27/03/2022 Montignies-Sur-Roc

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

27/03/2022 Montignies-Sur-Roc

Bericht door Motorbiker »

45 - 65 - 85km
Complexe Sportif La Roquette
Rue de la Roquette, 6
7387 Montignies-sur-Roc
België
ORGANISATIE
Cyclo Mambo Club
email email
phone +32474245913
TOELICHTING
een ​​afwisselend en heuvelachtig parcours en mooie technische passages op de routes van 40 tot 85 km.
ALLE PARCOURSINFORMATIE is van harte welkom.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 27/03/2022 Montignies-Sur-Roc

Bericht door Motorbiker »

Zojuist een antwoord van de organisatie ontvangen. Vanaf d 40+ afstanden staan meerdere terrils en bossen op de playlist. Wie de streek kent, weet dat hoogtemeters, single-tracks en enige technische kunde op het menu staan. Dit kan een prachtrit worden.

Tekst organisatie:
Bonjour,

Voici le descriptif du parcours :

La Montagn'Hard revient en 2022... encore plus fun, encore plus hard ! Les néophytes ne seront pas en reste car nous leur avons concocté un super parcours !
Randonnée VTT à travers le parc naturel des Hauts-Pays, passage au sommet de cette curiosité de la nature qu'est le Caillou-qui-bique, traversée de plusieurs bois, de divers terrils du Borinage et de la forêt de Colfontaine. En bref, un parcours varié et vallonné et de beaux passages techniques sur les parcours de 40 à 85 km.
Pendant que les vététistes aguerris se dépensent sur les 4 parcours, les familles, les enfants et les marcheurs peuvent en profiter pour arpenter les sentiers de la balade de 15 km, à faire à pied ou vélo.
Facilités : ravitaillements dont un ravitaillement festif, vestiaires (H-F) avec douches chaudes, bike wash / aire de lavage, bike park / parking à vélos gardé, bar, barbecue, tombola & parking
Distances :
VTT : 15 km - 25 km (D+ : 300m) - 40 km (D+ : 500m) - 65 km (D+ : 800 m) - 85 km (D+ : 1000 m)
Marche : 15 km
Ravitaillements :
▶ 15 (marche) : ravitaillement festif
▶ 25 : 1 + ravitaillement festif
▶ 40 : 1 + ravitaillement festif
▶ 65 : 2 + ravitaillement festif
▶ 85 : 3 + ravitaillement festif
Prix :
▶Marche : 5 €
▶VTT (25-40 km): 4,5 € pour les membres FFBC (6€ pour les autres*) - Départs de 8 à 11h
▶VTT (65-85 km) : 5,5 € pour les membres FFBC (7 € pour les autres*) - Départs de 8 à 10h
* assurance d'un jour incluse

Ainsi qu'une vidéo qui donne un aperçu du 40 km : https://www.telemb.be/index.php/taxonomy/term/3674

Bonne journée,

Thomas
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 27/03/2022 Montignies-Sur-Roc

Bericht door Motorbiker »

Toertocht Henegouwen.
Montignies Sur Roc.
Een feeëriek bebost en uit oude rotssteen gehouwen idyllisch Ardennendorp, golvend en stevig ingeplant op wat men in België moeiteloos een bergflank noemt. Een stuk bos midden het dorp als parkeerplaats.
De ambitieuze organisatie laat niets aan het toeval over, getuige de hartelijke ontvangst bij het binnenrijden van het dorp, de mooi ingerichte sporthal, annex "salle communale", en de knappe dames aan de inschrijving (volgens Hans, die zich driemaal inschreef).
We gaan fris en proper gewassen van start tot boven op de berg, et ensuite à droite!
Liefhebbers van mooie panorama’s, het landelijke leven en de Waalse sfeer, komen volop aan hun trekken.
Hoofdmoot van deze rit zijn de vele diepgegroefde landwegen en boerenslagen, dermate chaotisch dat ze, dankzij de droge ondergrond en het hoge tempo dat we hierdoor kunnen aanhouden, verbluffend leuk zijn. Geconcentreerd sturen of op je tomat.
De bos en terrilpassages zijn bij momenten super, maar kort, en te voor de hand liggend om de smile 65km op ons bakkes te boetseren. We blijven - de streek kennende – ietsje op onze honger zitten. Teveel verbinding, te weinig hardcore mtb tracks, fun en adrenaline.
Op twee km van de meet een zonnige laatste kasteel ravito met lokaal gerstenat, waar je de Waalse joie de vivre proeft en ziet.
Alsluiten doen we met een après, spijs en drank van de bovenste plank.
Werkpunt zijn de basis ravito's. Wie suikerwafels in 15 stukjes snijdt heeft waarschijnlijk minder voeling met sportieve mannen in collant dan met eendjes in het park.
Montignies is een absolute aanrader (bij droog weer).
Laatst gewijzigd door Motorbiker op ma 28 mar 2022 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: 27/03/2022 Montignies-Sur-Roc

Bericht door Feysie »

Gestart voor de 85 en mij goed geamuseerd.
Er zijn inderdaad wat verbeterpunten. Bevoorrading was inderdaad beperkt maar gelukkig had ik zelf veel op zak dus niet in de problemen gekomen. Het was ook wat wennen aan de pijlen, zeker groot genoeg maar welke richting ze uitwezen was niet direct duidelijk. Tot ik doorhad dat de te volgen richting de kant 'met het meeste wit' was. Een echte kenner van de streek zou ik me zeker niet durven noemen maar de keuze om op de extra lus van de 85 km de B terril Fief van Lambrechies van rijrichting te veranderen vond ik niet geslaagd. De zalige korte technische afdaling werd nu een wandelklim.
Maar... de klaagzang mag nu echt wel stoppen :oops: want ik heb mij wel kostelijk gejeund. Het was genieten van de prachtige oude bossen met bloemetjes, de zalige afdalingen in de bossen, de nijdige terrils , de vriendelijke mensen bij de bevoorradingen en het biertje bij de laatste stop. Daarbovenop kregen we een mooi uitgedroogd parcours en een heerlijk zonnetje. (o) Zalig mountainbikedagje dus!
Plaats reactie