14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 558
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door Jumping Jack »

Zondag weer afspraak bij onze franssprekende vrienden in Henegouwen, om enige uren in de eindeloze bossen te gaan crossen en na te kaarten met een lekker streekbiertje (en wie weet, mss dit jaar wel met pain saucisse?).

Topic van vorig jaar: viewtopic.php?f=2&t=153604&hilit=basecles
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door zaskar72 »

Is het mogelijk om tijdens de rit van afstand te veranderen zowel in minder als in meer km’s? Of moet je bij inschrijven je afstand aanduiden?
Weet iemand welke sportdrank men kan nemen op de bevoorradingsposten? Water zal er wel zijn zeker😉
En de parkings zijn die op verhard of op een “weide” want met de regenval die we al hadden… dat we niet vastrijden
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 558
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN

Bericht door Jumping Jack »

Start is in het centrum van het dorp, als je vroeg genoeg bent kun je op het kerkplein parkeren en anders ergens in de omliggende straten.

Ik denk dat je onderweg gerust van afstand kunt veranderen.

Bepijling is op zijn Waals, dus met tekens op de grond. Dat is soms wel even wennen.

Sportdrank = grenadine :-) .
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN

Bericht door zaskar72 »

8)
Jumping Jack schreef: di 09 apr 2024 20:44 Start is in het centrum van het dorp, als je vroeg genoeg bent kun je op het kerkplein parkeren en anders ergens in de omliggende straten.

Ik denk dat je onderweg gerust van afstand kunt veranderen.

Bepijling is op zijn Waals, dus met tekens op de grond. Dat is soms wel even wennen.

Sportdrank = grenadine :-) .

Hopelijk gratis parkeren dan hè 8) 8)
Bepijling zal ik dan wel is testen, daarom dat een gpx altijd handig is. Snap niet waarom die zelden of nooit op de site van een organisatie is terug te vinden. ](*,) ](*,)
Grenadine is wel lekker maar is geen sportdrank. Goed dat je het zegt dan voorzie ik zelf wel iets. =D>
Blijkbaar zouden er ook geen kleedkamers en geen douches zijn ? Lijkt me nogal raar :-k :-k :-k
Allé ze voorspellen mooi en droog voor komende dagen dus zal wel meevallen om te rijden (o) (o) (o) :bounce: :bounce: =D>
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 519
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door Witte79 »

Deze morgen vroeg vertrokken voor de 59km.
Twas weer in orde. Jammer dat de beentjes niet echt in vorm waren.
Veel speelbosjes met wat technische stukken. Mooie dreven met af en toe wat slijk.
Maar tviel beter mee dan gedacht.
Enkel op een slijkerige plek het stuur kwijtgeraakt en de beek opgezocht.

De bv'n 3 in totaal waren op zijn Waals: fruit, chips, salami, rozijnen, koeken en grenadine.
Aangekomen met 58km op de teller.

Bedankt en tot volgend jaar.

Gr Witten en Julie
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 558
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb forfait moeten geven nadat ik gisterenavond had vastgesteld dat mijn derailleurwieltjes volledig vastgelopen waren (met dank aan dat ‘prachtige’ weer van de voorbij maanden)…
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door zaskar72 »

