07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wijngaardberg
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 aug 2021 09:13

07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door wijngaardberg »

Allen,
we zijn er weer, op onze vaste datum, voor een indrukwekkende MTB toertocht langs de mooiste Hagelandse heuvels
http://www.rapide.be/algemeen/MTB2.htm
Jaar na jaar uitgegroeid tot één van de mooiste toertochten, we zijn eigenlijk nooit weggeweest. We zijn de enigste die tijdens de coronajaren is blijven doorgegaan en daar zijn de deelnemers ons nog steeds zeer dankbaar voor.
Afstanden voor iedereen en alle faciliteiten die je kan denken.
We gaan onze gasten/ vrienden in de watten leggen en we willen nog beter doen dan vorige edities .
Place to be op zondag 7 mei vanaf 7.30 aan de Vleugtweg in Wezemaal (voetbalterrein)
Zeer ruime parking voorzien.
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door bikedreams »

De organisatie van de Wezemaalse Wijngaardbergtocht is inderdaad nooit stilgevallen tijdens de coronaperiode.
Hierdoor hebben we duidelijk aan klantenbinding gedaan!
We zullen de mountainbiker niet snel vergeten,welke in 2021 tijdens corona, op de ROB TV, ons parcours en de Hagelandse regio als het KLEINE TOSCANE omschreef!
Dit jaar zorgen we naast onze gekende bevoorrading aan de vijver en bakhuis van het 17de eeuwse Hof Ter Winge,op uw vraag voor een tweede bevoorrading(55-67 km)op 20 km van het einde,juist voor de beruchte Zounk in Holsbeek.
Naast de 10 km privebossen zitten er nu ook weer nieuwe stukken in het parcours zoals 5 km veldwegen in Kortrijk-Dutsel(67 km) en 4 km langs de zuidflanken van de Nieuwrodese heuvels(45-55-67 km)
Ook de kleinere afstanden(25-35 km)hebben talloze single tracks en een 90% off road parcours.
In geval van watersnood hebben we ook een plan B voorzien in de Wingevallei.
De rest van het parcours is grotendeels ijzerzandsteen welke steeds berijdbaar is.
Bikers meer dan welkom op 7/5 op het voetbalterrein van Rapide!
wijngaardberg
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 aug 2021 09:13

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door wijngaardberg »

.
wijngaardberg
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 aug 2021 09:13

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door wijngaardberg »

Wezemaal Wijngaardberg weersvooruitzichten:
Droog en 18 ° ideale omstandigheden om te biken.

In laatste instantie trek ook Red Bull alle registers open om deze prachtige tocht te sponsoren.
Ondertussen zijn ook onze eerst gasten al aangekomen.
Iedereen van harte welkom, het parcours ligt er kurkdroog bij

Tot zondag
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door kevx »

Ik weet nie welk weerbericht jij volgt maar 18 graden en droog lijkt me wel heel optimistisch...

Zonde van het weer, ik ga de verplaatsing dit jaar niet maken.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door Schoupabiker »

Kan je ergens inpikken als je van Mechelen komt?
Uiteraard passeer ik aan de kassa bij de start. Kom af voor de 67 km :-D
Tot morgen!
looky marc
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 18:22
Rijdt met: look 986 XO

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door looky marc »

Heel mooie streek, maar organisatorisch loopt het toch steeds fout.
Vertrokken voor 45 km, na 33km pas bevoorrading! Daar stond dat we nog 20 km moesten doen, dus 53km ipv 45km.
Nochtans maar 1 splitsing tegengekomen, die van de 35 km.
Dan maar vanaf de bevoorrading de 35 km gevolgd, maar toch nog 53 km bij aankomst!
Ook vorig jaar kwamen we pas na 33 km aan de bevoorrading en toen was het heel warm! Iedereen zen drinkbus was leeg toen.
Het is ook heel jammer dat ze het “De Wijngaardbergtocht” noemen, terwijl je er slechts 1 keer op rijdt. Je kan daar 6 keer langs alle kanten oprijden. En ik weet dat Natuurpunt daar voor iets tussenzit, maar misschien beter onderhandelen?
iPete
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 26 dec 2018 18:36
Rijdt met: Epic S-Works / Epic EVO / Levo SL

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door iPete »

Ik wil de organisatoren hierbij bedanken voor de zéér mooie rit die we vanmorgen deden. We volgden de 45 Km rit, maar er werd ons op de bevoorrading verteld dat er ergens een bordje verkeerd stond, waardoor we een (zeer mooie) extra lus van 10 Km singletrack hadden gereden. Het is 55 Km geworden, dus alleen maar meer moois dus! Het gedruppel werd gelukkig alleen op het einde wat hinderlijk. Ik ben van de streek rond Leuven, maar heb toch heel wat nieuwe stukken ontdekt, ben heel blij dat we ons niet hebben laten afschrikken door de weersvoorspelling!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 07/05/2023 Wijngaardberg MTB toertocht Wezemaal

Bericht door koppigaard »

Heb de 67 gereden. Gewoon top! Het is pas na 10 u gaan regenen, een muggenpis. De laatste 10 km waren vlak maar daar had zich dan ook de modder opgehoopt. Mijn fiets was niet tiptop in orde maar deze wou ik toch niet laten schieten, geen moment spijt van gehad.
Plaats reactie