14.05.2023 - Zaffelare 5de Mud or dust MTB-rit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

14.05.2023 - Zaffelare 5de Mud or dust MTB-rit

Bericht door Dickie »

Met fietsje naar ginder gebold om wat andere trails onder de wielen te hebben.
Het was nog rustig aan de inschrijving in de tent, dus snel onderweg voor 58km gravelen.
Na een leuke passage door het domein van Puyenbroeck en 12.5 km op de teller, stond ik terug aan het vertrekpunt #-o .
2de keer gestart dan maar.
Dezelfde pijlen gebruiken voor weg-en graveltoer is oké, maar een bordje met wat uitleg aan de splitsing, waar weg-en mtb-rit samenkomen, is imo toch een must.
Aan de Stenenbrug thv Puyenbroek zag je al van ver een pijl hangen rechtdoor, de mtb-pijl naar rechts langs de Zuid-Lede zat wat verborgen achter de brugstijlen.
Bovendien ligt de focus naar links om de baan te kruisen én er hing nog een splitsingsbord 300m verder, ik was me dus van geen fout bewust.

Soit, het paadje langs de Zuid-Lede met de obligate plassen doopte de bike met een laagje spetter-prut.
In Eksaarde met heel wat bikers ook weer fout, de Liniewegel ingereden, maar dat was blijkbaar niet de bedoeling. De macht van de gewoonte? Er hing toch een pijl? Via de Moervaartdreef, want iemand had die daar al zien hangen, toch weer op het juiste spoor geraakt.
Langs de Moervaart, Stekense bos-en veldpaden dook de tocht de boszone langs de E34 in. Bij de passage door het Heidebos vond ik het genoeg en ben dan maar wijselijk langs de Oude Spoorwegroute weer naar huis gepeddeld.
Jammer.
Plaats reactie