04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door zaskar72 »

Wat mogen we verwachten ? Welke richting gaat het uit ? Staat van het parcours ( droog of modder ? )
Aantal bev op de langste afstand en op welke afstand staan die op de lus ?
Welke sportdrank is het ?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door zaskar72 »

Vandaag de 56km gereden.
Ik rijd sinds 1990 MTB en dit was de slechtst bepijlde tocht ooit !!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Wat een klucht :evil:

Zeer kleine driehoekje die ze dan ook nog is zeer slecht plaatsen. Pijltjes van voor '14-'18 mijn gedacht ](*,)
Deze tocht is zeker geen aanrader. Tenzij je tegen 10km/h wil taffelen of er een fietszoektocht wil van maken.

Veel te weinig pijltjes: van het voor, in en na bochten bepijlen hebben ze nog niet gehoord vrees ik.

De bev was ook zeer pover en zeker geen €5 waard.
Als je moet kiezen tussen deze TT of in je zetel : kies dan voor je zetel.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door kenny »

Geen problemen gehad met de bepijling, wel met het parcours. Ongelooflijk wat ze allemaal laten liggen hebben. En als er dan eens een stuk inzit dat de moeite is gebruikten ze de leukste paden niet.
Een echt voorbeeld van een wielertoeristen club die denkt te weten wat mountainbikers willen
Gert8400
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 20 nov 2020 21:29

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door Gert8400 »

Heb vandaag ook deze rit gereden en inderdaad de bepijling kon stukken beter elke keer net aan de bocht en nooit eens ervoor, en op lange stukken rechtdoor ook geen rechtdoor pijl te vinden.en idd veel harde (asfalt) stukken.
Toen ik voor de derde keer de bepijling kwijt was na zone drie had ik het gehad. Recht naar de aankomst en mtb afwassen en genoten van twee lekkere pintjes
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door zaskar72 »

kenny schreef: za 04 feb 2023 20:26 Geen problemen gehad met de bepijling, wel met het parcours. Ongelooflijk wat ze allemaal laten liggen hebben. En als er dan eens een stuk inzit dat de moeite is gebruikten ze de leukste paden niet.
Een echt voorbeeld van een wielertoeristen club die denkt te weten wat mountainbikers willen
Ja idd. Als je de superduidelijke pijltjes zag van de cyclo dan weet je waar hun prioriteiten liggen.
Trieste zaak.
jbal
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 13:32

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door jbal »

Dankjewel aan de ruim 600 deelnemers!!!

Jammer om dergelijke reacties hier te lezen, wij zijn een wielerclub voor zowel wielertoeristen als mountainbikers. De Poldertocht richtten we al voor de 13de keer in, en de eerste maal gecombineerd met een cyclorit. Aan de fietsparking veel positieve reacties gekregen en slechts enkele mindere.

Het parcours: we krijgen geen toestemming om alle privé-stukken zomaar aan te snijden. Bij de privé-stukken die we wel mogen zijn er ook de richtlijnen van de eigenaars die kiezen waar er gereden wordt.

De bepijling: rode pijlen met een gele punt (geen klein driehoekje?), goed zichtbaar (in bos wat minder maar daar volg je vaak de bereden dreven). De gele pijlen voor cyclo zijn afkomstig van de bond (slechts 130 stuks gekregen, daar ga je geen MTB bij uitpijlen). Hier en daar kon er wel een bevestigingspijltje bij.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door zaskar72 »

jbal schreef: ma 06 feb 2023 13:28 Dankjewel aan de ruim 600 deelnemers!!!

Jammer om dergelijke reacties hier te lezen, wij zijn een wielerclub voor zowel wielertoeristen als mountainbikers. De Poldertocht richtten we al voor de 13de keer in, en de eerste maal gecombineerd met een cyclorit. Aan de fietsparking veel positieve reacties gekregen en slechts enkele mindere.

Het parcours: we krijgen geen toestemming om alle privé-stukken zomaar aan te snijden. Bij de privé-stukken die we wel mogen zijn er ook de richtlijnen van de eigenaars die kiezen waar er gereden wordt.

De bepijling: rode pijlen met een gele punt (geen klein driehoekje?), goed zichtbaar (in bos wat minder maar daar volg je vaak de bereden dreven). De gele pijlen voor cyclo zijn afkomstig van de bond (slechts 130 stuks gekregen, daar ga je geen MTB bij uitpijlen). Hier en daar kon er wel een bevestigingspijltje bij.

Rode pijlen ? Ge zag er geen kl@ten van vanop afstand. Enkel het kleine gele driehoekje.
Voorbeeld: je komt na veel miserie door missende pijlen uit zone 8. Je rijdt af aan 35km/h en enkel beneden staat 1 klein geel driehoekje dat je Re een zandweg in moet.
Nee ik blijf erbij het trok op niks.
Als je toch wil uitpakken met het feit dat dit je 13e keer was investeer dan is in deftig zichtbare, grote gele pijlen en infoborden.
Als je de tochten van PELOTON ziet op de weg of de Roc d’ardenne das een mooi voorbeeld hoe het moet.
Toen ik aan de inschrijving vroeg op hoeveel km de bev zich bevonden kreeg ik het antwoord daar is het plan. Waar het uiteraard ook niet op stond.
En op de bev zelf was het ook armoede troef.
Mij zie je nooit meer terug. En ik ben zeker niet alleen want onderweg met verschillende bikers gepraat die allemaal erg teleurgesteld waren in dezelfde zaken als ik.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door profi »

zaskar72 schreef: ma 06 feb 2023 16:37
jbal schreef: ma 06 feb 2023 13:28 Dankjewel aan de ruim 600 deelnemers!!!

