03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door schuppe »

bdc schreef: do 30 nov 2023 15:57
schuppe schreef: wo 29 nov 2023 11:58 Misschien iets dom en een kleinigheid. Als de graveltocht toch over dezelfde wegen als het mtb parcours zal rijden: misschien toch een bordje zetten daar waar de extra lus begint van 9 km zonder pijltjes. met daarop "extra lus 9 km, op GPS" of zoiets. ik kan aannemen dat velen toch de pijlen volgen ondanks de GPS. en moeten terug draaien is nooit leuk. Enfin, zoals ik zei: iets klein en dom dus ;)
Niet dom, wél een kleinigheid, dus zetten we een bordje met "<= 35/53" en "GPS =>" waar de GPS track het bepijlde parcours verlaat :-D Merci voor de tip!
geire gedaan. ik zak af met het tresco team
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door Den Bees »

Joverowa schreef: do 30 nov 2023 18:10 Laat ons hopen dat de MTB rit niet te veel van zijn charme is verloren. Het is de eerste keer dat we komen en MTB-en is natuurlijk MTB-en... Gravellen is iets anders.

Maar ik volg wel de redenering. Baggeren en baggeren is twee.
Zeker als het zo koud is (ze geven -2 in de ochtend)
In onze streek helpt de ondergrond niet echt , heb vandaag een ritje gemaakt en ik was blij dat het goed gevroren had of ik had kunnen baggeren , nu ben ik thuis gekomen en heb mijn fiets onmiddellijk kunnen parkeren zonder de modder etc te moeten verwijderen
Tot morgen
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door bdc »

Vandaag de laatste pijlen gehangen, en alles gecontroleerd. Inderdaad, door de vrieskou is het nergens baggeren of drassig geweest. Dat zou morgenvoormiddag nog zo moeten blijven.

Soep gemaakt, de Westmalle aangesloten, de pensen laten draaien bij de plaatselijke beenhouwer. We zijn klaar om jullie een leuke en gezellige voormiddagen te bezorgen!
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door bdc »

Vandaag de laatste pijlen gehangen, en alles gecontroleerd. Inderdaad, door de vrieskou is het nergens baggeren of drassig geweest. Dat zou morgenvoormiddag nog zo moeten blijven.

Soep gemaakt, de Westmalle aangesloten, de pensen laten draaien bij de plaatselijke beenhouwer. We zijn klaar om jullie een leuke en gezellige voormiddagen te bezorgen!
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door Joverowa »

Net weer thuis van de leuke rit.
Ik was een zeer vroege vogel (ik was er al rond 0745) maar daardoor was ik nog niet goed wakker peins ik.
Ipv naar mijn autoGPS ze luisteren begon ik pijlen te volgen waardoor ik op de grote parking tussen de sporen stond terwijl er nog meer dan genoeg plaats was vlak aan de kantine. Dat is wat te ver om na de rit met douchegerief nog over en weer te wandelen en na de douche nog iets te blijven drinken.
Dus aankomen, alles in de auto en naar huis. Afspuiten was ,niet nodig en de vrijwilliger die bij de af spuitstand stond zal waarschijnlijk heel wat 4G data verbruikt hebben om zijn tijd te doden. :P

Aan vrijwilligers alleszins geen gebrek. Ze stonden ons op heel wat plaatsen over de wegen te loodsen waar dat (naar onze mening) niet echt nodig is. Maar het was wel gemakkelijk! 8)

Alles was zeer goed berijdbaar en ik had af en toe wel eens nostalgische momentjes als ik op plekken reed waar ik in mijn jonge tijd nog liep als ik voor de langere afstanden ging en nog in Peutie "lag".
Het was een zaligheid om de zon zien op te komen boven de berijpte velden. Maar het was wel wat te koud om elke keer de GSM in de rugzak te gaan zoeken voor een foto.

Voor 5 euro mag je hier zeker en vast niet klagen. Leuke rit, 2 bevoorradingen op de 52 km en warme soep op de 2de! En dat ze warm was! Ik heb er mijn mond aan verbrand!!

Deze komt in mijn kalender voor volgend jaar. Dankzij de E40 ben ik hier op nog geen half uur dus zeer vlot bereikbaar.

Minpuntje had niets met de organisatie te maken maar wel met deelnemers. Toen we de eerste lus hadden genomen en vlak bij de autostrade passeerden waren daar heel wat MTB-ers hun aan het klaarmaken. Tja, waarom niet? Je kan als MTB-er toch overal vertrekken en rijden waar je wil? Dat klopt, maar als je dan gaat aandokken op een bepijlde route en dan van de bevoorradingen gebruik gaat maken, dan ben je een gierige hond. Als je met een aantal man je moet laten kennen voor amper 5 euro per persoon, dan zoek je beter een andere goedkopere hobby (in de zetel liggen ofzo)
Misschien betaalden ze als ze dan halverwege waren en aan de kantine passeerden? Ik twijfel. Het is iets wat ik steeds meer en meer zie.

Merciekes voor het organiseren en hopelijk tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door TLa »

Net thuis, was weer helemaal top. Beetje meer asfalt dan ik gewend ben in Weerde maar door aangevrozen modderstukken rijden, had zeker veel erger geweest.

Leuk dat heel wat stukken nu in de omgekeerde richting werden gedaan, afwisseling was wel leuk.

Bevoorradingen waren, zoals gewoonlijk, helemaal top. De pompoensoep was serieus warm (excuus om iets langer stil te staan :lol: ) en serieus lekker =D>

Tot volgend jaar :bounce:
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door koppigaard »

Sluit me aan bij de positieve reacties. De soep, die voelde je tot in de tenen. Wat ik een beetje 'verontrustend' vond...een TT in Weerde zonder een spatje modder het vermelden waard. Heel de toer was op maat van de gravelbiker geschreven. Ik heb een aantal klimmetjes van vorige jaren gemist (de kapel aan de Zenne, het crossparcours). Maar niet gezeurd: het was dit of modderbaggeren en daar zat ik echt niet op te wachten. De club heeft echt wel gekozen voor het comfort van de fietser en sparen van het materiaal. Conclusie: bedankt voor de rit. Volgend jaar opnieuw van de partij.
stekke1851
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 12:18
Rijdt met: Orbea Alma

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door stekke1851 »

We zijn zondag ook, naar jaarlijkse gewoonte, met een delegatie Sasbikers afgezakt naar Weerde. We hebben ons heel goed geamuseerd.

Het was lekker koud, maar dat kwam ten goede aan het parcours. Dat was misschien iets te veel asfalt, maar als streekgenoten begrijpen we maar al te goed dat het weer ervoor zorgde dat er aanpassingen dienden te gebeuren om zware baggerstroken eruit te halen.
Alle begrip daarvoor. Door het vriesweer en de parcoursaanpassingen lag de omloop er wel lekker snel bij. :-D

Verder nog een dikke pluim voor de organisatie: mooi parcours, goede bevoorradingen, vele vrijwilligers bij de gevaarspunten, leuke sfeer op den après-bike,... De hydratie (met een paar goeie 'donkere') was nodig! :wink:

Dikke merci en tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door TLa »

Merci voor de foto's. Altijd een meerwaarde: actiefoto's :bounce: =D>
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door Joverowa »

Als jij deze reactie hier niet had geplaatst, dan had ik het niet geweten.

Merci!
TLa schreef: zo 10 dec 2023 16:54 Merci voor de foto's. Altijd een meerwaarde: actiefoto's :bounce: =D>
Plaats reactie