04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door filiep72 »

Toertocht in Noord-Frankrijk.
27-37-50-65 km
Dit jaar niet langs de heuvelzone. Door de Corona situatie blijven ze in Frankrijk.
Bevoorrading met enkel water langs het parcours.

Inschrijving: salle Jeanne d'arc rue Francis Leuwers à Erquinghem lys

Meer info : https://m.facebook.com/lysvtt/posts" onclick="window.open(this.href);return false;
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door Witte79 »

Vele hms?
Kunnen we ter plaatse inschrijven?
Ik ben nog ant peinzen wak ga doen.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door filiep72 »

Zonder hooghtemeters dit jaar. Je kan ter plaatse inschrijven
dimitri1990
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 01 nov 2016 11:56

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door dimitri1990 »

800hm op de 67km.
Wel geen bikewash!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door filiep72 »

dimitri1990 schreef:800hm op de 67km.
Wel geen bikewash!
800 hm ?? Tiens. Das heel iets anders dan mijn info blijkbaar. Waar haal je die informatie?
dimitri1990
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 01 nov 2016 11:56

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door dimitri1990 »

op hun facebook staan er plannetjes van de parcours

https://www.facebook.com/lysvtt/photos/ ... 8368277092 799hm op de 67km
https://www.facebook.com/lysvtt/photos/ ... 8331610429 452 op de 51km
als je ziet welke richting ze uitgaan, wordt het in ieder geval niet plat :-)


en ivm de bikewash, blijkbaar is er op 2.5km van de start een self carwash (aan het tankstation bij de Hyper U).
Verre van ideaal maar beter zo dan een modderige fiets in de auto proppen.
Denk dat ik mij daar ga parkeren en dan zo fietsen richting start.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door filiep72 »

Inderdaad. Ook gevonden. Strak plan met die super U ;-)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door Motorbiker »

Ik vraag me af wat onze Filip72 drijft om het bij onze noorderburen in Erquinghem te gaan zoeken. Ik doorzocht mijn toertochtverslagen en vond dit gehucht één maal terug. In 2016. Na lezing is de reden me duidelijk waarom onze Lone Ranger er morgen start.

Verslag 2016.
"Na 25 jaar huwelijk is het nog altijd hartverscheurend om mijn vrouw op zondag in alle vroegte achter te laten. Dit ondanks het feit dat elke zondagmorgen het donsdeken volledig op hare kant getrokken is bij het wakker worden, ze het toiletpapier verstopt heeft, het vers brood eigenaardig genoeg opnieuw in de diepvries zit, en er altijd een lege pot Nutella op tafel staat… .

Ik stel mijn Gps in op Hinges centrum en vertrek. Het systeem stuurt me richting Menen – Wervik. Vreemd, en daarom beslis ik in Wervik nog even te stoppen om de TomTom opnieuw in te stellen.

Aan de bandencentrale waar ik geparkeerd sta zwaait de poort open en rijdt een wagen met een mtb op het fietsrek naar buiten. Tof, een collega biker waarschijnlijk ook op weg naar Hinges. Net als ik opnieuw wil vertrekken draait een Mercedes de poort binnen van voornoemd etablissement. Waarschijnlijk voor de montage van zomerbanden, of mooie lichtgemetaliseerde velgen. Het is nondedju M’ Baye Leye, de stervoetballer van Zulte Waregem die uitstapt. Dat we de Franse grens naderen is duidelijk te zien aan de innige wijze waarop de zaakvoerster en de voetballer elkaar begroeten. Persoonlijk prefereer ik een stevige handdruk, maar ik woon dan ook in Ingelmunster.

Neen hoor, geen racisme in deze streek, terwijl de Combo intergalactisch zijn weg vervolgt.
Ik rij Frankrijk binnen en daar is het vakantie gevoel: Erquinghem-Lys, Nouveau Monde, La Gorge, … . Idyllische dorpjes schuiven aan. De sfeer zalig, als intro voor wat komen gaat. De lucht is bedrukt en donker, de wegen hier en daar nat, de vrouwen naakt in hun deurgat. Gelukkig is het hier overal zone 30.
Hinges. We nemen een kopje koffie, schrijven in, en dartelen het dorp uit. Per direct komen we in een meterhoge grasvlakte bezijden een rivier (volgens Bresciani is dit de Leie. Ik heb daar niet veel op gezegd, maar ik denk eerder dat het de Semois is). Het spoor is amper 10cm breed en onzichtbaar door de begroeing. Met kalklijnen dient de eerste sous-bois passage zich aan. Best indrukwekkend de wijze waarop we door de tracks driften. Geen meter vlak, inventief, technisch en met nog meer flow en debiet dan de Panama Papers.

Het paradijs blijft niet duren want hoe mooi deze streek ook mag zijn. Ze is druk bebouwd, en we krijgen ons deel aan verbindingswegen richting terrils en Bois des Dames.

Uitweiden hieromtrent is te pijnlijk voor de afwezigen, maar het mag gezegd. talrijke single-tracks zijn wereldklasse. Scherp, snel, fysiek, ongenadig bij elke stuurfout, en gortdroog net als de rest van het parcours.

Donder en bliksem luidden rond 11u30 de regen in. Gelukkig is deze nogal zuinig op zichzelf en worden de laatste 15km een schietkraam op de mannen van de kortere afstanden.

Hinges ligt iets te afgelegen om een topparcours uit te tekenen. Maar de inspanningen van Les Baudets in combinatie met de hoogtepunten, is de verplaatsing meer dan waard".
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door filiep72 »

Yesss! Tomorow, i'll be there ! The longe ranger ....
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 04.10.2020 - Erquinghem-Lys (Fr)

Bericht door filiep72 »

....@ home :-)
Plaats reactie