10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door TaurineR »

Met alle respect voor jullie vele werk, maar als ik dit lees vind ik alles toch erg ingewikkeld voor mij als MTBker.
Als ik zie hoe de 'Ronde van het Waasland' nu tochten organiseert, dan is dit toch veel soepeler.
Ronde van het Waasland maakt er gewoon een 'fietstocht' van, ipv een evenement, en dan vervallen een heel aantal sullige regeltjes.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door _Knarf_ »

Is toch niet ingewikkeld ?
Kies een startuur. Effe mondmasker aan op parking/inschrijving.
Pak bevoorrading aan de start en fietsen maar.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik vind de regels prima. Met 800 man tussen half 9 en 9 starten en bevoorraden alsof corona niet bestaat, wat is daar zoveel beter aan?
Als niemand sullige regeltjes volgt kunnen we straks weer stoppen met TT's rijden.
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door bikedreams »

Fritsie schreef:Krijgen we een bevestiging van de inschrijving?
Hallo Fritsie
Iedere deelnemer dient zijn email adres op het inschrijvingsformulier in te vullen en krijgt van ons een antwoord op het door hem ingevulde email adres.
Wacht echter niet te lang om in te schrijven want eenmaal 50 vertrekkers op een tijdsslot van 10 m ingeschreven zijn, wordt dit tijdstip verwijderd op het inschrijvingsdoc en dient u een ander vertrekuur te kiezen.

We hebben nog voldoende plaatsen vrij aangezien we in totaal 1050 fietsers mogen laten vertrekken tussen 7u30 en 11u en vandaag zitten we aan 350 deelnemers.
De weersvoorspellingen voor het eerste WE van september zien er goed uit en het parcours is nog uitdagender en mooier dan de 9 vorige edities!
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door bikedreams »

TaurineR schreef:Met alle respect voor jullie vele werk, maar als ik dit lees vind ik alles toch erg ingewikkeld voor mij als MTBker.
Als ik zie hoe de 'Ronde van het Waasland' nu tochten organiseert, dan is dit toch veel soepeler.
Ronde van het Waasland maakt er gewoon een 'fietstocht' van, ipv een evenement, en dan vervallen een heel aantal sullige regeltjes.
Hallo Tauriner
Beste, wij moeten ons houden aan de regels van de VWB en de opgelegde corona regels via sport Vlaanderen.
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door petruske »

ja ronde van het waasland is het vrij simpel ,briefje met uw gegevens afgeven aan start (met mondmasker)betalen met gepast geld,en gekunt vertrekken,krijgt wel bv mee,meer niet wel geen douches of cafetarie nadien enrijden maar ;maar zalnatuurlijk veel afhangen van plaatselijke regels vanuit de gemeente veronderstel ik
geve
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 nov 2014 22:31

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door geve »

Voorinschrijving lijkt me logisch maar 50 fietsers indelen in een tijdslot van 10 min is absurd. Het gaat hier nog steeds over recreatie en niet over een wedstrijd toch? Er is zelfs geen enkel wettelijk kader om dit op te leggen/te verplichten je kan het hoogstens vragen dit op te volgen. Tenslotte fietsen we nog steeds 95% over publiek toegankelijke wegen en paden.
Nog maar eens een voorbeeld van de absurde Belgische regeltjes betreft corona , voeg ze maar toe aan de lijst zinloze maatregelen waarvan België de koploper is in gans de wereld.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door _Knarf_ »

bikedreams schreef:
Fritsie schreef:Krijgen we een bevestiging van de inschrijving?
Hallo Fritsie
Iedere deelnemer dient zijn email adres op het inschrijvingsformulier in te vullen en krijgt van ons een antwoord op het door hem ingevulde email adres.
Wacht echter niet te lang om in te schrijven want eenmaal 50 vertrekkers op een tijdsslot van 10 m ingeschreven zijn, wordt dit tijdstip verwijderd op het inschrijvingsdoc en dient u een ander vertrekuur te kiezen.

We hebben nog voldoende plaatsen vrij aangezien we in totaal 1050 fietsers mogen laten vertrekken tussen 7u30 en 11u en vandaag zitten we aan 350 deelnemers.
De weersvoorspellingen voor het eerste WE van september zien er goed uit en het parcours is nog uitdagender en mooier dan de 9 vorige edities!
Ik heb wel dadelijk na invullen zo een bevestiging gehad van GoogleForms. Maar krijgen we ook nog een definitieve bevestiging dat alles in orde is (betaling correct toegekomen denk ik dan vooral aan).
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door bikedreams »

Beste bikers,

Wij bedanken iedereen voor de massale interesse in onze TT!
We kunnen elk moment het bordje sold out mogen gaan ophangen want er zijn nog maar 100 vrije plaatsen van de beschikbare 1000.De online inschrijvingen stoppen op vrijdag 4/9 om 12u 's middags.
Elke ingeschreven deelnemer zal op vrijdag van ons een mail krijgen met een samenvatting van de to do's en not to do's om alles corona proof te laten verlopen.
De betalingen checken van ongeveer 1000 deelnemers en beantwoorden,is naast de corona uitdaging,nog een monnikenwerk en daarom krijgen jullie hier van ons geen bevestiging van.
Het parcours waar wij vandaag begonnen zijn met afpijlen,ligt er echt schitterend bij! Aangezien wij het parcours omgedraaid hebben, komt de Wijngaardberg voor de 47 en 57 km al na 3 km, koud op het bord.De 65 km maakt eerst de lus van Sol et Vita(Middelberg) en begint wel opgewarmd aan de Wijngaardberg na 8 km.
TIP : Bikers die zich voor de 47 km inschreven en zich goed voelen na de Wijngaardberg, zou ik aanraden om na ongeveer 15 km de lus van 9 km bij te nemen aan de splitsing vlak naast de E 314. Op die wijze kan je ook voor dezelfde inschrijvingsprijs ook genieten van het prachtige erfgoedbos in Gelrode,zonder veel extra hoogtemeters!
Er zijn na 2 verplichte aanpassingen van het parcours door Natuur en Bos wel een kleine 100 hoogtemeters weggevallen.
De weerberichten zien er ook fietsvriendelijk uit voor zondag, zelfs apres vriendelijk als je het mij vraagt!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10 de Wijngaardbergtocht Wezemaal 6/9/2020

Bericht door _Knarf_ »

Bedankt voor deze heldere update.
Plaats reactie