MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Yves B
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 18:46

MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Yves B »

MTB tocht door het Meerdaalwoud en de velden van onze Waals-Brabantse buren die bij iedereen in de smaak zal vallen. De korte afstanden (16-30km) kunnen door iedereen gereden worden met speciale aandacht voor families met kinderen. De middellange afstand (45 km) is meer heuvelachtig tot ongeveer 500 hoogtemeters. De langste afstanden (57-67km) zijn voor de doorbijters en de sportievelingen die 800- 1000 hoogtemeters en vele uitdagingen onderweg voor de kiezen krijgen.
Meer info: www.wtcnvh.com
Liefst inschrijving op voorhand via https://cycling.vlaanderen/recreatie/kalender
(Ter plaatse inschrijven is ook mogelijk.)
Eén uitgebreide bevoorrading (fruit – koeken – drank) op de korte afstanden en twee bevoorradingen op de lange afstanden zijn voorzien.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door roger »

Spijtig genoeg kan ik er niet bij zijn wegens kleine ingreep. Ook al ken ik het hier op mijn duimpje het blijft de mooiste uit de streek.
Weersvoorspelling is goed dus ideaal om te genieten van deze mooi tocht.
Trichte
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 sep 2013 12:31
Rijdt met: Canyon Lux mr 26er, Grand Canyon CF SL 29er

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Trichte »

Prachtige tocht die start in Meerdaalwoud en tot diep in Waals Brabant gaat (Chaumont-Gistoux) voor de lange afstanden. Zowel single tracks door bos (niet enkel de bredere lanen in Meerdaalwoud) als veldwegen en voor de langste lussen een ruiger gedeelte met stenen en wortels en zéér pittige klimmen :bounce: . Bijna 1100hm op de 65km. Je zal meer dan voldaan kunnen genieten van den àpres!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Jumping Jack »

Ik kan er jammergenoeg ook niet bijzijn. Was een mooie herkansing geweest in de streek na een kletsnatte en modderige Meerdaelclassic.
Yves B
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 18:46

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Yves B »

Vandaag alles aan het afpijlenn. Parcours ligt er veel beter bij dan enkele weken geleden
Aan de bikers die de lange afstand 67km vragen we wel om voor 10u te vertrekken .
Door het zware parcours is het moeilijk om binnen de 4u rond te geraken.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Trekkie 800 »

Tot morgen. Onze eerste TT sinds lang.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Joverowa »

Ik heb de keuze moeten maken tussen Wezemaal en mijn eigen dorp..... Ben dus gegaan voor de nog minder bekende paden. Ik hoop dat jullie een mooie opkomst hebben met vooral veel blije gezichten. Maar eigenlijk mogen we daar niet aan twijfelen!

Succes voor de organisatoren en veel plezier voor de deelnemers! Geef er een lap op!!
Wie weet ben ik op tijd terug om bij jullie nog iets te komen drinken...
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Cokeman »

Vandaag vroeg uit de veren om naar Haasrode af te zakken. Al geruime tijd geleden dat ik hier nog gereden had. Rond 8.00h gestart voor de 57 km. Zalig weertje. Mooi afwisselend parcours. De km's en de nodige hoogtemeters kropen op het eind toch wat in de benen. Twee uitgebreide bevoorradingen. Hier en daar toch wat opletten voor diepe geulen. Het regenweer van een paar weken geleden had hier goed zijn best gedaan. Om af te sluiten nog genoten van een drankje in het zonnetje. =D>
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door Trekkie 800 »

Naar hier afgezakt vanuit de Kempen voor de 65. Om 9u op de mtb en genoten tot we terug binnen waren. Tof parkoer, goeie bevoorradingen. Goei douche. Deze als eerste TT sinds lang, zalig gewoon.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: MTB toertocht Haasrode 5-09-2021

Bericht door roger »

Mooie route,zalig genieten,daarom ook de 65km genomen.Toch wel verrast van het gedeelte Bonlez,Chaumont Gistoux,Longueville.
Tot grens Waals Brabant kennen we zowat alles,maar deze keer zijn ze het wat verder gaan zoeken wat voor velen toch wel een verrassing zal zijn.
Zal toch wel iets kleiner moeten steken want met 30-42 was het niet altijd gemakkelijk.
Dikke merci aan de organisatie en hopelijk tot volgend jaar want dan ben ik er al 78j. 😀👍
Plaats reactie