08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door kevx »

Mooi mooi.... Uitstekend parcours!


Maar die bevoorradingen :( . De 1e kwam een stuk te laat imo en de laatste kwam zo laat dat ze geen nut meer had.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Den Bees »

kevx schreef: zo 08 mei 2022 16:02 Mooi mooi.... Uitstekend parcours!


Maar die bevoorradingen :( . De 1e kwam een stuk te laat imo en de laatste kwam zo laat dat ze geen nut meer had.
Daar sluit ik me volledig bij aan
Scotty Scott
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 21 mar 2016 11:24
Rijdt met: Canyon Lux, Scott Scale

Re: 08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Scotty Scott »

Heel mooie toertocht! Ook het idee van eens reverse te rijden vond ik een tof gegeven, al ben ik meer voorstander van de originele versie.
ivm de bevoorrading : inderdaad na 33km (van de 58) 1ste bevoorrading, met zo'n weer was dit zeker niet ideaal, en dan die laatste bevoorrading net voor je binnenkomt is ook geen meerwaarde.

Ook heel jammer dat de befaamde Wijngaardberg (daar kwamen we toch voor) maar 1 keer beklommen werd en voor de rest er gewoon rond gereden, wat met al die mooie tracks op en af de berg die we in het verleden deden? Heeft één of andere natuurorganisatie er een stokje voor gestoken? :-?
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door AlReDo »

Scotty Scott schreef: zo 08 mei 2022 19:32 Heel mooie toertocht! Ook het idee van eens reverse te rijden vond ik een tof gegeven, al ben ik meer voorstander van de originele versie.
ivm de bevoorrading : inderdaad na 33km (van de 58) 1ste bevoorrading, met zo'n weer was dit zeker niet ideaal, en dan die laatste bevoorrading net voor je binnenkomt is ook geen meerwaarde.

Ook heel jammer dat de befaamde Wijngaardberg (daar kwamen we toch voor) maar 1 keer beklommen werd en voor de rest er gewoon rond gereden, wat met al die mooie tracks op en af de berg die we in het verleden deden? Heeft één of andere natuurorganisatie er een stokje voor gestoken? :-?
Fijne TT, maar ik miste precies toch ook wat tov de vorige edities :-k
Nu ik hierboven lees dat ze reverse gereden is kan dat mijn gevoel verklaren.

Afpijling was in orde, op enkele plekken mocht pijltje extra zijn.
Tip: het waarschuwingsbordje aan de trap kwam voor sommigen veel te laat, toen stonden ze er al voor.

Planning van de BV sluit ik me aan bij bovenstaande opmerkingen. De eerste vrij laat, de tweede op 7km van het einde?

Ik heb me geamuseerd in een prachtige omgeving, dank aan de organisatoren! =D>
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door patje2 »

Mooie tocht heel veel offroad alleen de plaatsing van de bevoorrading na iets meer dan 30km en 7km voor het einde had beter gekund na bv 20a25km en op ongeveer 45a50km voor 68km tour.
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 08.05.2022 : Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door bikedreams »

Een 2 tal jaar geleden heb ik al geschreven dat er op de Wijngaardberg niet meer zomaar overal zou mogen gefietst worden.
De tijd dat we zelf voor nieuwe paadjes konden zorgen is voorbij. De Wijngaardberg is een erfgoedbos geworden en wordt beheerd door Natuurpunt.
Na vergaderingen met de gemeente en Natuurpunt is er een route opgesteld welke nog mag gebruikt worden op toertochten, en dit enkel door MTB clubs uit de gemeente Rotselaar.
De bevoorradingen waren qua aantal km in de tocht niet ideaal maar dit is om organisatorische redenen.
Nu hebben we 1x voor en 1x achteraan op dezelfde hoeve een bevoorrading.
Toch zullen we het aantal km wat aanpassen volgende editie.
Bedankt voor jullie talrijke aanwezigheid op deze stralende dag en tot volgend jaar!
Voor ons was het in elk geval een topeditie!
Plaats reactie