Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ERIC1954
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 apr 2020 22:56

Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door ERIC1954 »

Hallo
Wat is er er aan de hand met de toertochten in Limburg ?
Nu dat FIETSPROMO is verdwenen zijn blijkbaar ook alle MTB-ers in hun kot gekropen.
Ik zie bijna geen toertochten meer gepland in 2020. Erg jammer want nog tot medio 2019 was er bijna elk weekend keuze tussen minstens 2 evenmenten.
Misschien mis ik iets .... kan iemand verklaren waarom er geen meer gepland zijn ?
(vooral die in Helchteren Militair schietveld mis is erg)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door kenny »

Euh corona misschien?
ERIC1954
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 apr 2020 22:56

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door ERIC1954 »

Hoi Kenny
Neen dat is het niet, kalender is leeg tot eind 2020.
Geen spoor van Helchteren, Pelt (Neerpelt + Overpelt diverse TTs), Lommel, Leopoldsburg, hechtel en zelfs de traditionele op 31/12 is er niet.
Ik denk eerder dat het verdwijnen van FIETSPROMO een grote leegte heeft achtergelaten
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door kenny »

En wie gaat het risico nu nemen om iets te organiseren waarvan je niet zeker bent dat het zal mogen doorgaan. Het is momenteel zelfs gewoon onmogelijk om vergunningen aan te vragen en dergelijke. Als er terug groen licht is voor evenementen zal de kalender wel aanvullen
vaeske
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:00
Rijdt met: merida

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door vaeske »

Het is mij toch ook opgevallen dat er voor de corona in januari en februari toch ook al minder tt werden georganiseerd. En gaat er nie beter op worden vrees ik.
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door radicalbiker »

Kijk eens op VWB.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door dirty »

Idd resterende fietspromo tochten zijn naar Vwb overgestapt ze werkten al langer samen dus was dit de oplossing om vanaf heden op de Vwb kalender te organiseren waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door big-Mac »

Er zijn verschillende organisaties afgehaakt om diverse reden.

Geen zin om weeral een nieuwe aanvraag procedure te doorstaan. Vooral de iets oudere mensen zien die digitallisering niet zitten.

Vrijwilligers vinden. De deelnemers verwachten een fietsenstalling, genoeg helpers aan de bevoorrading eventueel een 2de inschrijvingstafel.
Ook hier weer meerdere oudere mensen die afhaken en er is heel weinig jonge instroom.

En gewoon de goesting die op is.

Dit zijn zaken die al jaren spelen, iedereen is maar in zijn gewoonte blijven door doen.
Nu Fietspromo gestopt is zijn er veel die samen gezeten hebben en beslist wat ze al jaren wilde doen.

Stoppen
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door _Knarf_ »

Inderdaad een jammere evolutie.
Een jaar of vijf geleden had ik hier iedere zaterdag en iedere zondag een TT op minder 50km in de buurt.

Vorig jaar redelijk wat weekends een vaste route of op gps gaan rijden omdat ik plus 100km moest doen beide dagen. Twee TT's op minder dan 50km is eerder een zeldzaamheid geworden.


Ik denk vooral puntje 1 wat de vorige poster aan haalt. Steeds meer en meer regeltjes waar aan voldaan moet worden.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door funkstar »

_Knarf_ schreef: Ik denk vooral puntje 1 wat de vorige poster aan haalt. Steeds meer en meer regeltjes waar aan voldaan moet worden.
Dat is er natuurlijk 1 van. En een belangrijke.
Een andere wat er de laatste 10 jaar is bijgekomen is een steeds veeleisender publiek.
Parking te ver weg: slechte commentaar
Parking op een wei: slechte commentaar want die zou maar eens nat moeten worden.
Geen bewaakte fietsenstalling: slechte commentaar
Te weinig douches: slechte commentaar
Te weinig fruit bij de bevoorrading: slechte commentaar
Alleen hotelcake: slechte commentaar
45 km en maar 1 bevoorrading: slechte commentaar
1 euro te veel vragen: slechte commentaar


Ik kan me nog de Gardena tuinslangen die dienst deden als douche herinneren. En dat was luxe. Normaal was het een tuiltje dat je meekreeg. Een bevoorrading was met water en zelfgemaakte cake. Niets meer. Soms iets minder.

De tijd die dan in de omkadering gaat is natuurlijk ten koste van de tijd die je in het parcours kan stoppen.

Of ben ik te nostalgisch.
Plaats reactie