10.12.2023 23e Baekelandtroute Lendelede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 10.12.2023 23e Baekelandtroute Lendelede

Bericht door Eldi2 »

Het was al een tijd geleden dat ik hier nog heb gereden, en vroeger was het vaak een stoemperstocht. Nu moet ik me aansluiten bij de bovenstaande lovende commentaren. Dit was een mooie wintertocht met weinig zwaar ploeterwerk, boeiende verharde stukken (met wat urban mtb rond Kortrijk) en enkele technische zones. Ik was bij de late starters, en daardoor was het nieuwe parcours aan R8 teveel kapotgereden. Na enkele stukken te voet en een achterwaartse salto op de 3 hoge bulten wijselijk mijn kar gekeerd en dit stuk geskipt. Hopelijk wordt dit mooie stuk nog wat aangepast.
stafke
Mountainbiker
Berichten: 275
Lid geworden op: di 13 dec 2005 21:59
Rijdt met: saracen eiger

Re: 10.12.2023 23e Baekelandtroute Lendelede

Bericht door stafke »

Bedankt alle 477 deelnemers hopelijk hebben jullie ervan genoten,
door de vele regen hadden we besloten om het parcours van de R8 te skipen.
Het moest leuk blijven voor iedereen......
Ook was het nog een probleem om veilig terug op de R8 te eindigen,
volgend beter........we zien wel.
Hebben we per ongeluk een pijltje vergeten weg nemen??? [-X [-X
De foto's zijn te bezichtigen op facebook:KWB MTB Lendelede
Met volgende link kan je ook een filmpje bekijken


Tot de volgende en een goed eindejaar
Stafke

PS:gevonden een paar pedalen info 0497/800957
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 10.12.2023 23e Baekelandtroute Lendelede

Bericht door Single Tracker »

De mannen van Lendelede weten hoe je een mountainbiketocht in elkaar moet steken.
De boereslagen lieten ze bewust links liggen. Ieder bosje in de streek werd in het parcours opgenomen.
Leuke urban-tracks rond Kortrijk.
Volgend jaar wordt het nog beter, want tegen dan zal de R8-track ingereden zijn en veel beter bollen (ook na regen).
Een dikke aanrader!
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 10.12.2023 23e Baekelandtroute Lendelede

Bericht door berdunnor »

Motorbiker schreef: ma 11 dec 2023 12:24 We zijn al vele weken bezig om langs het Ring Shopping center (de R8 single-track), een mooi parcours aan te leggen. Door de vele regen van de afgelopen weken, viel een eerste doortocht gisteren, mogelijks een beetje in het water.
Als alle omstandigheden het toelaten proberen we deze technische single-track tegen maart volledig af te werken. We beloven ongeveer 3 km pure mtb fun. En hopen dat de toertocht van Lendelede deze track volgend jaar opnieuw in hun parcours opnemen.
Cool! Getriggerd door de reacties hier vanmorgen eens gaan kijken. Ziet er al zeer goed uit. Op het plateau redelijk verzopen natuurlijk op dit moment, maar dat kon de pret niet drukken. Voor het echte terrilgevoel ontbreekt nog enkel een autowrak of afgedankte frigo ;)
Plaats reactie