Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door _alain_ »

WOLF! schreef:Als je zelfs nog niet aan een helling wil beginnen omdat je denkt er niet op te raken is het echt aan te raden je mountainbike te verkopen... .
Dus volgens jouw mening moet iemand met een mindere conditie eerst maar gaan trainen om jou niet in de weg te rijden op een toertocht, of gewoon zijn fiets maar verkopen..
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door D'Haese »

Ik denk dat vorige reactie van WOLF! meer ingaat op de mentaliteit en niet op fysieke capaciteit van iemand...
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door De Wreter »

Pfff, afhankelijk van de dag en het kopje stap 'k soms ook wel 'ns af voor een helling. Zelden, dat wel. Maar 'k meld dat eerst aan de rest erachter en zie dat 'k ver uit de kant ben....

Ik ga daar echt m'n MTB niet voor verkopen, eerder een ander bandje opleggen.
Gebruikersavatar
WOLF!
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 18:54
Rijdt met: 2 x On One scandal 29er

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door WOLF! »

D'Haese schreef:Ik denk dat vorige reactie van WOLF! meer ingaat op de mentaliteit en niet op fysieke capaciteit van iemand...
Inderdaad. En ik heb het hier heus niet over onmogelijke hellingen of koerske rijden en mensen in de kant rijden hé!

Ik heb al situaties meegemaakt waar men bij een helling met 10 meter hoogteverschil afstapt nog voor men geprobeerd heeft om er op te rijden. Dat heeft in mijn ogen niets te maken met conditie maar met wilskracht en mentaliteit. Ik vind dat persoonlijk een gemiste kans voor die man of vrouw.
Want wanneer het wel lukt kan je er voldoening en plezier uithalen en daarvoor doe je het toch?!

Als men dan op de koop toe nog gezellig stationeert met een groepje en een praatje begint te slaan en ondertussen de weg verspert vind ik dat hinderlijk en erger ik mij daaraan.
Het eerste wat ik zelf doe als ik ergens stilval is maken dat ik uit de weg ben want ik wil iemand anders zijn plezier niet ontnemen.

En ja als ge hellingen van 10 meter niet wil nemen dan heb je U miskocht en zou ge beter uw fiets verkopen of platte ritten gaan rijden. Waarom koop je dan een mountainbike en schrijf je U in voor een rit met 500 hoogtemeters? #-o
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb me bij een serieus heuvelachtig ritje eens geërgerd aan enen die dat altijd deed met een cyclocrossvelo.
Op zich chapeau dat je zo'n rit met zo'n fiets doet, maar zie dan dat je het kan. En als het niet lukt, ga dan tenminste een beetje uit de weg.
Die blokkeerde elke technische klim, als je hem al kon inhalen deed dat niks uit, want op het volgende plat stuk vlamde hij ons weer voorbij, om ons wat verder weer de weg te versperren.
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door darrigade »

_anonymus_ schreef:Ik heb me bij een serieus heuvelachtig ritje eens geërgerd aan enen die dat altijd deed met een cyclocrossvelo.
Op zich chapeau dat je zo'n rit met zo'n fiets doet, maar zie dan dat je het kan. En als het niet lukt, ga dan tenminste een beetje uit de weg.
Die blokkeerde elke technische klim, als je hem al kon inhalen deed dat niks uit, want op het volgende plat stuk vlamde hij ons weer voorbij, om ons wat verder weer de weg te versperren.
10 minuutjes wachten en je bent er vanaf
Gebruikersavatar
extweem
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 01 aug 2013 11:43

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door extweem »

Als ik dit hier zo lees heb ik al schrik om toertochten mee te gaan doen. Ik rijd momenteel met de MTB om mijn conditie terug op peil te krijgen en omdat ik het super leuk vind. Met mijn huidige fiets (rockrider 6.0) is het onmogelijk om snel te gaan en dus ga ik een andere aanschaffen.

De bedoeling is ook om naar het einde van het jaar toertochten mee te doen omdat je dan al eens een ander parcour rijdt dan je gewend bent en het zo leuk blijft.

@Wolf dus ik moet omdat ik nog niet voldoende getrained ben maar thuisblijven en mijn mountainbike verkopen. Ik vraag mij steeds af of mensen die zon uitspraken doen geboren worden als MTB en gelijk een toprijder zijn. Wel dienen ze respect te tonen en zich even opzij te zetten. Ik zou er geen probleem mee hebben dat ze even roepen of bellen om opzij te gaan maar als je mij opzettelijk in de gracht duwt dan beloof ik je dat we elkaar aan de eindmeet nog zullen spreken.

Ik ben zelf voetbaltrainer en jongens die niet kunnen voetballen maar inzet tonen heb ik 10 keer meer respect voor dan de talentjes die geen inzet hebben en de boel verzieken.

Dus mijn bescheiden mening iedereen moet kunnen rijden daar we allemaal ergens moeten beginnen en we niet van dag 1 pro zijn. Wel denk ik dat het een kleine moeite is om even opzij te gaan indien mogelijk zodat de betere rijders door kunnen.

Ik hoop in elk geval binnen enkele maanden als ik wat getrained ben en een betere fiets heb de eerste toertochten positief door te maken. Zijn er niets zoiets als starter toertochten?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door scelter »

Elke toertocht is een beginnerstocht. Neem gewoon de kortere afstand en rijd op uw eigen tempo. Maar als ge een helling niet opgeraakt, zet u dan even van het ideale pad af. Dat is alles wat wolf bedoelt volgens mij. Snelle deelnemers moeten respect tonen en andere niet in de kant drummen, maar omgekeerd moeten de tragere ook rekening houden met de snellere. En een beetje verdraagzaamheid tonen kan ook gene kwaad, want tegenwoordig is er precies niet veel nodig voor sommigen om zich in op te jagen. Sneller mannen maken al eens lompe manoeuvres in hun enthousiasme, maar dat doen de tragere ook. We doen dit toch om ons uit te leven of niet soms, en dan gebeurt er al eens een accidentje.. Er wordt op de openbare weg al genoeg op elkaar gekakt, laten we dat in het bos achterwegen laten. Dat is mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kawa »

extweem schreef: @Wolf dus ik moet omdat ik nog niet voldoende getrained ben maar thuisblijven en mijn mountainbike verkopen.

Nog maar eens meepakken.
D'Haese schreef:Ik denk dat vorige reactie van WOLF! meer ingaat op de mentaliteit en niet op fysieke capaciteit van iemand...
WOLF! schreef: Als je zelfs nog niet aan een helling wil beginnen omdat je denkt er niet op te raken is het echt aan te raden je mountainbike te verkopen... .

In dit geval ben ik het ook eens met WOLF. Er is niks zo hatelijk als kuddes bikers die nog voor het hellingske al afstappen om dan in troep naar boven te wandelen.
Gebruikersavatar
WOLF!
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 18:54
Rijdt met: 2 x On One scandal 29er

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door WOLF! »

Bovenstaande reacties hebben mijn mening alvast goed begrepen en juist opgevat. Het is niet altijd makkelijk hier iets te posten want veel dingen worden vaak verkeerd opgevat.
Plaats reactie