Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door _Knarf_ »

Volgens mij zijn uw puntjes allemaal een veel kleiner probleem als dat op voorhand wordt aangekondigd.

Als ze op voorhand zeggen gigantische bevoorrading dan moet dat ook wel zo zijn.


Het enige wat mij interesseert is de route, en dat er iets eten is onderweg.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door dirty »

Parcours is naar gelang omgeving ,
Sommigen kunnen beroep doen op privé
eigenaars hiervoor
Fietsenstalling is een meerwaarde als je iets wilt blijven
Drinken nadien.
Wat vooral het probleem is dat de jeugd niet staat te springen om over te nemen ,het zal op alle vlakken achteruit gaan zowel mtb als op de weg wegens stoppen van de oudere generatie
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door _Knarf_ »

Op de weg.
Wedstrijden voor de jeugd is inderdaad een serieus probleem aan het worden.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door Headshot »

Mss waren er vroeger wel teveel tochten waardoor ze zich moesten onderscheiden van de rest door meer bevoorrading, goede douches, ruime parking, ed... dit is dan uitgegroeid tot de norm van vandaag
Gebruikersavatar
nies
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 dec 2002 18:37
Rijdt met: scott tampico

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door nies »

Ik herrinner me TT van gruitrode19, dacht eind oktober, al geregeld gereden, altijd dik in orde, keifijn parcours richting opoeteren, twee bevoorradingen die goed waren en ze hadden in 2019 amper tweehonderd man omdat een andere tocht zonder overleg naar hun datum ging... vrees idd dat zonder nieuwe coördinatie we vaak ver weg kunnen gaan fietsen...
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door radicalbiker »

Veel clubs hier in Limburg zijn ermee gestopt omdat er geen opvolging (jeugd) is omde organitatie op zich te nemen. Vele organitaties bestaan uit 65 plussers en geven er de brui aan.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door i-Mac »

Headshot schreef:Mss waren er vroeger wel teveel tochten waardoor ze zich moesten onderscheiden van de rest door meer bevoorrading, goede douches, ruime parking, ed... dit is dan uitgegroeid tot de norm van vandaag
Daar is alles verkeerd beginnen lopen. Om bikers te overtuigen naar hun TT te komen, werd alles uit de kast gehaald. Bevoorradingen die soms de hoorn des overvloed waren, parking, wat ik niet begrijp, want je brengt toch met je fiets mee? Je kan dus makkelijk een kilometer verder staan.
En als de opkomst dan door omstandigheden even wat minder is, zijn de inkomsten te laag. Je kan dat een paar keren doen, maar het stopt ooit ergens. En zoals ook al aangegeven, geen jonge vrijwilligers meer die mee willen helpen.

En wat ik nooit heb begrepen, is dat er zoveel TT's waren in één en dezelfde regio binnen een te kort tijdstip. Want je kan geen paden blijven uitvinden. Dus kom je onvermijdelijk op elkaars route terecht. Waarom die toertochten in een zelfde buurt niet meer spreiden over een langere periode?
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door Luhmann »

parking is er vaak niet medeleven met de bikers maar uit medeleven met de omwonenden, hoe dan ook lijken veel mensen in de onmogelijkheid te verkeren om verder dan 100 meter van de ingang van iets te parkeren en nog liever ergens illegaal of in de weg gaan staan.
hans130
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 06 aug 2019 14:19
Rijdt met: Trek Fuel EX 9.7 , Canyon Grail CF SL

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door hans130 »

Volgens mij is er één belangrijke reden vergeten de computer.
Mensen zitten liever aan hun computer dan buiten te komen. Of het nu voor een MTB rit, 4x4 rit, wandelen, fotoclub of iets anders is.
Verder zijn er hopen GPX tracks te vinden zodat men een route kan rijden waar en wanneer men wilt.
En iets gratis doen? Je bent gek zeker.

Sinds dat ik ruim 20 jaar in het verenigingsleven zit heb ik het alsmaar achteruit zien gaan. Wat te betreuren is.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Toertochten Limburg 2020 - wat is er aan de hand ?

Bericht door frits motaar »

Wacht maar eens...... nu met die Groen in de regering ... :evil:
Hopelijk moeten we ons bikeske niet aan de haak hangen.
Plaats reactie