Respecteren prive terreinen !

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Respecteren prive terreinen !

Bericht door dirty »

Beste bikers ,
Wij en ook andere organisatoren krijgen steeds meer klachten van de privé eigenaars waarvan we gebruik mogen maken van hun eigendom voor onze organisaties
Veel bikers laden de tracks op strava of hun eigen gps en rijden deze nadien nog eens ,waar ze geen rekening mee houden is dat ze ook privé stukken betreden die éénmalig met een organisatie bereden kunnen worden !

Wij vragen dringend om te stoppen met over prive eigendom te rijden om onze hobby of organisatie verder te kunnen zetten met een goede verstandhouding tenopzichte van de eigenaars!

Alvast bedankt voor jullie medewerking,
Dirty
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door berdunnor »

Je hebt gelijk hoor. Maar een kleine minderheid verpest het altijd voor de rest. Dat is in het gewone leven ook zo. En zij die zich eraan bezondigen, liggen niet wakker van een warme oproep op dit forum vrees ik...
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door LuckyIron »

dirty schreef:
Wij vragen dringend om te stoppen met over prive eigendom te rijden om onze hobby of organisatie verder te kunnen zetten met een goede verstandhouding tenopzichte van de eigenaars!
+100000000000000

maar zoals berdunnor reeds zei: er zijn altijd rotte appels die dit niet respecteren!
Jammer maar helaas.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door triumph_st »

OK, volledig mee akkoord maar, dikwijls WEET men niet dat men tijdens een TT over een privé stuk aan het rijden is en natuurlijk WEET men het achteraf dan ook niet bij het her-rijden van de track. In vele gevallen is het aangeduid maar niet altijd.
Iets wat ik niet leuk vind doe ik dus ook niet bij een ander, maar ik moet het wel weten.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik denk ook dat je vaak niet weet waar het privéterrein is. Bij een TT hier in de buurt was er 1 privéstuk waar ik het bestaan niet van wist, daar rijden volgens mij heel het jaar door mountainbikers door. Niets wijst er op dat dat kleine bosje privé, en de eigenaar zal er ook niet van wakker liggen zeker.

Moest ik ergens een bosje hebben dan zou ik wel 2 paaltjes in de grond kloppen met een ketting er tussen en een bordje privé. Dan moet je al van heel slechte wil zijn om over de ketting te kruipen.
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door demonic »

Misschien moeten alle bikers ook eens wat meer moeite doen om praktijken waar trage wegen en bossen onterecht afgesloten zijn door zo'n verboden toegangsbordjes of waar een recht van doorgang door een veld of er langs weer eens omgeploegd en gezaaid werd aan te klagen bij de gemeente en de overheid. Wat je ook vaak ziet, langs een single track of boerenwegel komt een nieuwe villa en bam, "privé it is"
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door dirty »

Ik heb daar al verschillende politici over aangesproken demonic , idd zijn er veel buurtwegen onterecht ingenomen , sommige gemeenten waaronder Buggenhout doen er wel iets aan , andere sluiten hun ogen voor hun stemmen niet te verliezen van hun bevriende kringen .

wat betreft privé bordjes die plaatsen wij meestal bij het inrijden van de strook , ik heb al ontdekt dat sommige sites zoals de geokaarten sommige prive terreinen van onze organisatie zelfs de paadjes er hebben opstaan , hoe kan dat ???

http://geoloket.provincieantwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door patje2 »

Hoe kan ik weten wat privé is en wat niet? Rij raar of zelden tt in de buurt daar ik rond de 40 zondagen werk per jaar. En meestal zijn die bordjes met eenmalige doorgang zo gepasseerd (de helft niet gezien) dat ik 3 maand later niet meer weet waar die stonden Nu met Corona rij ik wel veel in mijn eigen streek. Als ik een mooi wegeltje inrij en zie niet privé staan kan ik het ook niet weten. En heb nu toch al ongeveer 30 lussen van vaste routes gereden maar in het heen en terug rijden teken ik zelf een track uit die ik volg op mijn gps. Maar begrijp wel wat de topic starter bedoelt en ik rij in zijn streek rond dus bij deze sorry moest ik niet wetende over privé stukken rijden
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door demonic »

dirty schreef:Ik heb daar al verschillende politici over aangesproken demonic , idd zijn er veel buurtwegen onterecht ingenomen , sommige gemeenten waaronder Buggenhout doen er wel iets aan , andere sluiten hun ogen voor hun stemmen niet te verliezen van hun bevriende kringen .
Ik heb onlangs de administratie van een buurgemeente gemaild over een afgesloten buurtweg bij uitrijden van een bos. Die hebben toch mooi gereageerd, natuur en bos ingeschakeld, de politie gestuurd om vast te stellen en zelfs een landmeter aangesteld om het op te lossen. Dat noem ik nu eens correct zie.
Laatst gewijzigd door demonic op ma 18 mei 2020 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Respecteren prive terreinen !

Bericht door De Wreter »

Mister No Chaïn schreef: Moest ik ergens een bosje hebben dan zou ik wel 2 paaltjes in de grond kloppen met een ketting er tussen en een bordje privé. Dan moet je al van heel slechte wil zijn om over de ketting te kruipen.
Gij zijt ne schone gij, egoïst ! :-D
Plaats reactie