Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door Motorbiker »

Ferme de la Poterie Frank
Marais d’Acren 36
7864 Deux-Acren
Inschrijven 7u - 10u30
40km: 6 euro 450hm
60km: 7 euro 800hm

Woord van de organisatie.
Quelques singles pas trop techniques. De beaux passages fun dans les bois, sous-bois autour de Deux-Acren. 1/3 du parcours roulant. Pour le reste, de belles côtes et bosses successives. Passage sur le mur de Grammont, puis direction le Bosberg à travers des sentiers raides. 90% du parcours off-road. Retour sur Deux-Acren en passant par la réserve naturelle des prés rosière. J’espère vous avoir informer.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door Witte79 »

We gaan voor de 60 kms. Had ook al geïnformeerd bij de organisatie.

Gr Witten en Julie
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door HardTail Charlie »

Vreemd, op hun site staan wel links naar "parcours", "inschrijvingen" en "details", maar je kan daar nergens op doorklikken. (mij lukt het toch niet alleszins...)
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door Witte79 »

Klopt, mij lukt het ook niet.
Ik heb organisatie gemaild en kreeg direct antwoord.
Bonjour
800 d+, forêt, pas de terrils mais 90% off-road.
Fred.

Gr Witten
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door Motorbiker »

Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door Witte79 »

Deze morgen heerlijk vroeg vertrokken.
Mooie tocht met veel off-road, toffe stukjes (meestal wandelpaden), boerenwegels met lang gras stond in promo maar ze waren goed berijdbaar. Wat bospassages en in een sportpark de trapjes mogen afdalen.
Een minpuntje was de bepijling, sommige pijlen waren op voorhand, andere dan direct inslaan. Rond Geraardsbergen wat pijltjes weg maar toch de baan gevonden.
3 mooi bv'n met veel koeken, water en keuze voor sportpoeder of grenadine bij te doen.
Wel geen fruit, maar geen probleem.
Aangekomen met 62kms en 800hms.
Den après was heel gezellig met drank aan zeer democratische prijzen en een lekkere pain saucisse.

Bedankt en tot de volgende.

Gr Witten en Julie
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Zo 04.06.2023 Deux Acren 3e VTT Mathieu Criquielion

Bericht door Boebbel »

Fantastisch weer en mooie tocht met veel offroad.

Gedurfd en uniek concept om willekeurig je eigen toertocht samen te stellen. Dat is sarcatisch natuurlijk. De pijlen waren een ramp.

Ze hingen op een hoogte variëerde tussen de 10cm en 3m. Een horizontale pijl naar rechts kon betekenen: "achter dit struikje een smalle singletrack in", "op het einde van de straat de rechtervork volgen" of "let op, het is zo meteen links". Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dezelfde afstand hebben afgelegd. :-k

Al aan bevoorrading 1 waren we ergens 4km kwijt. Op weg naar de tweede bevoorrading, merk ik dat ik gewoon op het eerdere parcours ben beland. Ik probeer me een beetje te helpen door op de kaart te kijken, stopt er iemand die net 9km is omgereden. Op goed geluk een keer rechts afgedraaid ipv links zoals de pijlen stonden en ik was even later weer op het goeie pad blijkbaar.

Na stop 2 iemand die al 38km onderweg was, met de bedoeling om 40km af te leggen, maar het was nog wel minstens 20 tot de aankomst. :-?

Ik ben twee keer voorbij gestoken door een gravelbiker, terwijl ik hem zelf niet ben voorbij gegaan.

Ik ben aangekomen met 61,5 km/750hm, de genoemde gravelbiker had er blijbaar 63.

Heel jammer dat er geen fruit was, maar de Moinette en saucisse achteraf smaakten wel.
Plaats reactie