06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door Motorbiker »

MTB plezier aan Lac de l' eau d' heure.

De mountainbiketocht van FootErpion is - behalve het leukste op de mountainbike dit jaar – een open deur naar een nabij verleden. Hoe het was en altijd is geweest: een gepijlde toertocht die, mits een strakke en doordachte organisatie, van inschrijving tot après, van elke seconde een momentje maakt. Als een jongen van drie met in elke hand een smeltende Chocotoff, zo gelukkig.

Vandaag was het een proper toitoi toilet, een Niner fully, een paar kameraden, en vanaf de eerste strofe RAMMgang style, Whistler revisited.
Tracks mooier dan ik ze kan dromen, klimstukken waar de top van het zadel borst tegen het stuur amper volstaan, dalen als spervuur tussen de bomen, technische speelstukjes waar je hoewel onnodig glimt van trots, eindeloze rechttoe rechtaan cadans Vo2-max gewortelde klimstukken, parels van kameraderie en verbondenheid.
55km pure fun, strak georchestreerd door een organisatie bij de Paters van Chimay in eikenvaten gerijpt. En, met dit bruggetje komen we tot bij de après. Een zonovergoten tuin, 50 tafels op bubbelafstand, worstebroodjes, blonde bediening aan tafel, bieren op fles en van’ t vat.

Afsluitend wou ik Davy nog bedanken voor de autorit. Temeer ik altijd in slaap val en dus weinig aangenaam gezelschap ben. Ik bedacht me toen hij zei “Christ heeft me al veel geld opgebracht op die homo erotische autoparkings tussen Peruwelz en Doornik. Hij komt niet eens wakker”. Mijn frank viel direct: Het is verdomme daardoor dat ik zo’ n stijve onderrug heb als ik bij thuiskomst uitstap. T' is van uw maten dat je het moet hebben…
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door Jumping Jack »

Schitterende post!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door Motorbiker »

dank u. Het doet me plezier dat er dat hier nog iemand leest. Hopelijk komt het toertocht forum binnenkort weer op normale snelheid.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 513
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door Witte79 »

Jumping Jack schreef:Schitterende post!
+1
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: 06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door maxeur »

+1000
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door filiep72 »

Leuk verslag Motorbiker.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 06/09/2020 ERPION Lac de l' eau d'heure

Bericht door Single Tracker »

Zoals altijd een prachtig verslag! =D>

Je moet iets ondernemen met je literair talent. :wink:
Plaats reactie