03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door bdc »

KWB Weerde ism WTC Verbruggelingen presenteert hun 28ste editie van "Dwars door d'Hel van Weit"!

Datum : Zondag 03/12/2023
Startplaats : Voetbalchalet VK Weerde, Galgenberg, 1982 Weerde
Afstanden: 35-44-53-59km (MTB) 67km (GRAVEL)
Starturen: 08u00-10u30 (10u voor 59km)
Bevoorradingen: 1 voor 35-44km, 2 voor 53-59-67km

/!\ De parcoursen voor de MTB'ers zijn volledig bepijld. Het gravelparcours is enkel te rijden met een GPS-track! /!\
Voorinschrijving is nodig en kan alleen voor gravel via deze link. Na ontvangst van de betaling, wordt de GPS-track verzonden via e-mail.
MTB'ers schrijven in aan de kassa op de dag zelf!

Parcours: Overwegend vlak parcours met afwisselend zand-, veld-, kassei- en boswegen, een passage door natuurgebied Dorent, met als kers op de taart een 8km lange tocht door het prachtige Sport Vlaanderen domein te Hofstade, met heel wat singletrack en de optie om langs de waterlijn van het witte zandstrand te rijden. Uitgebreide bevoorrading met soep, sportdrank en verschillende soorten fruit en wafels.

Faciliteiten: kleedkamers, douches, bewaakte fietsenstalling, bike-wash, EHBO post aan de start

Prijzen:
  • € 5,00 leden VWB-WBV-VBR
  • € 7,00 niet-leden
  • € 2,00 jongeren (geboren in 2007 en later)
  • gratis voor jongeren die lid zijn bij VWB-WBV-VBR
Meer info nodig? Ga naar mtbweerde.be!
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door TLa »

Weer aanwezig met de gravelfiets voor de MTB-route :bounce:

Dit is alle jaren een rit waar ik naar uitkijk =D>
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door bdc »

/!\ UPDATE /!\

Door de vele regen die reeds gevallen is, en helaas ook deze week nog zal vallen, heeft onze parcoursbouwer overuren geklopt en het parcours aangepast! De stukken waar je continu door grote en diepe plassen rijdt, waar er bomen over de paden liggen en waar je te voet tot aan de enkels door de modder moet, laten we links liggen.

Gevolg:
- er zijn nog 3 parcoursen: 35km, 53km en 62km
- er zitten wat meer asfaltstroken, bredere dreven en grindpaden in... je kan de drie afstanden perfect met een gravelbike rijden

Gisteren deze drie afstanden verkend, en nog enkele kleine aanpassingen gedaan: het is nat en hier en daar wat drassig, en proper zult ge niet zijn, maar het is wél allemaal goed te fietsen en nergens baggeren.

Voor de kortere afstanden (35km-53km, bepijld) kan je ter plaatse inschrijven, voor de langere rit van 62km (op GPS track) dien je vooraf in te schrijven, zie link hierboven, zodat je de track tijdig via e-mail krijgt. We voorzien wel de mogelijkheid om toch nog last minute de track van de 62km te kunnen bekomen, maar om file aan de inschrijvingen te vermijden, toch best vooraf inschrijven!

Tot zondag - zoals het er nu naar uitziet wordt het koud maar blijft het wel droog!
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door schuppe »

bdc schreef: ma 27 nov 2023 11:24 /!\ UPDATE /!\

Door de vele regen die reeds gevallen is, en helaas ook deze week nog zal vallen, heeft onze parcoursbouwer overuren geklopt en het parcours aangepast! De stukken waar je continu door grote en diepe plassen rijdt, waar er bomen over de paden liggen en waar je te voet tot aan de enkels door de modder moet, laten we links liggen.

Gevolg:
- er zijn nog 3 parcoursen: 35km, 53km en 62km
- er zitten wat meer asfaltstroken, bredere dreven en grindpaden in... je kan de drie afstanden perfect met een gravelbike rijden

Gisteren deze drie afstanden verkend, en nog enkele kleine aanpassingen gedaan: het is nat en hier en daar wat drassig, en proper zult ge niet zijn, maar het is wél allemaal goed te fietsen en nergens baggeren.

Voor de kortere afstanden (35km-53km, bepijld) kan je ter plaatse inschrijven, voor de langere rit van 62km (op GPS track) dien je vooraf in te schrijven, zie link hierboven, zodat je de track tijdig via e-mail krijgt. We voorzien wel de mogelijkheid om toch nog last minute de track van de 62km te kunnen bekomen, maar om file aan de inschrijvingen te vermijden, toch best vooraf inschrijven!

