25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door faf »

We hebben toestemming van de gemeente om de Esneux mountainbike te organiseren op 25 september 2022.
De Esneux-mountainbike verwelkomt je voor zijn 32e editie

Dit jaar :
✅ Inschrijven mogelijk tussen 8u en 12u.
✅ ravito zoals in de goede oude tijd 😎 en op uitzonderlijke plaatsen (verrassing 🥰)
✅ Bike Wash
✅ After 🍻 (beer truck Chimay + Pain Saucisse)
✅ bewegwijzerde routes 🔂
✅ Bike park
✅ 7 afstanden aangepast aan elk niveau (11,22,33,44,55,66,77km)

11km hm+120
22km hm+450 (1 bevoorrading)
33km hm+850m (2 bevoorrading)
44km hm+1150m (2 bevoorrading) + 2 afdalingen Trailcenter
55km hm+1400m (4 bevoorrading) + 2 afdalingen Trailcenter
66km hm+1600m (4 bevoorrading) + 3 afdalingen Trailcenter
77km km+2000m (4 bevoorrading) + 3 afdalingen Trailcenter

Er zijn ook 3 afdalingen van onze nieuwe Trailcenter Esneux-Anthisnes (EndurOurthe) =D>

De 55/66/77km gaan richting naar de Redoute in Aywaille (met een stevige beklimming in het bos) ](*,)

Link voor ons Internet : https://www.trailesneux.be/vtt-desneux/?lang=nl

Link voor inscrijving : https://www.ultratiming.be/evenement/vt ... sneux-2022

Ons Facebook #vttesneux
Laatst gewijzigd door faf op ma 19 sep 2022 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door Joverowa »

Ik had Werchter al in mijn agenda staan, maar dit lijkt me ook wel wat!
Eens bekijken met de maten welke we gaan doen.
(Al ga ik ze proberen zover te krijgen om naar hier af te zakken ;-)

Deze rit staat niet op de VWB kalender dus mag ik aannemen dat deze onder Cycling Vlaanderen valt?

Zal er een GPX beschikbaar zijn?
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door faf »

Dag Joverowa

Deze rit staat niet op de VWB kalender dus mag ik aannemen dat deze onder Cycling Vlaanderen valt? Ja zeker =D>

Zal er een GPX beschikbaar zijn? neen geen gpx. De toch is bewegwijzerd

mvg
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door Joverowa »

faf schreef: ma 19 sep 2022 11:45
Zal er een GPX beschikbaar zijn? neen geen gpx. De toch is bewegwijzerd
mvg
Spijtig. Ik rij alleen (de rest van de bende kan niet mee) en dan ben ik zekerder als ik kan rijden op een GPX.
Zeker in een streek dat ik helemaal niet ken. Een pijl is snel gemist. Al deed ik natuurlijk al heel wat ritten waarbij de bepijling zo goed was dat je wel blind zou moeten zijn om verkeerd te rijden! :-D

Ik ben alleszins ingeschreven en zal daar vroeg genoeg zijn zodat ik kan starten op 0800. De wekkers staat al om 0545!

Eerste keer daar in de streek. Voor die reden ook (maar) de 45 km gekozen.
Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door Joverowa »

Vandaag was het dus de beurt aan deze rit. En dat bleek een topperke te zijn!
De hellingen willen hier wel met "U" worden aangesproken... Jawadde. Het goede weer was ook van de partij. Bergop was het zelfs vrij warm! 8) :lol:

Toch werd mijn vrees waarheid. We waren nog maar pas vertrokken of we hadden al verkeerd gereden. En we waren niet de enigen die de eerste pijl al hadden gemist.
Dan was er ergens op een helling ergens scherp rechts een pad naar beneden. Ook hier ging er heel wat volk "gewoon" rechts.
Dan kwamen we aan de eerste bevoorrading. Toen we die hadden gedaan gingen we terug op pad en hoe ironisch... Andere vroegen ons al lachend "beetje verkeerd gereden?" Eugh? neen, de bevoorrading is daar. Al een chance voor die mannen of die hadden zelfs de bevoorrading gemist.
Dan was er ergens een zalige afdaling met beneden water. Daar stond volk en die waren de weg aan het zoeken. Bleek de pijl bijna beneden aan die helling in een klein pad te hangen om naar links te rijden. En al de rijders die de helling nog naar beneden kwamen reden er allemaal voorbij.
Toen de 2de bevoorrading precies nogal lang uitbleef vroeg ik het aan een andere deelnemer of hij al een tweede bevoorrading had gehad/gezien. En die wist mij te vertellen dat hij eigenlijk de 55km aan het doen was maar ergens op de 44 km was gesukkeld.

