28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kenny.m
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 15:25
Rijdt met: Moozes Tribe / Scott Scale 740

28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kenny.m »

Langs deze weg wensen de Tieltse Wielervrienden jullie van harte uit te nodige voor de eerste lenteeditie van onze Hagelandse Heuvels op zondag 28 augustus 2022.

De tocht brengt je, afhankelijk van de afstand, langs verschillende bossen, veldwegen, holle wegen en natuurlijk ook single-tracks in Tielt-Winge en Bekkevoort. We kregen hiervoor de medewerking van verschillende privé eigenaars waaronder enkele hun bos exclusief voor onze tocht openstellen. Hierbij mag je je aan unieke passages verwachten door het Troostembergbos en Tienbunderbos, maar ook de gekende stukken op de Houwaartseberg, Vlooybergtoren, Bensberg, Haksberg, Hermansheuvel, enz. Maar natuurlijk ontbreken onze privé bossen op de Heuvel, Tomberg en ... als alles goed gaat ... terug van weggeweest: het Huttebosch.

Je kan kiezen uit volgende afstanden, waarbij je telkens vanaf 7u30 kan inschrijven:
- 25 km (GPS 24.9 km, 150 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading
- 35 km (GPS 34.2 km, 250 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading
- 45 km (GPS 43.9 km, 350 hm), met inschrijving tot 10u30 en 2 bevoorradingen
- 65 km (GPS 67.0 km, 700 hm), met inschrijving tot 10u30 en 2 bevoorradingen
- 105 km (GPS 104.8 km, 1100 hm), met inschrijving tot 10u00 en 3 bevoorradingen

Natuurlijk voorzien we ook een warme douches, een bewaakte fietsenstalling en zo voort!

Een afspuitstand zal wegens de aanhoudende droogte niet voorzien worden.

Onze fotograaf zal ook op verschillende plaatsen op het parcours aanwezig zijn, de foto's worden achteraf op onze website gepubliceerd.

We starten aan de voetbalkantine van Sportpark De Heide aan de Oude Leuvensebaan in Bekkevoort. De Oude Leuvensebaan zal - omwille van de verkeersveiligheid - geknipt worden voor alle verkeer in de buurt van de kantine. Hierdoor moet je de inschrijvingen bereiken langs de kant van Bekkevoort.

Na de rit kan je ook nog eens gezellig napraten in onze cafetaria.

Van dit alles kan je komen genieten onder onze zeer democratische prijzen:
- Voor leden van VWB, VBR, NTFU of Cycling Vlaanderen: € 5 (25 / 35 / 45 km) of € 7 (65 / 105 km).
- Voor anderen: € 7 (25 / 35 / 45 km) of € 9 (65 / 105 km).

Bij voorinschrijving (niet verplicht), krijg je € 1 korting, dat kan via volgende link:
- https://www.vbr-vlaanderen.be/voorinsch ... sectie=vwb

Meer info:
www: https://www.twv.be/pages/events/mtb
email: mtb@twv.be
tel: 0478/57.98.16
Laatst gewijzigd door kenny.m op vr 26 aug 2022 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Mister No Chaïn »

Bij leven en welzijn aanwezig! Aan het trainen voor de 100km :P
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door robert40 »

Aanwezig voor de 100!!!!!
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door flipp »

Mooie rit. :-D
Gekomen vanuit Bree. Deze gedaan ipv de jaarlijkse Oeterdalmarathon.
Bedankt om zoveel werk te verrichten aan normale prijzen =D>
3 goede bevoorradingen, heerlijk droog parcour en het zonneke 8)

Wel raar dat er aan het einde geen eetstandje of iets was. Zeker met dit weer en langere afstanden zou dat een meerwaarde hebben. En mensen blijven zo langer "plakken" en drinken
Ook voor jullie want hier is ook winst uit te halen. Mss een tip naar volgend jaar

Merci
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door _Knarf_ »

Merci voor deze mooie tocht aan een inderdaad normale prijs.

Normaal Oeterdal, maar omwille van de prijs naar hier gekomen. Oversteeg mijn verwachtingen.
DiTale
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 14 dec 2014 08:53

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door DiTale »

Prachtige tocht. Ingeschreven voor de 65 km, maar uiteindelijk op 50 km geraakt wegens waarschijnlijk missen (niet altijd makkelijk zichtbare) bepijling.
Geen erg, ik ben ervan overtuigd dat ik de mooiste stukken er tussenuit gepakt heb :D
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door _Knarf_ »

DiTale schreef: ma 29 aug 2022 09:18niet altijd makkelijk zichtbare bepijling.
:-?


Best wat tochten in de Walen gaan rijden.
Als je dan een tocht als deze doet dan wordt ge omver geblazen over hoe goed de bepijling is.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik deed de 100km en zag voor mij 2 man afslaan richting wat andere mountainbikers op de 65, terwijl onze pijl echt wel rechtdoor stond. Die zullen 110km gedaan hebben.
Zelf geen enkele probleem gekend met de pijlen, prima bevoorradingen, mooie privéstukken. Met voorinschrijving moest je zelfs niet naar binnen in de cafetaria, top.

Als ik het mag zeggen vond ik de laatste 30km wel wat minder qua parcours. Enkel nog grindwegen, dezelfde heuvelrug op en af zonder iets van technische afdaling of klim. Kan ook gelegen hebben aan de strakke wind die het in de open vlaktes niet zo aangenaam maakte, en de kaars die stilaan uitging :-)
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door _Pe_ »

_Knarf_ schreef: zo 28 aug 2022 16:59 Merci voor deze mooie tocht aan een inderdaad normale prijs.

Normaal Oeterdal, maar omwille van de prijs naar hier gekomen.
Dan ben ik toch niet de enige. Neeroeteren had ook mijn voorkeur maar toen ik de prijs zag heb ik mijn mening herzien. Ik betaal echt niet 2,5 keer meer voor eigenlijk hetzelfde. En deze was zeker niet slechter, enkel voor mij wat meer bekend. Neeroeteren is mij wat minder bekend. Ddaarom dat ik daar eigenlijk eerst heen wilde gaan.
DiTale schreef: ma 29 aug 2022 09:18 Prachtige tocht. Ingeschreven voor de 65 km, maar uiteindelijk op 50 km geraakt wegens waarschijnlijk missen (niet altijd makkelijk zichtbare) bepijling.
??? Zelden zo een goede bepijling gezien eerlijk gezegd. Op 1 van de bevoorradingen zag ik iemand die pijlen bij had en de route ook na aan het rijden was en pijlen bij hing waar nodig en ik heb hem nog een compliment gegeven omdat de bepijling zo voortreffelijk was.
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 28.08.2022 [Vl-B] - Tielt-Winge / Bekkevoort - 28ste Hagelandse Heuvels

Bericht door robert40 »

Inderdaad tegenwoordig swingen de prijzen de pan uit. Leuk dat er nog organisaties zijn zoals deze, waar men een toertocht kan rijden voor een aanvaardbare prijs. Proficiat!!!!!!!!
Plaats reactie