24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Schoupabiker »

De pijltjes hangen er al bijna de hele week. Beetje overal rond Asse en Merchtem gezien. Als het niet regent wordt het een topversie.
Ergens een beeld van hoe het rondje loopt … 100 km here I come.
Mudketier
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 27 okt 2018 19:47

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Mudketier »

Deze rit al enkele keren gereden (60-80km), nu met 4 Mudketiers starten voor de 100km, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Jumping Jack »

Leuke tocht!

Wegens tijdsgebrek gekozen voor de 65km. Zwaartepunt qua hm's lag vooral in de 2e helft had ik de indruk.

1 biker zien vallen in een afdaling, hopelijk zonder veel erg.
O, en mijn bidon ergens verloren zonder dat ik het door had (een wit doorzichtige van Fabric) 😏
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Witte79 »

Deze morgen samen met de madame aangezet voor de 65kms. Twas een toffe tocht met idd soms "technische" afdalingen (door de gedroogde sporen), beetje bos maar hoog % off-road.
De hms voelde ik ook het meest net voor/achter de 2e bv.
Aangekomen met 65kms op de teller en 760hms.
Mooie uitgebreide bv'n, afspuitstand niet gebruikt. Apres was gezellig int zonnetje.

Bedankt en tot de volgende.

Gr witten
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Cokeman »

Vandaag ook afgezakt naar Opwijk. Gekozen voor de 65 km. Prachtig weer met een stevig briesje.
Genoten van deze tocht =D> . Hier en daar wat opletten voor diepere geulen. Omgeploegde akkers als wasbord is niet echt mijn ding.
Moe maar voldaan binnen gebold (o) .
DeVliegendeSpaak
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 02 nov 2019 21:14

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door DeVliegendeSpaak »

De Vliegende Spaak tekende present en zag dat het goed was!
Pittige tocht met ruim wat hoogtemeters.
Ruim aantal bevoorradingen, zeker op de 100 km zeker geapprecieerd. Parcours lag poederdroog, mag ook eens!
Après ook zoals altijd dik in orde!

Kristof
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door dirty »

Muddevils waren er ook ,wij hebben de 50 gedaan heen en terug kwamen we zo aan een 80km .
Prima bevoorradingen en apres , tot de volgende in onze nieuwe kleuren dan 😉
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Dickie »

Met de Easy-riders waren we stipt om 7u paraat voor de lange toer.
Een voorbereiding op de transfrontalier binnen enkele weken, terwijl genietend van een mega-rit, 2 vliegen in één klap.
Op dat vroege uur was het nog rustig aan de inschrijving en waren we rap onderweg op een kurkdroog parcours.
Afwisseling was het motto, af en toe een uitdagend trapje, geulenpaadje of een steil klimmetje en dito afdaling hielden de aandacht gaande.
Dankzij de 4 bevoorradingen waarschijnlijk meer binnengespeeld dan ik heb verbruikt op die 102km :-D .
De pijlen hingen waar ze moesten hangen, soms er lompweg overgekeken, aan het Borré bosje rond de elektriciteitscentrale zelfs met 20 a 30 man kuddegewijs tot tegen de E40 afgedaald, ipv het paadje rechtsaf te nemen, #-o.
Na de rit en een warme douche nog genoten van het zonnetje op de aprés.
Het was een prachtige tocht. Nu het weeral een tijd geleden was, apprecieer ik deze rit des te meer.

Kleine opmerking:
Een goedrollende afdaling en aan het einde daarvan een onschuldig lijkend betonbrugje met scherp kantje over de Molenbeek-Zuid in Dilbeek-Groot-Bijgaarden leek wel een snakebite hinderlaag. Er was een stronkske voor gelegd, maar dat hielp niet echt. Toen wij er passeerden stonden er een 10-tal bikers hun banden te vervangen. Zelfs iemand die het voor- én achteraan had zitten. Misschien voor een volgende editie er éénmalig een flinke schep zand, stabilisé of een stabiel stuk hout tegenleggen, of als dat niet mag het stukje er simpelweg uitlaten?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Jumping Jack »

Haha, ja aan dat betonbrugje was het idd een slagveld, ook toen ik er voorbij kwam stonden er zeker tien man met een lekke band. Tubeless + een bescheiden bunny hop kunnen al veel onheil voorkomen :-D .
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: 24.04.2022 [VBL] Opwijk : MTB- TT Straf in Bergaf 2022

Bericht door Boebbel »

Toptocht! Veel beter kon het niet: grote parking, veel bereidwillige vrijwilligers, super parcour en excellente après - al hielp het fantastische weer ook natuurlijk. :-D

Alleen het betonbrugske wat duidelijker aanduiden of zo. :drunk:
Plaats reactie