Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door ktm boy »

Als ik dit allemaal lees dan gaat de fun voor het MTB wel weg,er is volgens mij maar een oplossing en dat is respect hebben voor je mede MTB'ers,of het nu organisatoren,kinderen,vrouwen,langzame of snelle fietsers zijn het maakt niet uit :wink:
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door gbv »

Op nachttochten komt ge die onozelheden veel minder tegen. Minder deelnemers en het beperkte licht maakt het technischer waardoor iedereen zich veel bewuster is van het 'gevaar' en hoffelijker met elkaar omgaat. Afgelopen weekend samen met mijne makker in Liedekerke nog een aantal keer haasje over gespeeld met een ander groepje omdat er daar technische problemen waren of een valpartij. Nooit problemen gekend bij het voorbij steken en ook niet gemord toen ik moest voet aan grond zetten omdat ze op een gegeven moment met 2 het volledig pad versperden na één of ander probleem.
Hadden ze iets opmerkzamer kunnen zijn? Ja. Was het nu zo een probleem om even voet aan grond te zetten? Nee.
M.a.w. het is maar wat je er meestal zelf van maakt! Handje boven het hoofd en kijken wat er onder staat is de boodschap!
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door jupke »

vedet schreef:Straf dat iemand die trager rijdt dan toch aan de volgende single weer voorbij komt. De groepjes die mij voorbij vliegen kan ik zelden of nooit terug bijhalen, of er moet een bevoorrading tussenzitten :P


Veel erger vond ik 2 kerels die in het Pulle nodig vonden om 2 kinderen (schat zo'n jaar of 7-8) op te jagen met hun bel toen ze op z'n singletje reden, vader reed zo'n 20meter voorop.
Het toeval wou dat we juist terug in het wiel zaten van een andere tragere deelnemer, anders had hem dat idd niet gelukt denk ik, na die passage hebben we hem dan ook niet meer gezien. :)
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="jupke"]Zondag in Hoogstraten ook weer een ferm staaltje gezien. We hangen een hele single track achter een tragere deelnemer zonder morren, braaf gewacht tot er plaats was. Dan was er een kort stukje wat breder om daarna terug over te gaan in een smaller stuk. We waren met 3 op een rijtje, de eerste kon er vlot voorbij zonder problemen. De tweede moest er even een sprintje uit trekken maar kon er ook voorbij zonder de tragere deelnemer te hinderen.

Of dat dachten we dan toch, begint die mens daar te roepen en schelden. #-o

Ik hing derdes en kon er eigenlijk sowieso niet meer voorbij maar omdat die andere zo aan het tieren was viel hij stil en kon ik toch nog passeren. :lol:

Wat zijn probleem was snap ik eigenlijk echt niet, er was plaats genoeg en hij moest volgens mij zelfs geen halve trap inhouden ...

Iets verder op de smalle passage komt hij er dan ineens tussen gewrongen om terug parmantig voor onze neus plaats te nemen in de rij. :roll:[/quote]

zulke pannekoeken kom je overal tegen. altijd gieren met zulke heerschappen, vanwege sterk staaltje zichzelf onsterfelijk belachelijk maken :lol:
DieterVH
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 09 okt 2013 14:06

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door DieterVH »

Omdat ik het wel leuk vind om deze zaagthread te lezen, ook eens een bijdrage:

Vandaag in de TT in Ichtegem. We staan met een paar bikers voor het rood licht bij een groot kruispunt en moeten linksaf. Vanaf het licht op groen springt kruisen een aantal bikers het kruispunt zonder voorrang te verlenen aan de doorkomende auto's wat bijna tot een aanrijding leidt. Tot grote woede van de chauffeurs natuurlijk. Ik schaamde mij kapot. 't Blijft een TT, respecteer aub gewoon de wegcode.

Iets waar ik mij elke keer weer aan erger... Mensen die bij een drukke bevoorrading naar de tafel wandelen, iets nemen en... blijven staan. Aub neem wat je wil, en wandel verder zodat het volk aan de tafel kan blijven circuleren.

Zagen kan ook eens leuk zijn. ;) Voor de rest over 't algemeen heel weinig ergernissen haha
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vani »

Geen probleem met mensen die ergens niet boven geraken ikzelf durf ook al es haperen bergop maar als ge dan de huid volgescholden wordt omdat je op normale toon zegt pas op ik passeer rechts. Commentaren zoals dit is een toertocht en gene wedstrijd en bla bla bla diezelfde persoon liet dan sommige zones aan hem voorbijgaan en nam ander stuk waardoor hij iedere x wer voor je inpikte eind verderop. Een eind verder dan nog eens tegen andere mensen gaan dreigen omdat die iets minder lief waren in commentaar omdat hij ieder klein stukje bergop wandelde en weigerde plaats te maken voor een 30 man erachter. ](*,)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

DieterVH schreef: Iets waar ik mij elke keer weer aan erger... Mensen die bij een drukke bevoorrading naar de tafel wandelen, iets nemen en... blijven staan. Aub neem wat je wil, en wandel verder zodat het volk aan de tafel kan blijven circuleren.
wat nog beter is, mensen die niet van hun fiets afkomen bij de ravi, drummen tussen het volk om zo rap hun eten en drinken te nemen vanop hun fiets, en in sommige gevallen het ter plaatse nog consumeren vanop hun fiets. #-o
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kazzz »

BerggeitCasualFietser schreef: wat nog beter is, mensen die niet van hun fiets afkomen bij de ravi, drummen tussen het volk om zo rap hun eten en drinken te nemen vanop hun fiets, en in sommige gevallen het ter plaatse nog consumeren vanop hun fiets. #-o
Die lacht ge toch vierkantig uit??? :-D :-D :-D :lol: :lol: ](*,)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

kazzz schreef:
BerggeitCasualFietser schreef: wat nog beter is, mensen die niet van hun fiets afkomen bij de ravi, drummen tussen het volk om zo rap hun eten en drinken te nemen vanop hun fiets, en in sommige gevallen het ter plaatse nog consumeren vanop hun fiets. #-o
Die lacht ge toch vierkantig uit??? :-D :-D :-D :lol: :lol: ](*,)
Zeker als die tien km verder plafonneren of tegen den dek gaan :lol:
kozen
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 30 jan 2014 21:39
Rijdt met: cube

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kozen »

gehoord gedrag mag dat hier ook even, ik rij bijna altijd met zoon van 11jaar afhankelijk van hoogtemeters rijden we tot 52km , bij een singel track : de meeste bijna 90% dat we tegen komen willen zelfs niet dat ge stopt om hen door te laten , als ik tegen onze witte zeg als je opzij kunt rijden doe dat dan , dat de andere door kunnen ,
dan zeggen ze bijna altijd '' gewoon blijven rijden jongen je bent goed bezig '' =D>

1 keer was het gezicht van de andere mtb onweer , hij was ons juist op straat nog rap overgegaan voor we het bos in gingen een paar meter verder juist een stuk modder van 100m halfweg zat hij vast en moest er af van zijn fiets , onze witte (lichtgewicht )had een beter spoor en rij door de modder hem voorbij ik had zo iets van nu gaan we het moeten horen straks als hij terug voorbij moet geraken maar geen kik gegeven die mtb , dank u daarvoor als je het leest !

6 maand geleden geraakte onze witte ook geen berg op tot boven ik zij hem dan wacht tot iedereen weg is van berg en probeer hem nog is soms wel 2 keer , is al veel beter nu
''maar als je hem echt niet kunt ga dan te voet naar boven maar laat de mensen door en zet je even opzij ''
Plaats reactie