27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: 27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Bericht door Swannie »

jawel, ik ook veel jeuk deze morgen. Wist ni van waar het kwam :-D

voor de rest, top mannen!

Waar komen de foto's die onderweg zijn getrokken?

thx en tot de volgende editie!
jasey
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 15:08

Re: 27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Bericht door jasey »

Canakris schreef:Godver... niemand van jullie uitslag/jeuk??? Mijn gat, bovenbenen en achterkznt van knieen jeuken gelijk zot!!! Restanten van de processierups zeker?
Hier ook!
Verder wel een leuke TT, tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Bericht door _Knarf_ »

Canakris schreef:Godver... niemand van jullie uitslag/jeuk??? Mijn gat, bovenbenen en achterkznt van knieen jeuken gelijk zot!!! Restanten van de processierups zeker?
Aah kwam dat daarvan.
Ik wist gisteren al niet wat het probleem was :-k


Schone tocht. Zeer goed georganiseerd in deze corona tijd.
GeeKnoo
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 sep 2019 16:51

Re: 27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Bericht door GeeKnoo »

njits schreef:Ik moet hier toch even reageren om de organisatie te feliciteren met hun prachtige verwezenlijking!
Dit was een prachtig georganiseerde tocht, goede bepijling en een heel erg smakelijke apres-bike. (Die Vesper 9 is echt een pareltje, maar komt toch stevig binnen na zo'n tocht :lol: )
Zeker ook het aanbieden van de keuze voor een makkelijke of moeilijke passage houdt het fijn voor bikers van alle niveau!
En wat een geluk met het weer zeg... Een hele nacht lekker geregend zodat er meer dan voldoende slijk was voor de liefhebbers, en dan de hele rit droog kunnen rijden. Je kan je niet beter wensen!
BEDANKT!
Doet deugd om dit als organisatie te horen. Het is voor organisaties en evenementen niet makkelijk en tot het laatste moment onzeker als het mag doorgaan en er geen opflakkering in de regio is van het COVID virus. We zijn ook tevreden dat het zo goed verlopen is. En inderdaad, die Vesper 9% komt stevig aan zo'n tocht! Je bent niet de enige waarbij die voor een plezante namiddag heeft gezorgd... :lol:
GeeKnoo
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 sep 2019 16:51

Re: 27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Bericht door GeeKnoo »

De foto's zijn terug te vinden op onze facebookpagina: https://www.facebook.com/WTCVESPERTONGERLO/
Er wordt momenteel nog aan gewerkt om ze zo snel mogelijk allemaal online te krijgen.

Over de jeuk van de processierups. We vermoeden dat het komt door de overvloedige regen. De haartjes zijn allemaal van de bladeren gespoeld en via de modder op jullie huid terecht gekomen. Het is absoluut niet het seizoen om hier last van te hebben. Zeer vreemd.
Er is maar 1 tip tegen de jeuk: bij de ACTION ligt een heel simpele aloë vera zalf (ronde pot van 2 euro zoiets). Dit is de enige die effectief helpt binnen het half uur. We spreken hier helaas uit ervaring... 8)
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 27/09/2020 Vesper Duinengordel MTB toertocht

Bericht door _Pe_ »

Vreemd... Ik heb er deze keer helemaal geen last van gehad, maar op 6 oktober 2019 heb ik samen met mijn kameraad een toertocht gereden in Dilsen. De weersomstandigheden waren toen vergelijkbaar met die van nu en toen stonden mijn kameraad en ik ook vol met uitslag de week na die TT. En nu zijn er dus weer mensen die er last van hebben, en dat op ongeveer hetzelfde parcours. Wat ik toen wel gedaan heb is mijn fiets afgespoten na de TT en ik heb mezelf dan ook maar direct afgepoeld met die tuinslang. Ik weet nog dat ik het water dat uit die tuinslang kwam heel warm vond. Deze keer heb ik mijn fiets niet afgespoten. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Ik vraag me toch af wat dat zou kunnen zijn :-k

Prachtige tocht trouwens. Chapeau voor de organisatie =D>
Plaats reactie