02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bombsack
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 aug 2016 21:26

02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door Bombsack »

Voor de 7de keer organiseren de Rikolto Bikers hun toertocht doorheen Heusden-Zolder en Lummen, ondanks de Coronamaatregelen. Daardoor zijn er wel beperkingen die opgelegd zijn, zoals het ontbreken van douches, bevoorradingen en afspuitinstallaties. (Bij de start krijgt iedereen een aantal snacks aangeboden) Maar het belangrijkste is dat we weer lekker kunnen "Biken".

Ook is vooraf inschrijven (en betalen) dit keer verplicht. Via de link hieronder kan dat gebeuren. We hebben verschillende tijdssloten waartussen je kan vertrekken. Per tijdsslot kan er 50 man vertrekken. Wanneer een tijdsslot vol is, wordt het uit het inschrijvingsformulier verwijderd.

Hier de link naar ons inschrijvingsformulier:

https://forms.gle/S4UJRCe8Nk5YUT8W9" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk tot zondag 2 augustus!
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door Strijkijzer »

Ingeschreven :)
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door _Knarf_ »

Ingeschreven (o)
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door dejoere »

Wordt starten in een tijdslot eigenlijk aangeraden door onze overheid? Het lijk mij een extra complexiteit die het alleen maar moeilijker maakt voor deelnemer en organisatie, als ik bvb door omstandigheden mij start mis, mag ik dan later starten? Of moet ik dan naar huis gaan? als ik naar huis moet gaan krijg ik dan mijn geld terug. En wat houd mij tegen om toch gewoon te starten en onderweg even bij de bakker te stoppen voor een koffiekoek? Mijn punt is wat is eigenlijk het nut? En iedereen rijd toch aan een ander tempo dus inhalen/ kleine groepjes kan je toch niet tegenhouden.

En is het verboden om bevoorrading te voorzien? Dat is (voor mij toch) nu net het leuke aan een TT, een nieuwe streek met route gemaakt door locals en de bevoorrading. Als iedere bubbel 1.5m afstand houd is er toch geen issue. Dom idee, maar je kan zeggen dat iedereen zijn fiets moet aan de hand houden bij de bevoorrading, dan is er in de rij 1.5 m afstand(zoals de winkelkarretjes).




En voor de duidelijkheid, top dat jullie dit nog organiseren is deze moeilijke tijden.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door _Knarf_ »

dejoere schreef:Wordt starten in een tijdslot eigenlijk aangeraden door onze overheid? Het lijk mij een extra complexiteit die het alleen maar moeilijker maakt voor deelnemer en organisatie, als ik bvb door omstandigheden mij start mis, mag ik dan later starten? Of moet ik dan naar huis gaan? als ik naar huis moet gaan krijg ik dan mijn geld terug. En wat houd mij tegen om toch gewoon te starten en onderweg even bij de bakker te stoppen voor een koffiekoek? Mijn punt is wat is eigenlijk het nut? En iedereen rijd toch aan een ander tempo dus inhalen/ kleine groepjes kan je toch niet tegenhouden.

En is het verboden om bevoorrading te voorzien? Dat is (voor mij toch) nu net het leuke aan een TT, een nieuwe streek met route gemaakt door locals en de bevoorrading. Als iedere bubbel 1.5m afstand houd is er toch geen issue. Dom idee, maar je kan zeggen dat iedereen zijn fiets moet aan de hand houden bij de bevoorrading, dan is er in de rij 1.5 m afstand(zoals de winkelkarretjes).




En voor de duidelijkheid, top dat jullie dit nog organiseren is deze moeilijke tijden.
Lijkt mij vooral dat er aan de start geen 500 man tegelijk staan.
Dat het daar wat meer verspreid is.

Geld terug als je te laat bent is nogal een vreemde vraag.... Dat is toch nergens als je ergens tickets voor koopt (optreden, voetbal, f1, ...) :-?
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door dejoere »

_Knarf_ schreef: Lijkt mij vooral dat er aan de start geen 500 man tegelijk staan.
Dat het daar wat meer verspreid is.

Geld terug als je te laat bent is nogal een vreemde vraag.... Dat is toch nergens als je ergens tickets voor koopt (optreden, voetbal, f1, ...) :-?
Als je bij een optreden/wedstrijd te laat bent laten ze u nog altijd binnen, ook al heb je een deel van de show gemist, je kan de boos zijn, maar de show kan niet wachten totdat iedereen aanwezig is.
Hier is er geen show die moet starten, je kan die dus ook niet missen, en dat is toch een groot verschil vind ik.
En als je te vroeg bent mag je met 50 tegelijk wachten om te starten? En wie of wat houd mij eigenlijk tegen om gewoon te starten de pijlen hangen er toch al?

Ik wil maar zeggen dat het logischer en eenvoudiger zou zijn om strenger te zijn op afstand bewaren en mondmaskers te verplichten in de startzone ipv regels uit te vinden die op papier er goed uitzien (ik weet niet of de club verplicht wordt om dit te doen maar voor zover ik weet is dat geen eis van onze regering).

Ik weet dat ik de randjes aan het opzoeken ben, en iedereen zal wel mogen starten.

Maar ik ben een beetje :off: aan het gaan, komt omdat ik hoop dat andere organisatie dit niet overnemen :)
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door _Knarf_ »

De pijlen hanger er toch al : dat is toch op iedere toertocht al altijd zo geweest ? Is nu niet de grootste moeilijkheid om gratis toertochten te rijden ?

Ik neem aan dat ze gewoon laten vertrekken als ge te vroeg of te laat zijt. Het is gewoon dat de grootste groep toch wat verspreid is.



Als iedereen om 9u komt. Met distance dingen en ontsmetting en bevoorrading nemen. Ge zou nogal een wachtrij zien. Volgens mij verstandig om wat tijdsloten te maken.
Volgens mij niet verplicht van de overheid want is niet overal zo.
Bombsack
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 aug 2016 21:26

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door Bombsack »

Voorlopig zijn er een 100-tal inschrijvingen en in alle tijdsloten zijn er nog plaatsen vrij. De 45 km is trouwens 47 km geworden wegens werkzaamheden.
somerse
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 15:34

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door somerse »

Ik schrijf me vandaag nog in.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 02.08.2020. TT Heusden-Zolder/Lummen

Bericht door _Knarf_ »

Bombsack schreef:Voorlopig zijn er een 100-tal inschrijvingen
Oei...
Ik zal nog eens wat rondhoren of ik nog wat volk mee krijg.
Deze tocht vind ik altijd zeer de moeite waard om te doen.


edit: ik denk dat het max aantal toegelaten deelnemers zonet gehalveerd is door de veiligheidsraad ?
Plaats reactie