17.03.2024 Oud-Heverlee SVK 37ste MTB Vriendentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Struff70
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 05 mar 2015 16:25

17.03.2024 Oud-Heverlee SVK 37ste MTB Vriendentocht

Bericht door Struff70 »

SVK MTB 37ste Vriendentocht

Wil je eens mountainbiken in 1 van de 4 erkende Nationale Parken...in dit geval de Brabantse Wouden ?
Aarzel dan niet want SVK Oud-Heverlee organiseert zijn 37ste "Mountainbike Vriendentocht"

Wanneer: zondag 17 maart 2024
Waar: zaal "Don Bosco", Don Boscolaan 15 Oud-Heverlee
Inschrijvingen: ter plaatse vanaf 07h30
Afstanden: 35 - 52 - 70 km
Hoogtemeters: 35km: ca 350 HM; 52km: ca 700 HM; 70km: ca 1000 HM
Vertrekuren: 35km en 50km: vrije start van 07:30u tot 10:30u, 70km: vrije start van 07:30u tot 09:30u
Deelnameprijs: 35km – 7 Euro, 50km – 9 Euro, 70km – 11 Euro
Leden van Cycling Vlaanderen of VWB genieten van een korting van 2 Euro (op vertoon van je lidkaart)

Voor vertrek kan je genieten van een gratis koffie en ook achteraf is er de mogelijkheid om na te kaarten bij een drankje en een hapje in de zaal van Don Bosco of op het terras.

Verdere info en affiche op:
https://www.svk-oh.be/svk-vriendentocht-2024/

Iedereen welkom !!!
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: 17.03.2024 Oud-Heverlee SVK 37ste MTB Vriendentocht

Bericht door WTC VOSSENBERG »

Bikers WTC VOSSENBERG Herentals aanwezig morgen 🥳
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 17.03.2024 Oud-Heverlee SVK 37ste MTB Vriendentocht

Bericht door Joverowa »

Door de slechte weersvoorspelleningen waren we aan het twijfelen wat we gingen doen. We (6 man) zouden gaan omdat het vrienden zijn dat de boel organiseren maar de afstand was nog een vraagteken. De voorspellingen waren echt niet goed.
En dat konden we merken als we op de parking aankwamen. We waren later dan de voorbije jaren en toch konden we op het voetbalveld parkeren (stonden amper in de helft).
Heel de rit bleef het rustig en ook aan de bevoorrading was er niet echt veel volk.

Alhoewel ik al heel dikwijls in de buurt reed, deed ik toch nog een wegeltje wat ik nog nooit deed. Op bepaalde plekken was het echt ploeteren en ik ben zelfs 2 keer moeten afstappen. Zodra de fietser voor jou stopt met ploegen, dan moet je ook van de fiets af. En opnieuw starten ging echt wel niet. Zoveel paardenkracht hebben mijn benen niet om in die blubber snel weer verder te kunnen 8)

Het weer bleek eigenlijk perfect voor een MTB-er. Misschien wat donker maar droog, goede temperatuur en bijna geen wind.
Zonde dat ik rond de 37 km de pechwagen moest bellen omdat ik een panne kreeg aan de fiets dat ik niet opgelost kreeg. Ik heb heel wat reservemateriaal en tools in de rugzak, maar als de crankarm steeds van de trapas blijft komen dan stopt het fietsen. Want die is door het stoempen echt wel voor de vuilbak en dat neem ik niet altijd mee :lol:

Ondanks het feit dat we het bos zeer goed kennen en het eigenlijk al een beetje beu zijn begrijp ik nog maar eens waarom mensen van heinde en verre naar onze coté blijven afzakken. De hellingen, de single tracks,...

Het zal geen drukke editie zijn geweest maar ik hoop dat de organisatoren er toch een goed gevoel aan over houden.
Plaats reactie