Gestart voor de 79 maar buiten de omgeving was er niks mooi.
Het begon al bij inschrijven daar hingen QR codes voor de gpx. Zet die toch online dan kan je dat thuis rustig uploaden op je Garmin en al is bekijken waar er segmenten liggen. Ter plaatse is dat niet mogelijk.
Dan het vertrek… langs waar? Nergens een bordje met START. Op de grond wat pijlen gespoten met TempoMarker dat je amper zag. Al een geluk wat pijltjes in de bossen.
Op een bepaalde moment moest je over een brugje gemaakt uit paletten. Deze lagen fout ( in de langsrichting ipv dwarsrichting) waardoor je wielen meermaals ertussen blokkeerden en bij mij 1x teveel waardoor ik in het water terecht kwam dat gelukkig maar tot aan mijn knieën kwam. Andere bikers voor en achter mij trapte gewoon door de palletten door. Levensgevaarlijk dus maar geen alternatieve route aangeduid. Dit stuk moest men er uitgelaten hebben.
De bevoorradingsposten waren triestig. Droge koekjes. Stukjes suikerwafel. Banaan dat men te vroeg gesneden had en al bruin zag. Sportdrank was er idd niet. Snap ik ook niet dat is totaal de kost niet.
Enfin aangekomen ging ik op zoek naar bike wash….ni gevonden want geen bordjes of zo er naartoe. Aan biker gevraagd die heeft het me dan gewezen. Was een eind verderop….in de slijk…. Douches en kleedkamers waren er niet maar dat stond op de site dus was old school aan de wagen omkleden. Bewaakte fietsparking was er ook niet. Ging nadien nog binnen kijken voor tombola zeiden ze die is al geweest. Zal dan toch ene geweest zijn met maar enkele prijzen want alle prijzen waren al weg.
Er waren veel stukken met modder en plassen en ja gezien het weer voorbije maanden is dat aan te nemen maar zag toch vaak B lijnen die men kon uitzetten.
Besluit: woon je in de buurt is het mooi meegenomen maar er naartoe rijden is echt de moeite niet. Het is een TT samengesteld door luie mensen die er niet de tijd en moeite willen insteken. Nochtans hebben ze 50 leden…
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 519
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door Witte79 »

We komen vanuit West-Vlaanderen voor deze rit. We zitten heen en terug 3u in de wagen.
De start stond op de grond aangeduid en heel duidelijk kleur en omschrijving. Rood VTT, groen Marche en wit bike-wash.

Die pallet hebben we niet gehad. Misschien was dit enkel op de grote toer.

Maar de bv'n waren super: salami, chips, rozijnen, verschillende koeken, zelfgemaakte machtig lekkere broodpudding, banaan (niet bruin), sinaasappel enz. 2 soorten grandine. Soms slaan we bv'n over omdat het soms een sneukeltoer is. En dat voor 5€.
In Vlaanderen al erger meegemaakt.

Super vriendelijke mensen aan inschrijving, ze spraken zelfs wat Vlaams.

Voor ons is dit eerste rit in Henegouwen van het jaar. Deze staat elk jaar op de agenda.

Bike-wash was goed, idd het water bleef staan dus als er veel volk langs is geweest zal het een slijkboel zijn.
Dat was een minpuntje maar om gans de tocht hiervoor af te breken.

Je zal denk ik zelf eens een rit moeten organiseren.

Gr Witten
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door meyke1 »

Zaskar 72 beetje zuurpruim?
Als je in Henegouwen rijdt weet je dat de pijlen op de grond gemarkeerd zijn.
Trouwens goed gemarkeerd.
Zeer aangename tocht met veel bos en offroad.
Goed berijdbaar met enkele stroken modder die geen probleem vormden om er door te rijden.
Vriendelijke organisatie met een Waals sfeertje.
Bevoorradingen dik in orde.
3x op 59km!
Denk dat zaskar zijn beentjes niet goed waren en zo een beetje gefrustreerd is🤭
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 14.04.24 - Basècles - La randiôle du Latino Road (HEN)

Bericht door zaskar72 »

De benen waren zeer goed heb zelfs nog extra lus bijgetraind en uiteindelijk met meer dan 100km op teller aangekomen.
De ritten die wij organiseren zijn veel beter. Trekken telkens tussen de 1000 en 16000 renners. Bev met sportdrank, muisli bars, peperkoek, volledige suikerwafels, sinaasappels en bananen a la minute vers gesneden met mogelijk volledige banaan mee te nemen, wine gums of cola flesjes snoepjes, zouten koekjes als TUC of stokjes en uiteraard ook water. Iedereen krijgt een startpakket met sportvoeding (bars & gels) en alles is tip top gepijld en met borden aangeduid.
Plaats reactie