26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door Joverowa »

Ik weet niet of er nog veel tanksporen zullen zijn. We hebben al een paar jaar geen tanks meer! :wink:

Al is het er idd wel mooi fietsen. Wie weet gaan ze in Beringen de terril naar boven.. (Bikepark Be-Mine)

Had hem graag mee gereden maar ga toch die TT in Wemmel eens proberen. Ik heb in LPB al zoveel rondgelopen/gereden. Ik krijg soms nog nachtmerries als ik terugdenk aan de nachtelijke infiltraties waarbij je heel de tijd de kaart moest memoriseren....

Ik neem ook aan dat de GPX wel ergens zal opduiken. Dan kan ik die rit wel op een andere keer gaan rijden omdat het terrein voor mij niet "verboden" is. En dan heb ik ook een idee hoe MTB-en in een omgeving als Wemmel er uit ziet. Want daar zou ik van mezelf niet direct gaan rijden.

Veel plezier daar in LPB en laat hier maar horen hoe het geweest is!

TimJrs schreef: vr 24 feb 2023 12:12 Door de loopgraven en tanksporen is altijd een unieke belevenis. Vind deze rit de verre verplaatsing ook waard, ondanks de massa deelnemers.
a33
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 jan 2023 13:05

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door a33 »

Wij komen vanuit Gemert Bakel NL om daar 2 afstanden te rijden. Dan heeft het nog zin met een verplaatsing van 75 minuten. Ben benieuwd hoe de route gaat zijn
Gebruikersavatar
peir de worst
Mountainbiker
Berichten: 370
Lid geworden op: do 09 feb 2006 23:54
Rijdt met: orbea occam, merida big nine xtr di2, orbea oiz

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door peir de worst »

wij rijden vanavond nog naar daar met een kleine camper-van (marco polo) en gaan op een of andere parking overnachten.
Lukt dat daar ergens in de buurt?
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door AlReDo »

Joverowa schreef: vr 24 feb 2023 14:21 Ik weet niet of er nog veel tanksporen zullen zijn. We hebben al een paar jaar geen tanks meer! :wink:

Al is het er idd wel mooi fietsen. Wie weet gaan ze in Beringen de terril naar boven.. (Bikepark Be-Mine)

Had hem graag mee gereden maar ga toch die TT in Wemmel eens proberen. Ik heb in LPB al zoveel rondgelopen/gereden. Ik krijg soms nog nachtmerries als ik terugdenk aan de nachtelijke infiltraties waarbij je heel de tijd de kaart moest memoriseren....

Ik neem ook aan dat de GPX wel ergens zal opduiken. Dan kan ik die rit wel op een andere keer gaan rijden omdat het terrein voor mij niet "verboden" is. En dan heb ik ook een idee hoe MTB-en in een omgeving als Wemmel er uit ziet. Want daar zou ik van mezelf niet direct gaan rijden.

Veel plezier daar in LPB en laat hier maar horen hoe het geweest is!
Als ik het me goed herinner gaat deze TT niet van het militaire domein af. Dus geen terril in Beringen.

Laatste keer dat ik hem gereden heb was vlak voor de Coronajaren.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door Joverowa »

Je zal daar in de buurt zeker wel een plaatsje vinden.
peir de worst schreef: za 25 feb 2023 18:11 wij rijden vanavond nog naar daar met een kleine camper-van (marco polo) en gaan op een of andere parking overnachten.
Lukt dat daar ergens in de buurt?
a33
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 jan 2023 13:05

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door a33 »

Een zeer goed georganiseerde toertocht waar ze in NL nog een puntje aan kunnen zuigen. Zoals een ruime afspuitplek of een zeer goed pauze punt met versnaperingen voor de inwendige mens. Klein puntje van kritiek heb ik dan nog wel wat de route betreft. Dat waren de lange rechte stukken maar werd weer ruimschoots goed gemaakt door de mooie singletracks met korte pittige hoogte verschillen
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door madskatingcow »

Samen met naar schatting minstens 1200 anderen aan de start. Volk, volk, volk... en maar één laptop met scanner voor de VWB kaarten. Ik denk de vandaag de grootste bewaakte fietsstalling ooit gezien te hebben ;) -2°C buiten en een ijzige wind, brrrrr.
Gekozen voor de 50km, de eerste 30km singletrack paradijs, maar niet de gewone vlakke van de Kempen of de kombochten van Lichtaart vorige week, maar golvend, oneffen met wortels en steile klimmetjes met hier en daar een technischere afdaling. Best lastig bij momenten.
Tussen 30 en 35km zat een enorm saai verbindingsstuk van een viertal km dat er vettig bijlag, waarna we aan de bevoorrading kwamen. Ik dacht het beste hebben we precies gehad, integendeel! Het beste moest nog komen (o) Wow, wow, wow! Passages aangegeven met 'moeilijk' en 'makkelijk', maar voor doorgewinterde Tornado Bikers gesneden koek. Op een bepaald moment een mini stukje Bloso blauwe pijl. Afsluiten kon met frieten en drank.
Bepijling en organisatie was 10/10, de perfectie.

Totaal : 51.61 km, 255hm
a33
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 jan 2023 13:05

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door a33 »

Ergens op zo een steile helling werden er fotos gemaakt. Zijn die in de loop van komende week nog ergens terug te vinden
Canakris
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 15 aug 2019 23:41

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door Canakris »

Jawadde - wat een volk!!! Lekker bij de eersten vertrokken en het was met momenten bibberen met mijn korte broek en gewoon regenhesje boven mijn korte shirt. Parcours lag er nog beenhard bij, dus nergens vettige passages gehad.

1200 deelnemers 'maar'? Ik had het gevoel dat er 1200 auto's stonden!
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 26.02.2023 - Mtb Leopoldsburg

Bericht door TimJrs »

De parking en fietsenstalling waren indrukwekkend, maar onderweg nooit last gehad van treintjes of te veel deelnemers. De wind kon bijten, maar liever een stralend zonnetje dan regen. Vond het een toprit, graag tot volgend jaar!
Plaats reactie