Dus ondanks dat er heel wat pijlen hingen, witte pijlen/lijnen op de grond stonden kwamen we op cruciale momenten toch wel wat te kort. En dat bleek voor meerdere rijders zo te zijn.

Ik vond het vooral gek dat er eentje op de 1ste bevoorrading begon te klagen dat hij 8 euro had betaald en dat er niet eens plastieken bekers waren. Tja, dat zie je nu meer en meer. Ofwel gebruik je een eigen drinkbus ofwel breng je zelf een lichte beker mee. Niet moeilijk toch? Ritten waarbij geen bekers meer worden geleverd zie je meer en meer. Om daarvoor tegen de vrijwilligers zo van zijn tram te maken vond ik er over. Had hem er graag over aangesproken maar dan reed hij weg in een boze bui. Misschien beter zo.

Wat ik wel volledig gemist heb zijn de 2 afdalingen in het trailcenter.... Geen idee waar dat zou geweest zijn. Misschien kan faf hier duidelijkheid in brengen??

Ondanks dat deze rit voor ons toch 1Hr-1Hr15 rijden is met de wagen hebben we al beslist dat we volgend jaar weer van de partij zullen zijn. Een bikewash, lekker warme douche en een worst met een Leffe. Wat moet een man meer hebben op de dag af te sluiten??
snorkie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:31
Rijdt met: Rockrider 8.1

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door snorkie »

Ik vond het parcours nog wel vrij goed aangeduid. Op de borden stond meestal aangegeven hoe je moest rijden om naar de bevoorrading te gaan of waar je kan opsplitsen tussen hard en soft om bijvoorbeeld via het trail center te rijden of net niet.

Indien je de paden van het trail center eens wilt rijden is hier de website: http://www.endurourthe.be/index.html
Ook is er een trail forks route voorzien als je alles in een route wilt rijden: https://www.trailforks.com/route/enduro ... rt-esneux/

Op de route (van de 44 en 55) zaten Menhir en Tout droit dans les sapins als ik me niet vergis. Die eerste was al vrij lastig (voor mij toch).
Over het weer: ik vond het wel vrij nat in het begin van de dag, maar ik moest misschien even terug wennen :)
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door Joverowa »

Het was vrij goed aangeduid maar miste op cruciale punten. De markereringen van soft/hard waren goed zichtbaar.

Mag ik aannemen dat die Menhir dat steile stuk was waar je ook een chicken run kon nemen? En dat die Tout droit dans les sapins die leuke afdaling was in dat dichte sparrenbos dat beneden op een weg naast een wei uitkwam?

Ik zal je links eens bekijken. Wie weet kan ik het uitfilteren als ik naar mijn GPX kijk

snorkie schreef: ma 26 sep 2022 12:46 Ik vond het parcours nog wel vrij goed aangeduid. Op de borden stond meestal aangegeven hoe je moest rijden om naar de bevoorrading te gaan of waar je kan opsplitsen tussen hard en soft om bijvoorbeeld via het trail center te rijden of net niet.

Indien je de paden van het trail center eens wilt rijden is hier de website: http://www.endurourthe.be/index.html
Ook is er een trail forks route voorzien als je alles in een route wilt rijden: https://www.trailforks.com/route/enduro ... rt-esneux/

Op de route (van de 44 en 55) zaten Menhir en Tout droit dans les sapins als ik me niet vergis. Die eerste was al vrij lastig (voor mij toch).
Over het weer: ik vond het wel vrij nat in het begin van de dag, maar ik moest misschien even terug wennen :)
snorkie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:31
Rijdt met: Rockrider 8.1

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door snorkie »

Jep klopt beide. Er stonden ook paaltjes bij het begin van die afdalingen met een beschrijving
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door faf »

ja "Snorkie" heeft gelijk. Op de 44 en de 55 waren er twee afdalingen in TrailCenter (de moeilijkste Menhir en Tout droit dans les sapins )
Hartelijk dank voor uw deelname. Er was iets meer dan 1000 mtb =D>
Voor de problemen op de bevoorradingspunten moeten we het probleem voor volgend jaar oplossen.
Het is niet normaal! srry ](*,)
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 25.09.2022 [LUI] MTB les Crêtes d'Esneux 2022 (Luik)

Bericht door Joverowa »

Die hebben we dan gemist..
2 opties. Ofwel keek ik naar benden omdat mijn tong tussen mijn derailleur zat, ofwel omdat we er voorbij knalden.
We zullen het dan maar op de 2de optie houden :lol: lol
snorkie schreef: ma 26 sep 2022 14:26 Jep klopt beide. Er stonden ook paaltjes bij het begin van die afdalingen met een beschrijving
Plaats reactie