12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door koppigaard »

@Biker Ben: Ik heb er ook geen probleem mee om wat meer te betalen maar het moet wel duidelijk zijn in de aankondiging. 4€ worden er 6 owv voorinschrijvingen ( dank zij Corona!), al of niet in combinatie met een gravelrit. Ook al te horen gekregen dat de combinatie naar de Bond was mis gelopen. Beetje duidelijkheid vooraf is niet te veel gevraagd.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door flipp »

Mooie tocht. Zeker de moeite kwa parkoer en de organisatie heeft er werk van gemaakt.
Ook ruime bevoorrading, niks op aan te merken.
De bepijling mocht hier en daar net iets beter. Gelukkig ken ik de streek (en de tocht ongeveer)
Maar idd heel spijtig van het inkomgeld. Ik heb altijd gepast bij en vond het ook raar toen ik 6€ hoorde. ik dacht ook eerst dat de dame verkeerd was.
Ben er niet op ingegaan en maak me ook geen zorgen om 2€, (hoewel het toch 1/3de duurder is) maar het gevoel van verkeerde info vind ik niet zo leuk.
en de meeste organisaties hanteren toch de 4€ lid en 6€ geen lid regel. Toch maar raar

Maar laten we vooral onthouden dat het een mooie rit was onder een zalig zonnetje

Tot volgend jaar
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door TimJrs »

flipp schreef: zo 13 nov 2022 23:39 Mooie tocht. Zeker de moeite kwa parkoer en de organisatie heeft er werk van gemaakt.
Ook ruime bevoorrading, niks op aan te merken.
De bepijling mocht hier en daar net iets beter. Gelukkig ken ik de streek (en de tocht ongeveer)
Maar idd heel spijtig van het inkomgeld. Ik heb altijd gepast bij en vond het ook raar toen ik 6€ hoorde. ik dacht ook eerst dat de dame verkeerd was.
Ben er niet op ingegaan en maak me ook geen zorgen om 2€, (hoewel het toch 1/3de duurder is) maar het gevoel van verkeerde info vind ik niet zo leuk.
en de meeste organisaties hanteren toch de 4€ lid en 6€ geen lid regel. Toch maar raar

Maar laten we vooral onthouden dat het een mooie rit was onder een zalig zonnetje

Tot volgend jaar
Idem :wink:
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door Conrad »

Hallo,

met zeer veel zin gestart aan deze tocht.
Tot mijn doodsmak rond km 17.

In een recht stuk, bezaait met bladeren wel, kreeg ik plots een grote impact te verwerken op mijn voorwiel.
Ik kon niet bepalen waarom. Was het een put, een boomstam, een stok.

Maar ik had helemaal geen controle meer en ben volop op mijn linkerflank gevallen.
Toch een minuutje groggy op de grond gelegen alvorens op te staan.

Bril kapot en Garmin mount gebroken. Heb met veel pijn nog moeten zoeken naar mijn garmin, welke ik gelukkig nog terug gevonden heb.
Na mijn val dan van moetens terug naar de start gereden om naar huis af te druipen.
Ik ben dan in mijn bed gekropen maar bleef hoofdpijn hebben.

Uit voorzorg naar het ziekenhuis gegaan, waar gelukkig uit de foto's en scans geen breuk of hersenschudding werd vast gesteld.
Wel al 2 vlaaien van bloeduitstortingen op mijn boven been en linkerflank. Goed stijf dus.

Nu mijn vraag: mag ik iemand zijn GPX file vragen van de 55 km.
Ik wil deze heel graag 'uitrijden' als revanche :-D .
Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door xtremebiker »

Zijn gravelbikers speciallekes? .
Ik heb deze tocht sinds jaar en dag met een cyclo crossfiets gedaan , alle toertochten trouwens, nooit geen problemen gehad . Alleen conditionele problemen. Een cyclo crossfiets komt toch vrij dicht bij de alom geroemde gravelfiets .
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door koppigaard »

Neen. Gravelbikers zijn geen speciallekes en die rijden al heel lang mee op TT's. Alleen, gravel wordt een hipe. En ik vermoed dat een organisator daar brood in ziet. Het terrein wordt aangepast (cfr Gottechain) aan de gravelbikers, voor de mtb'er pure sang is dat niet de beste keuze, en de tarieven volgen de golf. Maar ook dit zal zich weer herstellen. Daar heb ik alle vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door Den Bees »

xtremebiker schreef: di 15 nov 2022 13:33 Zijn gravelbikers speciallekes? .
Ik heb deze tocht sinds jaar en dag met een cyclo crossfiets gedaan , alle toertochten trouwens, nooit geen problemen gehad . Alleen conditionele problemen. Een cyclo crossfiets komt toch vrij dicht bij de alom geroemde gravelfiets .
een gravelbike is een pimpt up cyclo crosser , niet meer dan dat , kind moet een naam hebben voor de verkoop
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door _Knarf_ »

De meeste gravelbikers zijn wegrenners die ook wat offroad rijden.

Voor hun is het sneller 'te technisch'. Ze kopen dan wel allemaal een Grizzl ofzo terwijl ze die parcoursen makkelijk met grail of zelfs met een koersfiets met gravelbanden in kunnen (zie ook het wk gravel waar ongeveer iedereen met een koersfiets aan de start stond).



Ik rij met mijn gravelbike eigenlijk iedere TT in Limburg. Dat gaat allemaal. Waarschijnlijk zelfs beter dan vroeger met mijn 26" MTB met v-brakes.
Ik betaal dan ook gewoon de standaard €4, €5, €6 prijzen ipv het tiendubbele omdat er 'gravel' in de naam staat en ik ne koffie krijg (die ik niet mag drinken).
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door dirty »

Wat betreft deelname tarieven minder vragen mag , meer vragen dan de vastgestelde tarieven niet 4€-6€
Vanaf 60km is het wel een vrij tarief dus dan kan het wel dat je soms meer moet betalen.

Nieuwe tarieven mtb 2023 vwb zijn
5€ leden -7€ niet leden
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 12.11.2022 - 15de EUREGIO MTB CLASSIC te Maasmechelen

Bericht door Den Bees »

Conrad schreef: ma 14 nov 2022 14:19 Hallo,

met zeer veel zin gestart aan deze tocht.
Tot mijn doodsmak rond km 17.

In een recht stuk, bezaait met bladeren wel, kreeg ik plots een grote impact te verwerken op mijn voorwiel.
Ik kon niet bepalen waarom. Was het een put, een boomstam, een stok.

Maar ik had helemaal geen controle meer en ben volop op mijn linkerflank gevallen.
Toch een minuutje groggy op de grond gelegen alvorens op te staan.

Bril kapot en Garmin mount gebroken. Heb met veel pijn nog moeten zoeken naar mijn garmin, welke ik gelukkig nog terug gevonden heb.
Na mijn val dan van moetens terug naar de start gereden om naar huis af te druipen.
Ik ben dan in mijn bed gekropen maar bleef hoofdpijn hebben.

Uit voorzorg naar het ziekenhuis gegaan, waar gelukkig uit de foto's en scans geen breuk of hersenschudding werd vast gesteld.
Wel al 2 vlaaien van bloeduitstortingen op mijn boven been en linkerflank. Goed stijf dus.

Nu mijn vraag: mag ik iemand zijn GPX file vragen van de 55 km.
Ik wil deze heel graag 'uitrijden' als revanche :-D .
ik heb je een pm gestuurd met de link
Plaats reactie