Jammer om dergelijke reacties hier te lezen, wij zijn een wielerclub voor zowel wielertoeristen als mountainbikers. De Poldertocht richtten we al voor de 13de keer in, en de eerste maal gecombineerd met een cyclorit. Aan de fietsparking veel positieve reacties gekregen en slechts enkele mindere.

Het parcours: we krijgen geen toestemming om alle privé-stukken zomaar aan te snijden. Bij de privé-stukken die we wel mogen zijn er ook de richtlijnen van de eigenaars die kiezen waar er gereden wordt.

De bepijling: rode pijlen met een gele punt (geen klein driehoekje?), goed zichtbaar (in bos wat minder maar daar volg je vaak de bereden dreven). De gele pijlen voor cyclo zijn afkomstig van de bond (slechts 130 stuks gekregen, daar ga je geen MTB bij uitpijlen). Hier en daar kon er wel een bevestigingspijltje bij.

Rode pijlen ? Ge zag er geen kl@ten van vanop afstand. Enkel het kleine gele driehoekje.
Voorbeeld: je komt na veel miserie door missende pijlen uit zone 8. Je rijdt af aan 35km/h en enkel beneden staat 1 klein geel driehoekje dat je Re een zandweg in moet.
Nee ik blijf erbij het trok op niks.
Als je toch wil uitpakken met het feit dat dit je 13e keer was investeer dan is in deftig zichtbare, grote gele pijlen en infoborden.
Als je de tochten van PELOTON ziet op de weg of de Roc d’ardenne das een mooi voorbeeld hoe het moet.
Toen ik aan de inschrijving vroeg op hoeveel km de bev zich bevonden kreeg ik het antwoord daar is het plan. Waar het uiteraard ook niet op stond.
En op de bev zelf was het ook armoede troef.
Mij zie je nooit meer terug. En ik ben zeker niet alleen want onderweg met verschillende bikers gepraat die allemaal erg teleurgesteld waren in dezelfde zaken als ik.
Je mag kritisch zijn maar je moet ook niet overdrijven he'. Je eerste vragen zegt al genoeg over je , staat van het parcours ( volg het weerbericht ), welke sportdrank ( voorzie je eigen drank indien je het niet lekker vindt ), hoeveel bev ( voorzie zelf genoeg dat je niet flauw valt ), man man tis maar maar een tochtje van goed en wel 50 km. :-({|=
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door zaskar72 »

profi schreef: ma 06 feb 2023 16:53
zaskar72 schreef: ma 06 feb 2023 16:37
jbal schreef: ma 06 feb 2023 13:28 Dankjewel aan de ruim 600 deelnemers!!!

Jammer om dergelijke reacties hier te lezen, wij zijn een wielerclub voor zowel wielertoeristen als mountainbikers. De Poldertocht richtten we al voor de 13de keer in, en de eerste maal gecombineerd met een cyclorit. Aan de fietsparking veel positieve reacties gekregen en slechts enkele mindere.

Het parcours: we krijgen geen toestemming om alle privé-stukken zomaar aan te snijden. Bij de privé-stukken die we wel mogen zijn er ook de richtlijnen van de eigenaars die kiezen waar er gereden wordt.

De bepijling: rode pijlen met een gele punt (geen klein driehoekje?), goed zichtbaar (in bos wat minder maar daar volg je vaak de bereden dreven). De gele pijlen voor cyclo zijn afkomstig van de bond (slechts 130 stuks gekregen, daar ga je geen MTB bij uitpijlen). Hier en daar kon er wel een bevestigingspijltje bij.

Rode pijlen ? Ge zag er geen kl@ten van vanop afstand. Enkel het kleine gele driehoekje.
Voorbeeld: je komt na veel miserie door missende pijlen uit zone 8. Je rijdt af aan 35km/h en enkel beneden staat 1 klein geel driehoekje dat je Re een zandweg in moet.
Nee ik blijf erbij het trok op niks.
Als je toch wil uitpakken met het feit dat dit je 13e keer was investeer dan is in deftig zichtbare, grote gele pijlen en infoborden.
Als je de tochten van PELOTON ziet op de weg of de Roc d’ardenne das een mooi voorbeeld hoe het moet.
Toen ik aan de inschrijving vroeg op hoeveel km de bev zich bevonden kreeg ik het antwoord daar is het plan. Waar het uiteraard ook niet op stond.
En op de bev zelf was het ook armoede troef.
Mij zie je nooit meer terug. En ik ben zeker niet alleen want onderweg met verschillende bikers gepraat die allemaal erg teleurgesteld waren in dezelfde zaken als ik.
Je mag kritisch zijn maar je moet ook niet overdrijven he'. Je eerste vragen zegt al genoeg over je , staat van het parcours ( volg het weerbericht ), welke sportdrank ( voorzie je eigen drank indien je het niet lekker vindt ), hoeveel bev ( voorzie zelf genoeg dat je niet flauw valt ), man man tis maar maar een tochtje van goed en wel 50 km. :-({|=
Gezien er op de beste MTB site geen topic was van deze TT moest ik ze zelf maken. Staat van het parcours is normale vraag als je niet van de streek bent en/of er niet bij staat dat het parcours ondere alle omstandigheden vlot berijdbaar is.
Welke sportdrank is zeer belangrijk want mengen met ander merk dan datgene dat je zelf gebruikt is slecht voor je maag. Ik had 2 bidons van 0,5L dus daar kom ik 2u mee toe. Niet genoeg dus om 60km te overbruggen op de TT zelf. Het is blijkbaar teveel gevraagd de laatste tijd om hier een topic te openen om volk naar je TT te krijgen en om hun info te geven.
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door Jeroen D »

@ zaskar72 we komen met z'n allen graag eens uw georganiseerde rit testen!?
Plaats reactie