07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door zaskar72 »

Is er een bewaakte fietsparking in 2024 zodat ik mijn bike veilig kan achterlaten tijdens het inschrijven ?
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door cowboy peter »

zaskar72 schreef: do 21 dec 2023 14:31 Is er een bewaakte fietsparking in 2024 zodat ik mijn bike veilig kan achterlaten tijdens het inschrijven ?
Je weet al wat gevraagd voor nieuwjaar. Een bewaakte fietsparking is een meerwaarde, maar sowieso voorzie je best zelf in een slotje. Kleine moeite om dit altijd bij te hebben.

Al verschillende jaren deze tocht gereden, een rustige inloper voor het nieuwe jaar. Meestal vlot berijdbaar
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door zaskar72 »

cowboy peter schreef: ma 25 dec 2023 10:04
zaskar72 schreef: do 21 dec 2023 14:31 Is er een bewaakte fietsparking in 2024 zodat ik mijn bike veilig kan achterlaten tijdens het inschrijven ?
Je weet al wat gevraagd voor nieuwjaar. Een bewaakte fietsparking is een meerwaarde, maar sowieso voorzie je best zelf in een slotje. Kleine moeite om dit altijd bij te hebben.

Al verschillende jaren deze tocht gereden, een rustige inloper voor het nieuwe jaar. Meestal vlot berijdbaar
Een bewaakte fietsparking is een must have op je tocht ! De meeste bike worden gestolen terwijl men gaat inschrijven. Op de Marathon Maniac van Frans Claes is er een dure CANYON Lux gestolen.
Het is een kleine moeite om zoiets te voorzien; wat Heras hekken met klemmen en wat nadar er in en klaar is Kees. Zet daar 2 personen bij voor het nummertje vast te maken of los te knippen en je hebt direct een meerwaarde. Want eens het de ronde doet dat je daar makkelijk fietsen kan stelen zakt de interesse in je tocht en stijgt de interesse van de dieven.
Ik rijdt meestal alleen en als ik mijn fiets niet bewaakt kan achterlaten om te gaan inschrijven dan betaal ik niet en rijdt ik zo mee. De eigen schuld van de organisatie ze moeten het maar mogelijk maken om veilig te komen inschrijven !
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door i-Mac »

zaskar72 schreef: ma 25 dec 2023 13:28 Een bewaakte fietsparking is een must have op je tocht ! De meeste bike worden gestolen terwijl men gaat inschrijven. Op de Marathon Maniac van Frans Claes is er een dure CANYON Lux gestolen.
Het is een kleine moeite om zoiets te voorzien; wat Heras hekken met klemmen en wat nadar er in en klaar is Kees. Zet daar 2 personen bij voor het nummertje vast te maken of los te knippen en je hebt direct een meerwaarde. Want eens het de ronde doet dat je daar makkelijk fietsen kan stelen zakt de interesse in je tocht en stijgt de interesse van de dieven.
Ik rijdt meestal alleen en als ik mijn fiets niet bewaakt kan achterlaten om te gaan inschrijven dan betaal ik niet en rijdt ik zo mee. De eigen schuld van de organisatie ze moeten het maar mogelijk maken om veilig te komen inschrijven !
Dat een bewaakte fietsenstalling altijd een geruststelling is, dat staat vast. Maar het is niet voor iedere organisatie mogelijk. Dus zeggen dat het een kleine moeite is, is de waarheid pijn aandoen. Nu al kampen velen met een tekort aan vrijwilligers. Veel jongeren trekken hun neus voor helpen aan het organiseren van een toertocht. Hoe meer kritiek er komt, hoe minder aantrekkelijk het wordt. Het is niet voor niets dat de laatste jaren veel organisaties de handdoek in de ring heben geworpen.

Ik rij toertochten soms alleen, en dat moet je op de goede wil van een andere biker rekenen om je te kunnen inschrijven. Mits een beetje geduld, en het durven te vragen, lukt dat. En als je in dat geval een klein slotje gebruikt, ben je ook wat al iets meer op je gemak.

Er werden in het verleden ook bikes gestolen aan de bevoorradingen. Als er iemand gekleed al biker daar een fiets neemt, ga je er van uit dat het een deelnemer is. Verlang je daar dan ook een afgesloten bike parking?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door zaskar72 »

i-Mac schreef: di 26 dec 2023 09:20
zaskar72 schreef: ma 25 dec 2023 13:28 Een bewaakte fietsparking is een must have op je tocht ! De meeste bike worden gestolen terwijl men gaat inschrijven. Op de Marathon Maniac van Frans Claes is er een dure CANYON Lux gestolen.
Het is een kleine moeite om zoiets te voorzien; wat Heras hekken met klemmen en wat nadar er in en klaar is Kees. Zet daar 2 personen bij voor het nummertje vast te maken of los te knippen en je hebt direct een meerwaarde. Want eens het de ronde doet dat je daar makkelijk fietsen kan stelen zakt de interesse in je tocht en stijgt de interesse van de dieven.
Ik rijdt meestal alleen en als ik mijn fiets niet bewaakt kan achterlaten om te gaan inschrijven dan betaal ik niet en rijdt ik zo mee. De eigen schuld van de organisatie ze moeten het maar mogelijk maken om veilig te komen inschrijven !
Dat een bewaakte fietsenstalling altijd een geruststelling is, dat staat vast. Maar het is niet voor iedere organisatie mogelijk. Dus zeggen dat het een kleine moeite is, is de waarheid pijn aandoen. Nu al kampen velen met een tekort aan vrijwilligers. Veel jongeren trekken hun neus voor helpen aan het organiseren van een toertocht. Hoe meer kritiek er komt, hoe minder aantrekkelijk het wordt. Het is niet voor niets dat de laatste jaren veel organisaties de handdoek in de ring heben geworpen.

