07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door WTC VOSSENBERG »

Wij hebben dit ook voorgehad 56km i.p.v. 45km en na 33 km bevoorrading.
Maar bezien dit als extra training (102km in totaal van thuis uit).
Voorts prachtige rit en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door madskatingcow »

De eerste 30km waren knap en deden het beste vermoeden, maar dan zakte het parcours als een pudding in elkaar. De volgende 10km waren matig, de laatste 30km grotendeels opvulling. Die petieterige baantjes de laatste 10km waar het meer hobbelen dan rijden is voegen niks toe, net zo min als de tweede extra lus voor de 67km.
De mooie passages van vroeger waren er helaas ook uitgehaald, terwijl de streek zoveel te bieden heeft. Hou de eerste 30km van dit jaar en herteken de volgende 40km?
Ook qua bepijling : pijlen hingen in het midden of na de bocht, bij het naderen zag je nooit op voorhand of het nu links of rechts zou zijn, vandaar het vele misrijden. Ideaal is een pijl voor, in, en eventueel na de bocht.
De bordjes met kleiner schakelen waren wel tof.
Bevoorrading 1 na 32km is te laat, bevoorrading 2 was ergens rond 52km. Afgeklokt op 70.06km.
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door Mark72 »

Wij hebben de 55km gereden, die er uiteindelijk 57,5km bleken te zijn.
Zoals gezegd, eerste 30 km waar mooi maar pittig. De resterende km waren heel wat vlakker. Dat zou beter verdeeld mogen worden.
De eerste bevoorrading pas na 32 km was te laat, en de tweede bevoorrading voor de 55km zijn we nergens tegengekomen.
Gelukkig hadden we twee drinkbussen mee, anders was het een dorstige bedoening geweest voor de laatste 15 km.
Dank aan de organisatie, want er kruipt natuurlijk veel werk in.
Maar mee te nemen naar de volgende keer : bevoorrading en hoogtemeters beter verdelen over de afstanden.
Gebruikersavatar
mtbboy79
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 dec 2011 12:37
Rijdt met: eentje met 2 wielen

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door mtbboy79 »

Als ik de commentaren hier lees toch heel blij dat ik naar Overijse ben geweest.
Wat een toporganisatie daar, bepijling prima, bevoorradingen perfect en op het juiste moment. :bounce:
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door koppigaard »

Zelf hou ik er van om TT te rijden met twee, of meer, gezichten: klimmen, vlak, een poosje verhard,... We hebben allemaal eigen voorkeuren en verwachten dan dat de organisator daar zal aan voldoen. Eigenlijk ben ik al content dat er clubs zijn die een organisatie van een TT op zich wil nemen. en dat het dan niet altijd naar onze zin s, dat neem ik er graag bij. Zelf kan ik mij iedere zondag een eigen route uittekenen op Komoot o.d. maar ik hou erg van de sfeer die er rond een TT hangt en die wil ik momenteel niet inruilen voor een wekelijkse rit rond de kerktoren. Met deze reactie wil ik iedere club die het aandurft een TT te organiseren een hart onder de riem te steken en hen te vragen ... doe ajb er mee door ondanks alle kritiek die je jaarlijks te horen krijgt.
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door rasmazzer »

koppigaard schreef: ma 08 mei 2023 22:53 Zelf hou ik er van om TT te rijden met twee, of meer, gezichten: klimmen, vlak, een poosje verhard,... We hebben allemaal eigen voorkeuren en verwachten dan dat de organisator daar zal aan voldoen. Eigenlijk ben ik al content dat er clubs zijn die een organisatie van een TT op zich wil nemen. en dat het dan niet altijd naar onze zin s, dat neem ik er graag bij. Zelf kan ik mij iedere zondag een eigen route uittekenen op Komoot o.d. maar ik hou erg van de sfeer die er rond een TT hangt en die wil ik momenteel niet inruilen voor een wekelijkse rit rond de kerktoren. Met deze reactie wil ik iedere club die het aandurft een TT te organiseren een hart onder de riem te steken en hen te vragen ... doe ajb er mee door ondanks alle kritiek die je jaarlijks te horen krijgt.
Goed gezegd! Overijse is van weekend verwisseld precies. Dat is helaas spijtig want deze zondag is er dan weer weinig in de buurt lijkt me. Zullen daar dan ook hun reden voor hebben, of schrik gehad van het verlengd weekend ervoor. Ik heb massa’s respect voor de organisatoren van TT’s! We hebben 2 jaar zonder gezeten, dus we weten allemaal wat we toen gemist hebben.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door LuckyIron »

rasmazzer schreef: di 09 mei 2023 10:40
Goed gezegd! Overijse is van weekend verwisseld precies. Dat is helaas spijtig want deze zondag is er dan weer weinig in de buurt lijkt me. Zullen daar dan ook hun reden voor hebben, of schrik gehad van het verlengd weekend ervoor. Ik heb massa’s respect voor de organisatoren van TT’s! We hebben 2 jaar zonder gezeten, dus we weten allemaal wat we toen gemist hebben.
Overijse is niet van weekend verwisseld :wink:
Wij doen al enkele jaren elke eerste zondag van mei.

Laat ons respect hebben voor alle organisatoren van TT's, het wordt elk jaar moeilijker en moeilijker!
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door rasmazzer »

Ok, niks gezegd dan!
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door Mark72 »

LuckyIron schreef: di 09 mei 2023 21:12 Laat ons respect hebben voor alle organisatoren van TT's, het wordt elk jaar moeilijker en moeilijker!
Ik vind dat de geuite kritiek redelijk respectvol is verwoord.
Het gaat over zaken die de organisatie zelf in de hand heeft, en kan meenemen naar volgende edities indien ze dat wil.

Maar zeker en vast, nogmaals, dank aan iedereen die zich inzet om een toertocht op poten te zetten.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door Mister No Chaïn »

rasmazzer schreef: wo 10 mei 2023 06:40 Ok, niks gezegd dan!
Het is inderdaad omgekeerd. Data van Wezemaal pré corona.

12/05/19
13/05/18
14/05/17
19/06/16

Iedere organisatie zal wel hun reden hebben om een bepaalde datum te kiezen, het is niet aan ons om daar over te oordelen :).
Het is alvast jammer dat we vorig weekend moesten kiezen en komende zondag is er niks te doen. En ook jammer voor beide organisaties natuurlijk, je verdeelt sowieso je aantal deelnemers over twee TT's.
Plaats reactie