Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Brunox"][quote="piedrobiker"]Op de toertocht van Middelkerke ook weer iets meegemaakt. Singletrack met aan beide kanten water, en er zijn daar toch weer een paar onnozelaars die natuurlijk weer moeten voorbijsteken, wij bijna in het water gesukkeld en zij doorgaan alsof er niks gebeurd was [-([/quote]

9 man die het ook nodig vonden om in Nieuwpoort zelf los door het rode licht te rijden, om 100 meter verderop te sukkelen op een singletrack.
Dachten dat ze op kop van de koers lagen, dat zijn zaken waar ik me op een toertocht aan kan ergeren. 30 seconden wachten op groen licht is blijkbaar te lang.[/quote]


dat noemen ze WIELERTERRORISTEN :lol:
Scheckske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 13:21
Rijdt met: Cannondale Flash 1 29 Alloy

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Scheckske »

Wat mij vooral irriteert is dat er elke week opnieuw een toertocht gereden wordt in tegengesteld richting van de bloso routes. Ik rijd met een groepje van 6-7 mensen elke week een andere bloso route en wij worden letterlijk van de baan gereden en dan nog eens uitgescholden door toch redelijk veel mensen die aan een toertocht deelnemen.

Ik begin het stilaan beu te worden, elke keer weer is het oftewel de gracht in, oftewel afstappen, en dan nog eens nageroepen te worden.

Hoe is het mogelijk dat er tochten gemaakt worden tegen de richting van bestaande provinciale tochten? Is er niemand van een sportdienst of gemeente die de routes nakijkt?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door el gordo »

Scheckske schreef:Wat mij vooral irriteert is dat er elke week opnieuw een toertocht gereden wordt in tegengesteld richting van de bloso routes. Ik rijd met een groepje van 6-7 mensen elke week een andere bloso route en wij worden letterlijk van de baan gereden en dan nog eens uitgescholden door toch redelijk veel mensen die aan een toertocht deelnemen.

Ik begin het stilaan beu te worden, elke keer weer is het oftewel de gracht in, oftewel afstappen, en dan nog eens nageroepen te worden.

Hoe is het mogelijk dat er tochten gemaakt worden tegen de richting van bestaande provinciale tochten? Is er niemand van een sportdienst of gemeente die de routes nakijkt?
Ik praat helemaal niet goed wat er gebeurd is - het bos en bloso-route is van iedereen - of je nu wandelaar bent, MTB-er, ...
Maar ik vrees wel dat je best even nakijkt waar een toertocht wordt georganiseerd en op basis van die info je Bloso route kiest welke je wilt rijden.
Alle organisaties zijn gebonden aan beperkingen qua parcours die hun worden opgelegd door verschillende instanties (gemeentes, Agentschap Natuur en Bos, .. )
Om toch iets of wat creatief om te springen met die beperkingen, worden vaak Bloso routes in omgekeerde richting aangeboden.
Clubs krijgen toestemming op bepaalde paden te gebruiken, welke richting ze willen rijden mogen ze zelf bepalen.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Sunn Xtreme »

daar moet je de organisator op aanspreken.

zolang ze de trajecten volgen - ongeacht in welke richting - die opgelegd zijn door de lokale diensten en de provinciale, is er geen probleem.
de organisator is vrij te kiezen in welke richting ze hun TT over het traject sturen.
vaak kiezen zij de tegengestelde richting om volgende redenen :
1) er worden restricites opgelegd aan de organisator waarbij hij STRIKT in die zone het traject dient te volgen
2) juist daardoor, kiezen ze de tegengestelde richting omdat het anders weeral 1000x hetzelfde is. BLOSO trajecten in tegengestelde richting afrijden doet bij de grootste hoop deelnemers de toch veel leuker maken omdat ze de route zo niet kennen en ook (bijna) nooit gereden hebben.

al wie dus daardoor geirriteerd is, contacteer de organisator. hij zal net hetzelfde zeggen en je kan hem geen ongelijk geven.
beetje begrip mag wel denk ik. oplossing is de route die dag ook in tegengestelde richting rijden :) of elders rijden.
of beter : gewoon de TT meerijden die in uw buurt georganiseerd word.
tevens is het een kleine moeite even te kijken waar een TT is, en al helemaal makkelijk te vinden op dit forum.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door whaleshark »

+1
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kitana-racing »

Scheckske schreef:Wat mij vooral irriteert is dat er elke week opnieuw een toertocht gereden wordt in tegengesteld richting van de bloso routes. Ik rijd met een groepje van 6-7 mensen elke week een andere bloso route en wij worden letterlijk van de baan gereden en dan nog eens uitgescholden door toch redelijk veel mensen die aan een toertocht deelnemen.

