10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DiTale
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 14 dec 2014 08:53

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door DiTale »

Het was een top editie. Tracks lagen er prima bij, parcours was zoals elk jaar dik in orde.

Bijzondere vermelding voor de seingevers en bij uitbreiding de ganse organisatie.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door Dickie »

Zoals steeds top organisatie. Ik heb nu eens de gravelrit gedaan, er werden grote delen van Heverleebos en Meerdaalwoud uitgekamd.
Weliswaar op typische brede en rechte gravelwegen.
Slechts een paar gravelaars tegengekomen, zeer rustig onderweg.
Een mooie track om te onthouden, bvb voor een uitstap met het gezin.
Volgende keer toch weer de mtb-route.
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

Alvast wat dronebeelden. De foto's worden zo snel als mogelijk op onze website geplaatst.

https://www.youtube.com/watch?v=yogWu5Ux3VY
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door Braeckie »

Een dikke merci aan de organisatie! Heb de70km mtb gereden en me enorm geamuseerd. Vooral in het zuidelijke deel van de toer veel nieuwe paadjes leren kennen.

In de afdaling door het bos die eindigt aan het treinstation van Florival kwamen we een onfortuinlijke biker tegen die leek zwaar gevallen te zijn. Zijn mede-bikers waren er al bij en hadden de hulpdiensten al opgeroepen. Hopelijk is hij al wat beter, want hij leek op het moment zelf veel pijn te hebben.
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

Braeckie schreef: ma 11 mar 2024 16:03 Een dikke merci aan de organisatie! Heb de70km mtb gereden en me enorm geamuseerd. Vooral in het zuidelijke deel van de toer veel nieuwe paadjes leren kennen.

In de afdaling door het bos die eindigt aan het treinstation van Florival kwamen we een onfortuinlijke biker tegen die leek zwaar gevallen te zijn. Zijn mede-bikers waren er al bij en hadden de hulpdiensten al opgeroepen. Hopelijk is hij al wat beter, want hij leek op het moment zelf veel pijn te hebben.
Die persoon heeft zich aangemeld aan de bevoorrading, maar was geen deelnemer van onze tocht. We weten wel dat hij is afgevoerd naar het ziekenhuis van Ottignies
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door flyboy »

Ik vond het een prachtige tocht, de 60 km gedaan maar na het Margrijsbos zat ik zo kapot dat mijn alertheid niet meer jedat was. In de laatste km met voorwiel in een gleuf blijven steken. Van 25 naar 0 in no time, en recht op de schouder beland. Resultaat: gebroken sleutelbeen. Dank aan de lieve mensen van het Rode Kruis, die me aan de meet opgevangen hebben. Eens in Gasthuisberg bleek ik in goed gezelschap te zijn: er was een half wielerpeloton present in de spoed na een massale valpartij tijdens een koers. Om 20 uur de spoed uiteindelijk 'moe maar voldaan' verlaten.
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

flyboy schreef: ma 11 mar 2024 17:13 Ik vond het een prachtige tocht, de 60 km gedaan maar na het Margrijsbos zat ik zo kapot dat mijn alertheid niet meer jedat was. In de laatste km met voorwiel in een gleuf blijven steken. Van 25 naar 0 in no time, en recht op de schouder beland. Resultaat: gebroken sleutelbeen. Dank aan de lieve mensen van het Rode Kruis, die me aan de meet opgevangen hebben. Eens in Gasthuisberg bleek ik in goed gezelschap te zijn: er was een half wielerpeloton present in de spoed na een massale valpartij tijdens een koers. Om 20 uur de spoed uiteindelijk 'moe maar voldaan' verlaten.
Hey Flyboy, we hadden al van je compagnon vernomen wat het verdict was.
Onze verzekeringsagent heeft hem de documenten voor de aangifte via e-mail gestuurd. En ik heb een screenshot van je bericht ook doorgestuurd naar de mensen van de hulppost van het Rode Kruis.
Je kan ons rechtstreeks contacteren via e-mail op wkwringersbertem@gmail.com
SNEL BETERSCHAP !
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door Den Bees »

WK Wringers Bertem schreef: zo 10 mar 2024 22:47 1031 maal bedankt !!
Bij de eerste bevoorrading stond een fiets hersteller , kan je me die naam van zijn fietswinkel in overijse geven ? ik ben hem vergeten
Thx
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

Den Bees schreef: wo 13 mar 2024 10:47
WK Wringers Bertem schreef: zo 10 mar 2024 22:47 1031 maal bedankt !!
Bij de eerste bevoorrading stond een fiets hersteller , kan je me die naam van zijn fietswinkel in overijse geven ? ik ben hem vergeten
Thx
Dat is ACBikes op de Brusselsesteenweg in Overijse. https://acbikes.be
Gebruikersavatar
UltimaVez
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 19 jun 2003 15:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Elite

Re: 10.03.2024 - VLB - Bertem - 23ste 3 Valleien MTB Tocht

Bericht door UltimaVez »

Kunnen jullie link voor de foto's op jullie website eens nakijken aub, deze werkt niet.

Dank voor de toprit!
Plaats reactie