Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CamilleD
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 09 nov 2012 00:18
Rijdt met: Cannondale SL2

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door CamilleD »

Vandaag in Lendelede gereden, heel mooie rit, alleen jammer dat ik door een onbeschofte mountainbiker tegen de vlakte gereden werd. Meneer reed tegen mijn achterwiel omdat hij zo nodig wou oversteken op een brede strook waar hij makkelijk kon oversteken naast mij. Ik glij uit en dan probeert hij mij op hetzelfde moment nog in te halen waardoor mijn elleboog in zijn tandwielen gepland werd. Trui gescheurd en een rij tanden in mijn arm. Dit kan iedereen overkomen, geen probleem.

Waar ik wel een probleem mee had is dat hij nog niet eens de moeite deed om zich te excuseren of om te vragen of het wel ging, maar zo rap hij maar kon verdercrosste en het nodig vond om er nog eens mee te lachen dat iemand die voor mij reed ook net viel. Ik vond dit vrij ongepast gedrag.
Maar ik heb toch genoten van de rit. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Als ze willen om ter eerst rijden, moeten ze maar om 8u als eerste aanzetten zodat ze niemand hinderen of ergens een wedstrijd gaan rijden.
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door skin »

CamilleD schreef:Vandaag in Lendelede gereden, heel mooie rit, alleen jammer dat ik door een onbeschofte mountainbiker tegen de vlakte gereden werd. Meneer reed tegen mijn achterwiel omdat hij zo nodig wou oversteken op een brede strook waar hij makkelijk kon oversteken naast mij. Ik glij uit en dan probeert hij mij op hetzelfde moment nog in te halen waardoor mijn elleboog in zijn tandwielen gepland werd. Trui gescheurd en een rij tanden in mijn arm. Dit kan iedereen overkomen, geen probleem.

Waar ik wel een probleem mee had is dat hij nog niet eens de moeite deed om zich te excuseren of om te vragen of het wel ging, maar zo rap hij maar kon verdercrosste en het nodig vond om er nog eens mee te lachen dat iemand die voor mij reed ook net viel. Ik vond dit vrij ongepast gedrag.
Maar ik heb toch genoten van de rit. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Als ze willen om ter eerst rijden, moeten ze maar om 8u als eerste aanzetten zodat ze niemand hinderen of ergens een wedstrijd gaan rijden.
dat doen die wannebees niet want dan komen ze op hunne koffie
Gebruikersavatar
BikerJan
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012 14:09

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BikerJan »

CamilleD schreef:Vandaag in Lendelede gereden, heel mooie rit, alleen jammer dat ik door een onbeschofte mountainbiker tegen de vlakte gereden werd. Meneer reed tegen mijn achterwiel omdat hij zo nodig wou oversteken op een brede strook waar hij makkelijk kon oversteken naast mij. Ik glij uit en dan probeert hij mij op hetzelfde moment nog in te halen waardoor mijn elleboog in zijn tandwielen gepland werd. Trui gescheurd en een rij tanden in mijn arm. Dit kan iedereen overkomen, geen probleem.

Waar ik wel een probleem mee had is dat hij nog niet eens de moeite deed om zich te excuseren of om te vragen of het wel ging, maar zo rap hij maar kon verdercrosste en het nodig vond om er nog eens mee te lachen dat iemand die voor mij reed ook net viel. Ik vond dit vrij ongepast gedrag.
Maar ik heb toch genoten van de rit. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Als ze willen om ter eerst rijden, moeten ze maar om 8u als eerste aanzetten zodat ze niemand hinderen of ergens een wedstrijd gaan rijden.
Oei oei, dat is inderdaad triestig.. Een beetje respect tonen en hulp en/of excuses aanbieden is wel het minste wat je kan doen.. Zijn gewoon zo van de showmannekes, die wil je in het echte leven ook niet leren kennen denk ik, hun sportief gedrag zegt al genoeg.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Straks moeten we nog zoals in het voetbal toertochverbod gaan invoeren!
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door Dacuba »

In de winter toch :bounce:
DutchM@n
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 07:11
Rijdt met: 2x alu en 1x carbon

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door DutchM@n »

Verschiet echt niet van zulke incidenten! Gisteren ook waar van die opgefokte racekonijnen tegengekomen! Volledig met zonnebril, mutsje en zelf zonder helm [-X Komen ze in het wiel hangen tot en met, en als we dan aan de splitsing komen tussen 35km en 45km, wat raad je, dan kiezen ze voor de 35km en zetten ze hun nog eens recht op de pedalen om goed door te vlammen =; Man man man :drunk:
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kenny »

DutchM@n schreef:Verschiet echt niet van zulke incidenten! Gisteren ook waar van die opgefokte racekonijnen tegengekomen! Volledig met zonnebril, mutsje en zelf zonder helm [-X Komen ze in het wiel hangen tot en met, en als we dan aan de splitsing komen tussen 35km en 45km, wat raad je, dan kiezen ze voor de 35km en zetten ze hun nog eens recht op de pedalen om goed door te vlammen =; Man man man :drunk:
nja, maar voor hetzelfde geld komen die gasten al van thuis met de velo en klokken ze nog af op veel meer km dan jij die de 45 doet. Dit is iets wat ikzelf namelijk ook af en toe wel eens doe. Ik wil maar zeggen dat je uit de gekozen afstand niet veel kan afleiden.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door kawa »

DutchM@n schreef:Verschiet echt niet van zulke incidenten! Gisteren ook waar van die opgefokte racekonijnen tegengekomen! Volledig met zonnebril, mutsje en zelf zonder helm [-X Komen ze in het wiel hangen tot en met, en als we dan aan de splitsing komen tussen 35km en 45km, wat raad je, dan kiezen ze voor de 35km en zetten ze hun nog eens recht op de pedalen om goed door te vlammen =; Man man man :drunk:

Dat er zijn die zonder helm rijden kan goed zijn, maar die hoef je niet met de vinger te wijzen.
Afslaan voor de kortste afstand wil dikwijls zeggen dat die gasten voor de tweede keer aan die splitsing komen. Wil ook niks zeggen.



Ongehoord gedrag, dat moet aangepakt worden.
Maar da wil nie zeggen dat we ineens op alles commentaar moeten gaan hebben he.
m-biker
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: do 19 mei 2005 14:06
Rijdt met: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door m-biker »

als er geen helm op staat, wil het meestal zeggen dat er niets inzit om te beschermen :-"
Gebruikersavatar
lanza
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 12:59
Rijdt met: Orbea

Re: Ongehoord gedrag

Bericht door lanza »

al die bemoeienissen over die helm; laat de mensen aandoen wat ze willen; 't is elk voor zich, vind ik.
Dan kan je voetballers ook verplichten tot een helm, want dat is bewezen: veel kopstoten zorgen voor hersen schade.
Plaats reactie