Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Reflex schreef:Ieder zijn mening, maar het gebrek aan verdraagzaamheid zit in de gehele samenleving. Ik ben niet zo naïef om te denken dat er hier niet zo iemand tussen zit.



Het gaat allemaal over verdraagzaamheid en sociale controle.

Ik moet wel lachen om de mensen die op een toertocht gelijk gaan roepen met termen als "Racekonijn" omdat je iemand inhaalt. Iedereen zijn eigen tempo denk ik dan. Ik rij dan soms op duurtempo of onder/rond omslagpunt en neem alle tijd en ruimte om in te halen en nog krijg ik commentaar. Zo eens een marathon gereden waarbij 3 man naast elkaar gingen rijden over de volledige breedte van het pad. Wanneer ik dan "pardon" zei omdat ik erlangs wou begonnen ze moeilijk te doen... Zucht.
Deze maatschappij laat het inderdaad niet meer toe om elkaar eventjes te duiden op dingen die niet kunnen, want dat is kwetsend, ofwel aanvallend.
Ik ben in bijna alles heel rechtuit, en dit wordt niet echt geapprecieerd. (Behalve in mijn contact naar klanten toe in mijn job) Anderzijds vind ik het ook niet leuk om kritiek te krijgen, net zoals iedereen, maar zal er wel naar luisteren.

Naast deze eigenschappen heb je net gezond verstand dan ook nodig, maar deze eigenschappen lijken steeds meer afwezig in onze maatschappij.
Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door xtremebiker »

als wegjanet ga ik binnenkort weer deelnemen aan de toertochten . Eigenlijk met een bang hartje , ik heb geen MTB maar een crossfietsje (maar) . Gelukkig is de realiteit op de toertochten heel anders als al dat wat je hier leest op het forum "ongehoord gedrag"
Op de tochten die ik rij heb ik nog maar erg weinig of geen verwijten gekregen dat ik niet kan sturen of onder de voeten rij of weet ik veel wat hier allemaal verteld word . Dus de realiteit is veel fietsvriendelijker .
Het zou misschien positief zijn om die paar opgefokte hooligans hier geen spreekbuis te geven en ze gewoon negeren . Want dat is wat zij willen "aandacht".
Laat er ons een mooie winter van maken Baanjanetten en MTBers samen onder mekaar .
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Boebbel »

xtremebiker schreef:Gelukkig is de realiteit op de toertochten heel anders als al dat wat je hier leest op het forum "ongehoord gedrag".
't Is dat, de klagers zijn altijd luider.

Als alles prima verloopt, is het "normaal".
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Jokke »

Wat mij in heel deze discussie opvalt : de laatste posts over ongehoord gedrag dateerden van de maand mei.
Het asfaltjanetten seizoen is nog maar net gedaan en de posts beginnen weer binnen te lopen.
Ik kan mij niet inbeelden dat er geen enkele correlatie tussen deze twee gegevens bestaat.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door aresius »

Misschien is het andersom en zitten de klagers in de zomer te zagen op http://www.wielertoerist.be" onclick="window.open(this.href);return false; :-D
Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door xtremebiker »

Het blijft jammer dat onze vrienden MTB-ers vergeten waar de toertochten oorspronkelijk voor gepland waren . De renners en wielertoeristen zochten iets om de winter al fietsend door te komen . Fietsen over onverharde paden en in de bossen was een mooi alternatief . Ze konden er zich gemakkelijker warm houden . De fietsen waren ook gewone wegfietsen en de de betere financieel begenadigden hadden al een cyclo-crossfiets . Dus al wat nu door de bossen fietst zijn eigenlijk allemaal navolgers van de nu verguisde wegjanetten . Ik dacht dat het nodige respect en verdraagzaamheid een beetje op zijn plaats is want echt de ene is niet meer of beter dan de andere .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Free_ltd »

Reflex schreef:
Ik moet wel lachen om de mensen die op een toertocht gelijk gaan roepen met termen als "Racekonijn" omdat je iemand inhaalt. Iedereen zijn eigen tempo denk ik dan. Ik rij dan soms op duurtempo of onder/rond omslagpunt en neem alle tijd en ruimte om in te halen en nog krijg ik commentaar. Zo eens een marathon gereden waarbij 3 man naast elkaar gingen rijden over de volledige breedte van het pad. Wanneer ik dan "pardon" zei omdat ik erlangs wou begonnen ze moeilijk te doen... Zucht.
Zelf zijn wij niet van de snelsten en worden we ook vaak ingehaald. Sommigen met fatsoen, maar er zijn ook heel wat bij die zelfs liever hun nek breken om er langs te geraken, dan dat ze 50m moeten wachten om er langs te kunnen. Dan vragen wij ons telkens af welke prijzen er op zo een TT te winnen zijn. Zolang ze hun eigen in gevaar brengen, laten we ze gewoon doen. Op het moment dat het zo erg wordt, dat ze andere in gevaar brengen, dan wordt er wel iets gezegd.

Als wij iemand of groepje voorbij steken, wachten we gewoon af tot wanneer het kan. Vaak hang ik dan wel eens achter een vader en zijn kind en die willen dan altijd meteen aan de kant, waarna ik zeg dat ze gewoon moeten blijven rijden zodat ik eens de kans heb om ff te rusten. Toch mooi om naar te kijken zo kleine kinderen die de sport beoefenen?

Ik heb jaren op circuit gereden met de motor en daar heerste ook zo een rare sfeer. Het waren gewone trackday's waar 'niets' te winnen viel. En toch reden er velen alsof er wel iets te winnen was. Soms met alle gevolgen van dien. Hun eigen materiaal om zeep en vaak nemen ze dan nog iemand anders mee. En geen poot om op te staan om iets te recupereren van uw materiaal daar ge afstand van verhaal doet. Een andere schuift onder u in, en gij moogt voor uw eigen schade opdraaien omdat er ne cowboy denkt dat hij kan winnen. Zelfs zo erg dat er zeer snelle mannen in het vrij rijden bij de 'minder snelle' groepen gingen rijden omdat ze dan makkelijker kunnen voorbij steken. Maar daar kan een serieus contrast in zitten.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vani »

Free_ltd schreef:
Reflex schreef: Toch mooi om naar te kijken zo kleine kinderen die de sport beoefenen?

.

Ik geef die klein mannen dan meestal een complimentje of een duim omhoog als er kan voorgestoken worden.
buck
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 28 mei 2007 17:37
Rijdt met: Lapierre XR 729

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door buck »

het is toch allemaal geen kommer en kwel

ik rij wel eens een tochtje met mijn dochter (9 jaar) en het is ongelofelijk hoeveel aanmoedigingen wij dan krijgen.
Het motiveert ook enorm, gewoon een duim omhoog, een bemoedigend woordje en de moraal zit weer helemaal goed.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Reflex »

Zo is dat Buck, er is wel degelijk respect heen en weer. Ik merk van mijn eigen ervaringen dat het vaak fout gaat als je met een grotere snelle groep gaat rijden. En dan met name de personen die maar net meekunnen. Dan haal je al snel wat asocialer in. Als je alleen fietst of wat over hebt kun je makkelijk je moment afwachten etc.

Het is nu eenmaal een feit dat het in de winter drukker is in de bossen. Daardoor krijg je hier meer berichten. Dat heeft niks met wegmannen te maken maar gewoon de toegenomen drukte. Nogmaals ik ben sinds 2 jaar ook een "wegjanet" maar heb niet het idee dat die mannen anders zijn.
Plaats reactie