15.08.2021 - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 15.08.2021 - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door Den Bees »

Niets op aan te merken , weer een mooie tocht zoals elk jaar ( exept 2020 covid) we kijken met het tresco team al uit naar de volgende editie =D> :bounce:
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 15.08.2021 - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door Joverowa »

Eerste keer naar hier afgezakt. Bij de eersten vertrokken voor de lange tocht en natuurlijk alle "harde" stukjes mee genomen.
als er iemand met deze bepijling zou mis rijden, dan moet die dringend een bril gaan halen! Ondanks het beton dat de wielen passeerde deden we vele leuke paadjes en single tracks. En bruggen/verplichte passages horen er nu eenmaal bij als je omringt bent door water of grote wegen. Van water gesproken: Verdikke er is daar veel water in de buurt ;-) als het geen kanaal was, dan was het wel een grote vijver!

Omdat we niet van de buurt zijn, was alles nieuw. En het is daar verdorie een zeer mooie zone om in rond te rijden. Wat me ook opviel was de "bezetting" van de bosjes. Die worden echt wel ten volle benut. Kijk maar naar dat bosje kort bij het einde. Zoveel krullen en bochtjes, het leek de kermis wel!

Ik ben wel blij dat we niet hetzelfde weer hadden als vorige week want dan hadden de "harde" stukken nog een heel andere uitdaging geweest!

Content dat we er waren
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 15.08.2021 - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door koppigaard »

Ook aangenaam verrast. Ik ken de buurt wel maar blijkbaar toch onvoldoende. Ik ben gestoten op voor mij nieuwe stukken maar, belangrijker nog, hoe de stukken aan elkaar worden gebreid. asfalt en beton kan je dan natuurlijk niet vermijden maar dat vind ik geen bezwaar. Ik kom hier graag terug. Dicht bij huis en nog vele dagen de tijd om nog eens te herbeleven. Met dank voor de organisatie.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: 15.08.2021 - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door TimW »

Voor een streek die compleet is volgebouwd en waar amper bossen te vinden zijn, is dit een hele mooie rit.
Elke cm offroad die er te rapen valt zat er in.
Ook met dank aan de creatievelingen die mooie singletracks hebben aangelegd op de bermen van de E19!

Als local heb ik zelfs nog een paar nieuwe stukken voor de wielen gekregen =D>
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: 15.08.2021 - Sint-Katelijne-Waver - De Ronde van Mechelen

Bericht door big lizard »

Dankzij een zonnige dag was dit meer dan een geslaagde editie.
We klokten af op 633 deelnemers, dat zijn er ruim 200 meer dan de vorige editie.
Er waren zeer veel positieve reacties dus dat geeft ons de motivatie om ook in 2022 te organiseren.
Dank aan alle deelnemers en medewerkers.
Dank aan onze sponsors: MATTE D'or voor de lekkere mattentaarten, Alken-Maes voor de Hapkin, Foods 4 U, Bakkerij Van Calster, Chamizo fietsen, Born voor de sportdrank, sanitair en verwarming Kevin Lettanie, verzekeringen Rudy Voet, thuisverpleging People 2 Care en café Ons Parochiehuis.
Dank aan VWB, Sport.Vlaanderen Hofstade, ANB, Natuurpunt Mechels rivierengebied, NP Rupelstreek, AWV, De Vlaamse Waterweg, stad Mechelen, gemeenten Sint-Katelijne-Waver, Rumst, Zemst voor de nodige toelatingen, vergunningen en ondersteuning.
Plaats reactie