Ik begin het stilaan beu te worden, elke keer weer is het oftewel de gracht in, oftewel afstappen, en dan nog eens nageroepen te worden.

Hoe is het mogelijk dat er tochten gemaakt worden tegen de richting van bestaande provinciale tochten? Is er niemand van een sportdienst of gemeente die de routes nakijkt?
Ge kunt ook gewoon aan de toertocht meedoen met uw vrienden... Daar al eens aan gedacht? Vaak zijn die veel mooier en plezanter dan de bloso-routes hoor :-)
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door jupke »

Zondag in Hoogstraten ook weer een ferm staaltje gezien. We hangen een hele single track achter een tragere deelnemer zonder morren, braaf gewacht tot er plaats was. Dan was er een kort stukje wat breder om daarna terug over te gaan in een smaller stuk. We waren met 3 op een rijtje, de eerste kon er vlot voorbij zonder problemen. De tweede moest er even een sprintje uit trekken maar kon er ook voorbij zonder de tragere deelnemer te hinderen.

Of dat dachten we dan toch, begint die mens daar te roepen en schelden. #-o

Ik hing derdes en kon er eigenlijk sowieso niet meer voorbij maar omdat die andere zo aan het tieren was viel hij stil en kon ik toch nog passeren. :lol:

Wat zijn probleem was snap ik eigenlijk echt niet, er was plaats genoeg en hij moest volgens mij zelfs geen halve trap inhouden ...

Iets verder op de smalle passage komt hij er dan ineens tussen gewrongen om terug parmantig voor onze neus plaats te nemen in de rij. :roll:
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door need for speed »

jupke schreef:Zondag in Hoogstraten ook weer een ferm staaltje gezien. We hangen een hele single track achter een tragere deelnemer zonder morren, braaf gewacht tot er plaats was. Dan was er een kort stukje wat breder om daarna terug over te gaan in een smaller stuk. We waren met 3 op een rijtje, de eerste kon er vlot voorbij zonder problemen. De tweede moest er even een sprintje uit trekken maar kon er ook voorbij zonder de tragere deelnemer te hinderen.

Of dat dachten we dan toch, begint die mens daar te roepen en schelden. #-o

Ik hing derdes en kon er eigenlijk sowieso niet meer voorbij maar omdat die andere zo aan het tieren was viel hij stil en kon ik toch nog passeren. :lol:

Wat zijn probleem was snap ik eigenlijk echt niet, er was plaats genoeg en hij moest volgens mij zelfs geen halve trap inhouden ...

Iets verder op de smalle passage komt hij er dan ineens tussen gewrongen om terug parmantig voor onze neus plaats te nemen in de rij. :roll:
JA die was eerder vertrokken dus lagere wacht nummer hé , volgende :lol:
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door vedet »

Straf dat iemand die trager rijdt dan toch aan de volgende single weer voorbij komt. De groepjes die mij voorbij vliegen kan ik zelden of nooit terug bijhalen, of er moet een bevoorrading tussenzitten :P


Veel erger vond ik 2 kerels die in het Pulle nodig vonden om 2 kinderen (schat zo'n jaar of 7-8) op te jagen met hun bel toen ze op z'n singletje reden, vader reed zo'n 20meter voorop.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kenny »

vedet schreef:Straf dat iemand die trager rijdt dan toch aan de volgende single weer voorbij komt. De groepjes die mij voorbij vliegen kan ik zelden of nooit terug bijhalen, of er moet een bevoorrading tussenzitten :P
Sommige mensen rijden op hun gemak en hebben dus nog wat over.
Plaats reactie