn gebleven en was sneller in die bocht, tijdens de klim werd ik voor voor een en ander verweten. Bovengekomen ben ik even gestopt om verhaal te halen maar die 2 waren werkelijk heel agressief tegen mij, na wat heen en weer gediscussieer kreeg ik plots alsof uit het niets kreeg ik een slag in mijn gezicht. Op datzelfde moment passeerde daar een wagen (mooie Duitse sportwagen trouwens) die stopte en uitstapte om duidelijk te maken dat het echt niet kon wat zij deden, Ik voelde me echt niet op mijn gemak en reed wat verder terwijl de bestuurder van de wagen ook wat verwijten naar zich kreeg geslingerd. bij het verder rijden besefte ik pas dat ik mijn bril was kwijtgeraakt door de slag, ik draaide me om en zag nog net de meest agressieve van die 2 nog mijn fietsbril bewust kapot stampen.
Zwaar onder de indruk ben ik terug naar de start gereden en mijn beklag gedaan bij de organisatie.

Ik rijd ondertussen ook al een 15 jaar mee in het MTB circuit en heb alle grote organisaties al meermaals gereden, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en heeft toch een zware indruk op mij nagelaten.
Wow! :-?
Toevallig een beschrijving van die mannen? Kledij, bepaalde fiets ofzo..
En rond welk tijdstip was dit ongeveer (wanneer ben je bv aan de tocht begonnen?)
Heb zelf ook meegedaan aan deze rit.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door chrisper »

zoals velen heb ik ook al situaties meegemaakt dat ik er echt over vind (van schelden enz..)
echter een slag heb ik nog niet gekregen, dat is er toch echt wel zwaar over
ik begrijp niet waarom sommige mensen zo onbeschoft moeten zijn als ze eens niet direct voorbij kunnen of zo
die hebben toch ooit ook moeten leren en traag rijden?
vooral toen ik pas startte met mtb, heb ik op toertochten wel eens in de weg gereden op een single track
als ik kon ging ik zo vlug mogelijk op zij, maar op sommige plaatsen lukt dit niet, en mezelf wegtoveren lukt me ook nog niet
met dan eens een duw en/of verwijten als gevolg
dan een tijd niet veel aan toertochten meer meegedaan
nu ik al iets beter getraind ben, ben ik soms ook sneller dan anderen, maar nooit kwam het in me op om agressief verwijten te maken enz
en aub mensen, als je iemand op een smaller pad toch inhaalt, roep dan gewoon even waar je gaat voorbij rijden (links, rechts)
dat is toch ook iets makkelijker voor de persoon die voorbij gereden word, dan kan die mooi aan andere kant blijven
het leven kan toch zo mooi zijn als IEDEREEN op zijn manier kan genieten van deze mooie sport
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Een keer spreken of roepen als je passeert is blijkbaar inderdaad te veel, of met hoeveel man je passeert, zeker op een singletrack.
Wel tegen 30 per uur voorbij vlammen en nog praatje tegen elkaar doen, daar hebben ze wel nog adem voor :drunk:
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Muntanya »

Pas op, soms is er snel een sprake van een misverstand. Gisteren heb ik even gevloekt op een boomwortel, de persoon voor mij dacht dat het op haar was. Snel even de situatie ontmijnd, gelukkig goed afgelopen, wij waren beiden niet agressief he. :-)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Flip FSR »

Soms, heel soms moet je agressie met agressie bestrijden.
Achteraf kwam hij dan jammeren dat carbon frame een kras had. Jammer voor jouw kerel [-(
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Muntanya »

Gelezen op de FB pagina van de Torhoutse Outdoor Fun:

Tijdens de zondagrit was rond 9.30 een biker ten val gekomen in de Planterijdreef bij Wijnendalebos. De man heeft een zware hersenschudding en twee gebroken armen. Hij herinnert zich echter niets van het ongeval, maar wellicht werd hij door een andere biker aangereden. Andere bikers die hem nadien opmerkten toen hij doelloos rondliep door zijn hersenschudding, verwittigden onze pechdienst, waarna we hem in spoed binnenbrachten.

Zijn er mensen die de man in kwestie hebben zien vallen of getuige waren van dergelijke aanrijding tussen twee bikers? In dat geval graag een melding zodat de man in kwestie het ongeval kan duiden. Dit mag gerust via PB, waarna we dit doorsturen naar de man.

-------

Amaai...

Ik vond dat stuk eerlijk gezegd niet zo goed gekozen, door de putjes veel geslalom, dit in twee richtingen en dan gebeurt al eens een ongeluk... Maar neem uw verantwoordelijkheid he.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vani »

Muntanya schreef:Gelezen op de FB pagina van de Torhoutse Outdoor Fun:

Tijdens de zondagrit was rond 9.30 een biker ten val gekomen in de Planterijdreef bij Wijnendalebos. De man heeft een zware hersenschudding en twee gebroken armen. Hij herinnert zich echter niets van het ongeval, maar wellicht werd hij door een andere biker aangereden. Andere bikers die hem nadien opmerkten toen hij doelloos rondliep door zijn hersenschudding, verwittigden onze pechdienst, waarna we hem in spoed binnenbrachten.

Zijn er mensen die de man in kwestie hebben zien vallen of getuige waren van dergelijke aanrijding tussen twee bikers? In dat geval graag een melding zodat de man in kwestie het ongeval kan duiden. Dit mag gerust via PB, waarna we dit doorsturen naar de man.

-------

Amaai...

Ik vond dat stuk eerlijk gezegd niet zo goed gekozen, door de putjes veel geslalom, dit in twee richtingen en dan gebeurt al eens een ongeluk... Maar neem uw verantwoordelijkheid he.
Hmmm wellicht door een andere biker aangereden... hoe kom je tot die conclusie als je niemand hebt die weet hoe hij viel ?
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Muntanya »

Vraag het eens aan TOF, was een copy paste van hun FB pagina. Ze zeggen ook niet dat het zeker om een aanrijding gaat he, ze vragen om opheldering.

Ook als je iemand ziet neergaan, even checken of alles OK is, is niet verkeerd...
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door chrisper »

Muntanya schreef:Vraag het eens aan TOF, was een copy paste van hun FB pagina. Ze zeggen ook niet dat het zeker om een aanrijding gaat he, ze vragen om opheldering.

Ook als je iemand ziet neergaan, even checken of alles OK is, is niet verkeerd...
inderdaad, zelf als er iemand met pech is vraag ik steeds in het voorbijrijden of ze hulp nodig hebben.
t is maar een kleine moeite vind ik, mijn gemiddelde zal me een worst wezen als ik me maar amuseer.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vani »

Muntanya schreef: Ook als je iemand ziet neergaan, even checken of alles OK is, is niet verkeerd...
Klopt
Plaats reactie