Tot zondag - zoals het er nu naar uitziet wordt het koud maar blijft het wel droog!
dus als ik, als mountainbiker, het goed begrijp zit het als volgt: ik download de gps track van 62 km. Maar kan altijd de pijlen volgen vd 53. behalve op de extra lus.
Trouwens goed idee om de modderstroken waar je tot ad enkels door moet er uit te halen!
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door bdc »

schuppe schreef: ma 27 nov 2023 12:13 dus als ik, als mountainbiker, het goed begrijp zit het als volgt: ik download de gps track van 62 km. Maar kan altijd de pijlen volgen vd 53. behalve op de extra lus.
Inderdaad - de gravelrit van 62km volgt volledig het parcours van de 53km maar doet al vrij vroeg in het parcours een extra lusje van 9km richting Hombeek. Dat lusje is dus het enige stuk waar geen pijlen zullen hangen.

Oorspronkelijk waren de verschillen tussen de gravelrit en de mountainbikerit véél groter, om te veel splitsingen te vermijden maakten we de keuze om de gravelrit niet te bepijlen maar op GPS track te laten rijden, met voorinschrijving.

Hopelijk nu duidelijker...
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door schuppe »

bdc schreef: ma 27 nov 2023 13:23
schuppe schreef: ma 27 nov 2023 12:13 dus als ik, als mountainbiker, het goed begrijp zit het als volgt: ik download de gps track van 62 km. Maar kan altijd de pijlen volgen vd 53. behalve op de extra lus.
Inderdaad - de gravelrit van 62km volgt volledig het parcours van de 53km maar doet al vrij vroeg in het parcours een extra lusje van 9km richting Hombeek. Dat lusje is dus het enige stuk waar geen pijlen zullen hangen.

Oorspronkelijk waren de verschillen tussen de gravelrit en de mountainbikerit véél groter, om te veel splitsingen te vermijden maakten we de keuze om de gravelrit niet te bepijlen maar op GPS track te laten rijden, met voorinschrijving.

Hopelijk nu duidelijker...
bdc schreef: ma 27 nov 2023 13:23
schuppe schreef: ma 27 nov 2023 12:13 dus als ik, als mountainbiker, het goed begrijp zit het als volgt: ik download de gps track van 62 km. Maar kan altijd de pijlen volgen vd 53. behalve op de extra lus.
Inderdaad - de gravelrit van 62km volgt volledig het parcours van de 53km maar doet al vrij vroeg in het parcours een extra lusje van 9km richting Hombeek. Dat lusje is dus het enige stuk waar geen pijlen zullen hangen.

Oorspronkelijk waren de verschillen tussen de gravelrit en de mountainbikerit véél groter, om te veel splitsingen te vermijden maakten we de keuze om de gravelrit niet te bepijlen maar op GPS track te laten rijden, met voorinschrijving.

Hopelijk nu duidelijker...
Volledig duidelijk. Merci.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door schuppe »

Misschien iets dom en een kleinigheid. Als de graveltocht toch over dezelfde wegen als het mtb parcours zal rijden: misschien toch een bordje zetten daar waar de extra lus begint van 9 km zonder pijltjes. met daarop "extra lus 9 km, op GPS" of zoiets. ik kan aannemen dat velen toch de pijlen volgen ondanks de GPS. en moeten terug draaien is nooit leuk. Enfin, zoals ik zei: iets klein en dom dus ;)
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door Den Bees »

TrescoTeam Aanwezig
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door bdc »

schuppe schreef: wo 29 nov 2023 11:58 Misschien iets dom en een kleinigheid. Als de graveltocht toch over dezelfde wegen als het mtb parcours zal rijden: misschien toch een bordje zetten daar waar de extra lus begint van 9 km zonder pijltjes. met daarop "extra lus 9 km, op GPS" of zoiets. ik kan aannemen dat velen toch de pijlen volgen ondanks de GPS. en moeten terug draaien is nooit leuk. Enfin, zoals ik zei: iets klein en dom dus ;)
Niet dom, wél een kleinigheid, dus zetten we een bordje met "<= 35/53" en "GPS =>" waar de GPS track het bepijlde parcours verlaat :-D Merci voor de tip!
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 03.12.2023 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL

Bericht door Joverowa »

Laat ons hopen dat de MTB rit niet te veel van zijn charme is verloren. Het is de eerste keer dat we komen en MTB-en is natuurlijk MTB-en... Gravellen is iets anders.

Maar ik volg wel de redenering. Baggeren en baggeren is twee.
Zeker als het zo koud is (ze geven -2 in de ochtend)
Plaats reactie