CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

dirkdierickx schreef:Hoe gaan/kunnen ze die tijdsduur controleren? U stiekem schaduwen voor een uur aan een stuk en als ge erover gaat u plots bij de kraag vatten?
Kilometriek controleren :bounce:

Het gaat zo ver niet komen, die éne pipo van Aalter zal wel op het matje geroepen worden en op de vingers getikt worden.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door BertG »

dirkdierickx schreef:Hoe gaan/kunnen ze die tijdsduur controleren? U stiekem schaduwen voor een uur aan een stuk en als ge erover gaat u plots bij de kraag vatten?
Binnenkort gaan ze u 24/24h kunnen controleren jong, via uwe smartphone. Batterij plat? Boete! 8-[

(Ik lach er maar half mee, zie China)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

Den Bees schreef:Voor ons mtb’rs is het vrij simpel , ik heb gisteren een tourtje gedaan van 60 km en ben niet eens 15 km van huis geweest
Dat klopt. Met MTB is dat zeker zo. Ga de komende dagen nog wel eens MTB'en, maar heb toch de indruk dat er op de baan minder volk is dan in het bos. En ik probeer net zoveel mogelijk mensen te vermijden.

Nu, er is gesproken 50km van uw deur en niet max 50km fietsen. Dus kunt ge perfect 200km rijden zonder dezelfde wegen te rijden en geen 50m van uw deur te zijn.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef: Dat klopt. Met MTB is dat zeker zo. Ga de komende dagen nog wel eens MTB'en, maar heb toch de indruk dat er op de baan minder volk is dan in het bos. En ik probeer net zoveel mogelijk mensen te vermijden.
En in het bos is het moeilijker om afstand te houden als je op zo'n single track aan het rijden bent. Maar denk dat je op bepaalde uren van de dag geen mens tegen komt en op de populaire momenten het druk is.
Free_ltd schreef: Nu, er is gesproken 50km van uw deur en niet max 50km fietsen. Dus kunt ge perfect 200km rijden zonder dezelfde wegen te rijden en geen 50m van uw deur te zijn.
Er wordt veel gesproken maar het is wachten tot vanavond, maar ik verwacht dat het nog gaat meevallen... de wetenschappers zijn positiever dan de politiekers (behalve De Block, maar is in weze ook een wetenschapper).

Ook met een actieradius van 20 km kan je nog 200km rijden als je de grenzen gaat opzoeken, zonder dezelfde wegen te moeten rijden.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Scale960 »

Veel van mijn vaste wegrit-toerkes gaan de NL grens over omdat ik daar vlakbij woon... Dat is dan ook verboden?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Scale960 schreef:Veel van mijn vaste wegrit-toerkes gaan de NL grens over omdat ik daar vlakbij woon... Dat is dan ook verboden?
JA
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door julie »

de grens overgaan is al verboden!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door TaurineR »

Scale960 schreef:Veel van mijn vaste wegrit-toerkes gaan de NL grens over omdat ik daar vlakbij woon... Dat is dan ook verboden?
Idem bij mij, wel op MTB parcours, weet soms niet of ik in NL of BE ben.
Ik denk dat het om het principe gaat, echt geplande ritten in NL staan nu op hold.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef: Dat klopt. Met MTB is dat zeker zo. Ga de komende dagen nog wel eens MTB'en, maar heb toch de indruk dat er op de baan minder volk is dan in het bos. En ik probeer net zoveel mogelijk mensen te vermijden.
En in het bos is het moeilijker om afstand te houden als je op zo'n single track aan het rijden bent. Maar denk dat je op bepaalde uren van de dag geen mens tegen komt en op de populaire momenten het druk is.
Free_ltd schreef: Nu, er is gesproken 50km van uw deur en niet max 50km fietsen. Dus kunt ge perfect 200km rijden zonder dezelfde wegen te rijden en geen 50m van uw deur te zijn.
Er wordt veel gesproken maar het is wachten tot vanavond, maar ik verwacht dat het nog gaat meevallen... de wetenschappers zijn positiever dan de politiekers (behalve De Block, maar is in weze ook een wetenschapper).

Ook met een actieradius van 20 km kan je nog 200km rijden als je de grenzen gaat opzoeken, zonder dezelfde wegen te moeten rijden.
Het zal idd afwachten zijn tot deze avond, maar het is wat het is. Iedereen wil er snel vanaf en dan moet iedereen maar zijn maatregelen treffen.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Den Bees »

25/03 Richtlijnen SKA: Hoe ver mag je fietsen?

De Sport- en Keuringsartsen (SKA) en Gezond Sporten Vlaanderen (GSV) creëren die duidelijkheid met het advies je route zo uit te stippelen dat je in een uur weer thuis kunt raken. Je kan dus nog steeds een rit van >100 km rijden.

Je hoeft niet binnen een bepaalde straal van je woning te blijven…
Het belangrijkste principe is dat we zoveel mogelijk thuisblijven, maar lichaamsbeweging is een toegelaten uitzondering en wordt zelfs aangeraden.

Wie het gewend is flinke wandelingen, looptochten of fietsritten te maken, kan er nog altijd enkele uren of zelfs een dagje op uit trekken en toch nooit ver van huis zijn. Het advies luidt: loop of fiets altijd in een lus vanaf je woonst. Plan je tocht zo dat je bij een probleem altijd in een uur thuis kunt raken.

De VWB fietsbijstand is ook nog steeds bereikbaar.
Alle info en updates: https://www.vwb.be/blog/101/3586" onclick="window.open(this.href);return false;

VWB.BE
Plaats reactie