20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door big lizard »

Op zondag 20 augustus 2023 organiseert MTB Elzebikers uit Sint Katelijne Waver hun 5de zomertoertocht "De Ronde van Mechelen".

De tocht vertrekt aan Café "Ons Parochiehuis" , Clemenceaustraat 111 (Kerkplein Elzestraat) - 2860 Sint-Katelijne-Waver.

Deze prachtige en gevarieerde omloop in de buurt van de stad Mechelen is voor ongeveer 75 % Offroad.

Speelse en soms pittige passages zijn: Oude Spoorwegbedding, Sint-Michielspark, Kauwendaalbos, Oud Oefenterrein, Pannevarenbos, Sport Vlaanderen domein Hofstade, Zenne- en Dijleoevers, Oude Netearm Rumst, Fort van Walem enz...

Technische rijders komen aan hun trekken bij de Muur van Battel, Zennebergen, Powertrail Battelcomplex en de Rollercoaster.

Nieuw dit jaar is een gravelrit van 100 km op GPX.
De GPX wordt verkregen bij voorinschrijving.
De link hiervoor zal enkele dagen voor de toertocht beschikbaar worden.

Bij onze MTB tocht is voorzien:

- 3 Prachtige omlopen van 35, 45 en 65 km.
- Aanmelden van 7u30 tot 12u00.
- Tarieven voor de 35 en de 45 km: 5 € voor VWB, NTFU en WBV ; 7 € voor niet leden inclusief dagverzekering
- Tarieven voor de 65 km en de gravelrit van 100 km: 8 € voor VWB, NTFU en WBV ; 10 € voor niet leden inclusief dagverzekering
- Bewaakte fietsenstalling.
- Gratis pechverhelping.
- Aparte douches dames en heren
- 1 Bevoorrading voor de 35 en de 45 km, 2 bevoorradingen voor de 65 km en de gravelrit van 100 km
- Ruime cafetaria
- Snacks

Forumtopic 2018: viewtopic.php?f=2&t=145210
Forumtopic 2019: viewtopic.php?t=148513#p1721337
Forumtopic 2021: viewtopic.php?f=2&t=152297
Forumtopic 2022: viewtopic.php?t=153007

Clubwebsite: http://www.mtbelzebikers.be
Email: info@mtbelzebikers.be

GRAAG TOT DAN !!!
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door Den Bees »

TrescoTeam zal met tal van zijn leden aanwezig zijn (o)
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door Braeckie »

Samen met enkele bike-makkers van RV Waarloos komen we graag af!
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door Joverowa »

Dit jaar zal ik er niet bij zijn..
Vorig weekend heel de tijd i bed gelegen met een nog een zware Covid en de longen laten het nog niet toe :cry:

Spijtig want de vorige keer was die rit me echt bevallen.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door koppigaard »

Dikke duim voor de organisatie. Ik vind de tt ieder jaar opnieuw om te doen. Veel singletracks met enkele korte nijdige heuveltjes. Zalig fietsen onder een heerlijk zonnetje. De omgeving van Mechelen is oh! zo mooi en verrassend. Afpijling okee, enkel even zoeken op het crosscircuit. Maar geen last van de moto's. Bevoorrading meer dan voldoende. Enig minpunt, niet te wijten aan de organisatie, is dat onze bikemaat na 5 km zwaar is gevallen. Sleutelbeenbreuk. Mag ik even vloeken? gvd!!!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door TaurineR »

Het is wel een speeltuin voor de MTB, deze streek! (Of ze hebben er een speeltuin van gemaakt!)
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door koppigaard »

tweede optie , denk ik
Hans79
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 11:31
Rijdt met: Cube Acid, Prorace gravelbike

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door Hans79 »

Mijn MTB staat al meer dan een jaar te verkommeren (en er zijn redelijk wat kosten aan), dus ik was blij dat er ook een gravelrit werd aangeboden.
Ik snap dat voor een eerste editie de organisatoren misschien wat wilde aftasten hoeveel gravelers er zouden meedoen en misschien daarom de route niet hebben afgepijld, maar voor mij werkte dat toch niet goed. Op de lange stukken langs het water en andere grote grindwegen is afpijling natuurlijk niet nodig, maar in het bos (bv. Bloso Hofstade) is het echt hopeloos om op gpx te rijden: er zijn heel veel weggetjes, de gps zit sowieso een 20-tal meter achter, afwisselend is het te donker of schijnt de zon in je ogen dus heel moeilijk om op het schermpje te turen en tegelijk de grote putten te vermijden, ... De pijlen van de MTB volgen is dan een optie, maar dat komt dan weer niet 100% overeen met de gravelroute. En stapvoets rijden om zeker geen afslag te missen neemt een groot deel van de fun weg.
Samengevat: als bij een volgende editie de meer bochtenrijke passages en minder zichtbare afslagen worden afgepijld, ben ik er graag weer bij, maar zonder enige afpijling ga ik niet opnieuw komen gravelen denk ik. Misschien dan toch maar eens die versnellingskabels van mijn MTB laten vervangen :-) want voor de rest is dit natuurlijk een zeer mooie organisatie!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 20.08.2023 [ANT] - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door TaurineR »

In Hofstade is het zelfs al moeilijk om de pijlen te zien, zonder het tempo aan te passen.
Daar mochten er gerust wat meer of op duidelijker plaats staan
Trager rijden zal ook wel helpen :-k
Plaats reactie