Toertochten enkel op gps

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door Witte79 »

Ik doe elke week mtb tochten in west vlaanderen van 50 à 70kms (winter) en tot 90kms (zomer)
Tijdens corona eenmaal 110kms.
Maar ik klim niet zo graag.
Ik ga dat eens bekijken.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door Dickie »

Je kan altijd afspreken met vrienden en zelfs iets ineensteken of downloaden. Er zijn meerdere toertochten die hun gps-track aanboden om te downloaden, bvb Mechelen, Opwijk,...
Wel goed opletten om nergens een privéstuk in te rijden.
Zo hebben we de puurcycling tt al nagereden, hier en daar stevig dichtgegroeide paadjes. Ging prima op veldwegen, maar op slingerende singletracks in het bos is het met een gps niet te doen. Vooral wanneer de tracks dicht bij elkaar komen of kruisen.
Telkens blijkt dan wat een luxe een bepijlde tt biedt.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door _Knarf_ »

Zelf veelvuldig gebruik gemaakt van Komoot.


Maar je komt wel regelmatig ergens iets tegen waar je niet door kan.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door cowboy peter »

de laatste 3à4 maanden al iedere week op pad met gps. Tochten op basis van een vroeger gereden toertochten een beetje bijgewerkt of verschillende tochten gecombineerd. 't Is idd soms wel eens oppassen met privé of natuur en bos, maar op de meeste ritten die ik gedaan heb geen problemen.
MTBChick
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 okt 2008 11:48
Rijdt met: Lynskey M240

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door MTBChick »

_Knarf_ schreef:Die van zondag was een geurillaride van transactief. Dit is een organisatie die mountainbike vakanties organiseert naar Schotland, Zuid-Afrika, .... Een paar keer per jaar doen ze een evenementje in eigen land. Dat noemt dan Guerillaride om eens kennis te maken met hun organisatie en manier van werken.

Die ritten zijn altijd op GPS.

Normaal heb je halverweg de tocht bevoorrading. Nu moest je aan de start alles zelf meenemen. Ik begrijp zo heel goed het verschil wel niet of je dat nu aan de start neemt of halfweg...
Dat was ongeveer het enige verschil met hun normale tochten.

Meer info : https://www.transactief.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Was wel een tof parcours. Maar zo op GPS singletracks volgen is toch niet gemakkelijk en anders dan een toertocht. Is meer wat 'cruisen' en zoeken.
Hé Knarf, thanks for the mention!

We deden de bevoorrading aan de start om dat we willen vermijden dat er zich te grote groepen vormen onderweg :-)
Normaal doen we inderdaad minstens 2 ravito's per rit.

Kijk gerust eens rond op de site, er staat wel meer op dan enkel ritten in het buitenland.
Je kan zelf een paar GPX downloaden van ritten in België.

Tot de volgende keer!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door filiep72 »

cowboy peter schreef:de laatste 3à4 maanden al iedere week op pad met gps. Tochten op basis van een vroeger gereden toertochten een beetje bijgewerkt of verschillende tochten gecombineerd. 't Is idd soms wel eens oppassen met privé of natuur en bos, maar op de meeste ritten die ik gedaan heb geen problemen.
Peter , heb je de rit van Blandain bij Doornik gereden . Ik zou die graag eens narijden.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door Witte79 »

MTBChick schreef:
_Knarf_ schreef:Die van zondag was een geurillaride van transactief. Dit is een organisatie die mountainbike vakanties organiseert naar Schotland, Zuid-Afrika, .... Een paar keer per jaar doen ze een evenementje in eigen land. Dat noemt dan Guerillaride om eens kennis te maken met hun organisatie en manier van werken.

Die ritten zijn altijd op GPS.

Normaal heb je halverweg de tocht bevoorrading. Nu moest je aan de start alles zelf meenemen. Ik begrijp zo heel goed het verschil wel niet of je dat nu aan de start neemt of halfweg...
Dat was ongeveer het enige verschil met hun normale tochten.

Meer info : https://www.transactief.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Was wel een tof parcours. Maar zo op GPS singletracks volgen is toch niet gemakkelijk en anders dan een toertocht. Is meer wat 'cruisen' en zoeken.
Hé Knarf, thanks for the mention!

We deden de bevoorrading aan de start om dat we willen vermijden dat er zich te grote groepen vormen onderweg :-)
Normaal doen we inderdaad minstens 2 ravito's per rit.

Kijk gerust eens rond op de site, er staat wel meer op dan enkel ritten in het buitenland.
Je kan zelf een paar GPX downloaden van ritten in België.

Tot de volgende keer!
Ga ik zeker doen!!

Bedankt
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door jari2057 »

Witte79 schreef:Bedankt voor de info.
Ik zal eens kijken op transactief.
Ik vrees dat het niveau wat hoog ligt voor me.
Je rijd op je eigen niveau is echt de moeite heb al 4 meegedaan
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door cowboy peter »

filiep72 schreef:
cowboy peter schreef:de laatste 3à4 maanden al iedere week op pad met gps. Tochten op basis van een vroeger gereden toertochten een beetje bijgewerkt of verschillende tochten gecombineerd. 't Is idd soms wel eens oppassen met privé of natuur en bos, maar op de meeste ritten die ik gedaan heb geen problemen.
Peter , heb je de rit van Blandain bij Doornik gereden . Ik zou die graag eens narijden.
ik heb de rit van 2017 gevonden en bij mijn routes op strava gezet: https://www.strava.com/routes/2717513164985598080" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Toertochten enkel op gps

Bericht door filiep72 »

Bedankt Peter. Ondertussen gezien dat Blandain nu wel doorgaat mits voorinschrijving .
Plaats reactie