22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door phille »

Het weer aan ons !

Zoals voorgaande jaren starten we aan het Salco in Haasrode

Wie met de fiets komt weet het zijn, wie met de auto komt parkeert op het industrieterrein, doe geen moeite naar het Salco te rijden je kan er NIET op !

35 km - ongeveer 400 hm's
45 km - ongeveer 500 hm's
55 km - ongeveer 700 hm's
65 km - ongeveer 850 hm's
2 bevoorradingen op de 55 en 65

NIEUW NIEUW NIEUW :

Dit jaar bieden we ook 2 gravel tochten aan !
Voorinschrijven is bijna een must omdat je een gpx moet verwerken !


https://forms.gle/rSmtDjUZHToSotC48

Nadien een drankje en een hapje terwijl je fiets bewaakt wordt
Ook douches voorzien zowel body als bike

in de week zetten we de GPS tracks op de site -> http://www.zoenk.be

VERGEET JE DRINKBUS NIET !!! Er worden vanaf 2021 geen plastic bekers meer gebruikt (en maar goed ook)
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door Joverowa »

Ik zal er zeker terug bij zijn!
En natuurlijk kom ik met de fiets ;-)
xt'ke
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:51
Rijdt met: cannondale scalpel si 5

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door xt'ke »

Hoe ligt het parcours erbij na de regen van gisteren?
DriesWillems
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 okt 2023 17:20

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door DriesWillems »

Mooie tocht, maar helaas een met een wrange nasmaak voor mij. Na het douchen helm en bril (ABUS gamechanger donkerblauw + veelkleurige kapvoe bril) vergeten in de kleedkamer. Daarna nog iets gedronken en op weg naar de wagen beseft dat ik deze spullen vergeten was. Terug in de kleedkamer helaas niet meer te bespeuren en na rondvraag bleken deze nergens bij de organisatie afgegeven als verloren voorwerp. Moest blijken dat mijn helm en bril niet meer gevonden worden een welgemeende 🖕aan diegene die mijn spullen ontvreemd heeft. Als ze alsnog gevonden worden, graag contact opnemen via 0495667683
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door koppigaard »

Het lag er bij zoals gewenst: beetje modder en voor de rest goedlopend, klimmen en dalen, veel singletracks. En wie thuisbleef owv de gevallen en voorspelde regen had dik ongelijk. De Zoenk heeft ons verwend. Ons discussiepunt op de après: welk percentage maken 65+'ers uit van het totale deelnemersveld? Bij het overschouwen van de bezette tafels leek dat miniem. Want de marginalisering van deze leeftijdscategorie heeft invloed op het aantal bikers per TT denken wij. Misschien een item voor een onderzoeksteam aan de KuL? Intensief sporten na 65.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door Joverowa »

Door al de regen dat in de dagen ervoor was gevallen was ik er een beetje bang voor.
Maar alles lag er top bij. Op een paar gekende stukken na.

Vermits ik met de fiets kwam had ik een totaal van net geen 76. Dat zou ik zeker niet gedaan hebben als het weer roet in het eten zou smijten of als het parcours er zwaar bij lag.

Heb wel de indruk dat er hel wat minder deelnemers waren dan vorig jaar. Ok, ik vertrek al om 0800 om net weinig volk te hebben maar het viel heel hard op als we aan het einde kwamen. Weinig volk op de bevoorradingen en vorig jaar zat het terras overvol en stond je een hele tijd aan te schuiven aan de afspuitplaats. Nu geen wachtrij en in de zaal (geen terras) zat er amper volk. Dat motiveerde ons niet echt om te blijven hangen en koud te krijgen dus zijn we direct doorgefietst naar huis.

Ik ben van de buurt (parcours passeerde op vogelvlucht 500m van mijn deur) maar toch blijf ik begrijpen dat de mensen van verder naar hier komen voor een TT. Omdat de ritten van de Zoenk steeds mooi geregeld zijn blijven wij toch betalen voor over paden te knallen die we zelf al goed kennen! ;-)

De eerste bevoorrading is steeds op dezelfde plaats. We hoorden dat er mensen de 1ste bevoorrading zijn voorbij gereden omdat het niet goed was aangeduid. Amaai, dan denk ik dat er toch een paar mensen een bril nodig hebben! Als je die pijlen en borden niet ziet dan ben je ofwel blind ofwel zie je wazig omdat de hellingen te veel energie van je vragen 8)

Wat ik zelf wel een beetje spijtig vind is het fietspad naast het militaire domein. Er net naast liggen leuke MTB paadjes. Doet de kwartiercommandant van de kazerne dan zo moeilijk om toelating te geven? (zou me niet verbazen, hij is een anti fietser!)

Bedankt voor het organiseren!
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door Joverowa »

Ben benieuwd wat je hier eigenlijk wil mee zeggen
Of je nu 65 bent of 35, er is toch steeds plaats op een TT om mee te rijden? Er zijn kortere afstanden (als dat nodig zou zijn) en niemand kijkt meer op van een "foefelfiets"...
koppigaard schreef: zo 22 okt 2023 18:03 Want de marginalisering van deze leeftijdscategorie heeft invloed op het aantal bikers per TT denken wij. Misschien een item voor een onderzoeksteam aan de KuL? Intensief sporten na 65.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door _Knarf_ »

Joverowa schreef: ma 23 okt 2023 11:26Heb wel de indruk dat er hel wat minder deelnemers waren dan vorig jaar.
Er waren ook TT's in Bree, Zonhoven en Bilzen


Waren voor mij alle 4 'in de buurt'. Voor Bilzen gekozen, waar ook minder volk was dan anders.
Als Bilzen er niet was was ik mogelijk naar de deze gegaan, of Bree.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door Joverowa »

Dat kan idd.

Door het Gravelkampioenschap hebben ze hun datum moeten achteruit schuiven. Dan kom je al snel in het vaarwater van andere organisatoren
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 22.10.2923 [VlB] 23ste ZoeNK Toertocht (+gravel)

Bericht door phille »

Dank aan alle aanwezigen ! Het weer liet nog net een klein terrasje toe

Inderdaad er waren in Vlaanderen gisteren 13 organisaties dan is het heel normaal dat er wat minder volk is
Opvallend wel dat er slechts 9 limburgers waren (die met een licentie inschreven) dat is wel eens anders ...

Volgend jaar is het WK gravel en geen kat die weet wanneer het zal doorgaan
Plaats reactie