Livinusbike St-Lievens Houtem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Livinusbike St-Lievens Houtem

Bericht door Jumping Jack »

Vandaag de 100km hier gereden, van thuis uit ingepikt op het parcours.

Het stuk ten noorden van de Schelde (Wetteren, Melle, Gentbrugge) is jammer genoeg enkel goed voor de kilometers want met een mtb heb je daar niets te zoeken (er zat zelfs een groot stuk van mijn woon-werkroute in)… Richting Zottegem of Erpe-Mere zou veel beter zijn.

Rest van het parcours was wel in orde, en op de bepijling was weinig aan te merken. Gelukkig ben ik zelfvoorzienend, want 2 bevoorradingen op 100km is wel karig.

Uiteindelijk thuis gearriveerd met 112km en 730hm’s.
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Re: Livinusbike St-Lievens Houtem

Bericht door polarbear »

Inderdaad, het is mij een raadsel waarom de organisatie richting Gent trekt.. Heel veel baan vanaf Melle en zelfs gevaarlijke situaties met de vele tegenliggers en drukke paden in en rond Gent.

Wellicht zit de cyclo tocht er voor iets tussen.. die dezelfde richting uitging.. om zo de bevoorrading te kunnen combineren?

En inderdaad, 2 bevoorradingen op 100km is er 1 te weinig.

Hun organisatie in mei is veel beter met wel veel mooie paadjes rond Sint Lievens Houtem en Herzele.
Flippo80
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 nov 2021 21:41

Re: Livinusbike St-Lievens Houtem

Bericht door Flippo80 »

Heb de mtb tocht niet gereden, had met een paar clubleden afgesproken om de 120km wegtocht te rijden maar ik denk te weten waarom we richting Gent reden.

In een ver verleden (2013) heb ik ooit de Livinisrun meegelopen. Die vertrok vanuit Gent (de Sint-Lievenspoort, of tenminste vlak daarbij in de buurt, het voetgangersbrugje over de Schelde waar we gisteren passeerden) en volgde de pelgrimsroute naar Sint-Lievens Houtem. Ik ga ervan uit dat ze de pelgrimsroute wilden eren.
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: Livinusbike St-Lievens Houtem

Bericht door slebbe »

Voor mijzelf was het een hybride VTT, waarbij het asfalt de 100k toegankelijker maakt.
Bijzonder toch om ook de stad eens te verkennen op zo een tocht.
Het mountainbikegehalte zat weliswaar in de laatse 35k.
Een beetje raar, maar ik heb er toch van genoten.
Misschien volgende keer West en Zuidwaarts.
Toch erg bedankt.
:-({|= :-({|= :-({|=
Plaats reactie