Ik rij toertochten soms alleen, en dat moet je op de goede wil van een andere biker rekenen om je te kunnen inschrijven. Mits een beetje geduld, en het durven te vragen, lukt dat. En als je in dat geval een klein slotje gebruikt, ben je ook wat al iets meer op je gemak.

Er werden in het verleden ook bikes gestolen aan de bevoorradingen. Als er iemand gekleed al biker daar een fiets neemt, ga je er van uit dat het een deelnemer is. Verlang je daar dan ook een afgesloten bike parking?
Op een bevoorrading laat ik ik mijn fiets niet los :wink: En als je de medewerkers is wat meer zou betalen heb je direct volk genoeg ze. Wie wil er niu nog werken voor 35€
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door i-Mac »

zaskar72 schreef: di 26 dec 2023 18:21 Op een bevoorrading laat ik ik mijn fiets niet los :wink: En als je de medewerkers is wat meer zou betalen heb je direct volk genoeg ze. Wie wil er niu nog werken voor 35€
Vrijwilligers betalen? Als je lid bent van een fietsclub, help je uit goede wil én voor je club. Als je vrijwilligers moet betalen, dan kom je niet meer toe met de €5 of €6 die er gevraagd wordt.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door kenny »

zaskar72 schreef: di 26 dec 2023 18:21
i-Mac schreef: di 26 dec 2023 09:20
zaskar72 schreef: ma 25 dec 2023 13:28 Een bewaakte fietsparking is een must have op je tocht ! De meeste bike worden gestolen terwijl men gaat inschrijven. Op de Marathon Maniac van Frans Claes is er een dure CANYON Lux gestolen.
Het is een kleine moeite om zoiets te voorzien; wat Heras hekken met klemmen en wat nadar er in en klaar is Kees. Zet daar 2 personen bij voor het nummertje vast te maken of los te knippen en je hebt direct een meerwaarde. Want eens het de ronde doet dat je daar makkelijk fietsen kan stelen zakt de interesse in je tocht en stijgt de interesse van de dieven.
Ik rijdt meestal alleen en als ik mijn fiets niet bewaakt kan achterlaten om te gaan inschrijven dan betaal ik niet en rijdt ik zo mee. De eigen schuld van de organisatie ze moeten het maar mogelijk maken om veilig te komen inschrijven !
Dat een bewaakte fietsenstalling altijd een geruststelling is, dat staat vast. Maar het is niet voor iedere organisatie mogelijk. Dus zeggen dat het een kleine moeite is, is de waarheid pijn aandoen. Nu al kampen velen met een tekort aan vrijwilligers. Veel jongeren trekken hun neus voor helpen aan het organiseren van een toertocht. Hoe meer kritiek er komt, hoe minder aantrekkelijk het wordt. Het is niet voor niets dat de laatste jaren veel organisaties de handdoek in de ring heben geworpen.

Ik rij toertochten soms alleen, en dat moet je op de goede wil van een andere biker rekenen om je te kunnen inschrijven. Mits een beetje geduld, en het durven te vragen, lukt dat. En als je in dat geval een klein slotje gebruikt, ben je ook wat al iets meer op je gemak.

Er werden in het verleden ook bikes gestolen aan de bevoorradingen. Als er iemand gekleed al biker daar een fiets neemt, ga je er van uit dat het een deelnemer is. Verlang je daar dan ook een afgesloten bike parking?
Op een bevoorrading laat ik ik mijn fiets niet los :wink: En als je de medewerkers is wat meer zou betalen heb je direct volk genoeg ze. Wie wil er niu nog werken voor 35€
Zelfs bij galazo betalen ze hun "vrijwilligers" geen €35...
Clubs als dit doen het met hun ledenbestand en familie en vrienden. Wees blij dat die inspanningen nog gebeuren. Moest iedereen zo denken als jij zal het niet lang meer duren. Koop je een slot of laat je fiets nog even in je auto.
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door FrBoy »

Ik ben niet aangesloten bij een fietsclub, maar ik ben heeeel blij dat er nog steeds wielerclubs bereid zijn om VTT's te organiseren. Ik vind het heel spijtig dat, vnl richting de Vlaamse Ardennen, de laatste 10 jaar veel organisaties verdwenen zijn. Om maar 'de Koppenberg' en Maarkedal te noemen.
Dus ja, laat de mtb in de auto of gebruik een slotje of vraag iemand om je mtb in de gaten te houden.
En nog een suggestie: vind je een bepaalde organisatie maar niks, blijf dan thuis. Wil je toch kritiek geven doet dat dan weloverdracht en op een positieve manier.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 07.01.2023 (zaterdag) VTT De 8 van Sijsele

Bericht door Den Bees »

TrescoTeam aanwezig
Plaats reactie